Gå til innhold

Pirater får begrenset Windows Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gjør ikke meg noe heller, for jeg kjører bare windows versjoner som er kjøpt og betalt for på ordentlig vis.. prisen for et OS er jo ikke all verden hvis du tar i betraktning hvor lang levetid det egentlig har.. har hatt windows xp siden dag en, og kommer nok ikke til å bytte til Vista før microsoft "tvinger" meg, eller det dukker opp et bedre alternativ. (eventuelt jeg kjøper meg en pc pakke ala Dell med OS) Men det har vel noe med hver enkeltes behov å gjøre.. Men for oss som faktisk betaler for OS vi bruker, så kan jeg ikke se at dette er hverken positivt eller negativt, for vi kan vel skru av disse effektene uansett, hvis vi skulle føle for det.. Microsoft burde heller bruke Genuine Validation til å disable viktigere ting enn visuelle effekter.. feks Directx 10, da hadde nok 90% av dem med pirat baserte windows fått frem VISA kortet sitt ganske kjapt for å få aktivert VISTA (hehe... klarte ikke lavære) på lovlig vis igjen. :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg frykter at dette vil gå ut over en del erlige brukere.

Om "Windows Genuine Advantage Program" vil bli brukt, bør det ikkje vere nokon problem for dei som har kjøpt Vista.

5918562[/snapback]

Jeg har hørt at noen brukere har fått problem med nettopp "Windows Genuine Advantage", og isåfall er det trist.
Lenke til kommentar

Det vil ta mnd eller kansje år før alle vil skifte til Vista

ta Counter-strike som f.eks alle likte 1.5 så godt og ville ikkje bytte til 1.6, men etter en stund hadde nesten alle 1.6 og nå kom source ikkje for lenge si.

Det vil sei at source kommer å ta over etter xx år, fordi HW på må vere kraftig og billig nok til folk som satse på økonomi pc

alle dei som spille cs 1.6 trenge jo ikkje mer enn:

2.0 ghz prossessor, 512mb ram, 9600-kort for å kjøre det på 100fps

Lenke til kommentar
Det vil ta mnd eller kansje år før alle vil skifte til Vista

ta Counter-strike som f.eks  alle likte 1.5 så godt og ville ikkje bytte til 1.6, men etter en stund hadde nesten alle 1.6 og nå kom source ikkje for lenge si.

Det vil sei at source kommer å ta over etter xx år, fordi HW på må vere kraftig og billig nok  til folk  som satse på økonomi pc

alle dei som spille cs 1.6 trenge jo ikkje mer enn:

2.0 ghz prossessor, 512mb ram, 9600-kort for å kjøre det på 100fps

5918891[/snapback]

Men husk at Vista er langt mer ressurskrevende enn for eksempel XP, så spillere vil få et betydelig "FPS-drop", så det vil nok stoppe mange.
Lenke til kommentar

vet av folk som sitter med crap hardware og spiller source siden de ikke skjønner seg på det konkuransedyktige aspektet ved 1.6, de som gjør det holder seg til 1.6 selv om de sitter med X2,2Gb minne osv.

Folk holder seg til 1.6 fordi source åpenbart ikke er tilsiktet for konkurransedyktig "skuespill".

Endret av <Iversen>
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...