Drillo skrev 20/03-2007 : 03:54:
olefiver skrev 19/03-2007 : 23:32:
Ja. Derfor presiserte jeg. Pyramider finens over hele verden, de er tusenvis av år gamle og er posisjonert med fantastisk presisjon i forhold til planeter, poler og stjerner. Hvordan disse folka oppnådde disse kunnskapene er det ingen som vet.
Oooooh, fantastisk presisjon i forhold til poler... Hva mener du egentlig med det? Planeten Tellus har kun to poler; hva er en fantastisk presis posisjon i forhold til disse to poler?
Det du egentlig forteller om her, er en grunnleggende skepsis og vantro på oldtids sivilisasjonene. I gamle egypt, f.eks, skapte de noen ganske komplekse utregningsformler basert på alminnelig geometri for å korrekt utregne skatt på fruktbar jord (jordbruks land som ble oversvømmet av Nilen og dermed svært fruktbar). Mener du at "utenomjordiske" også hjalp dem med disse?
Eller hva med den omfattende praksisen i gamle Egypt på trepanering? En medisinsk behandlingsform som de europeiske land først tok i bruk etter middelalderen.
Prøving og feiling, og det å lære av sine feil er grunnlaget for kunnskapen som de gamle kulturene tilegnet seg. Grunnen til at vi moderne mennesker har en tendens til å se på de gamle kulturenes bedrifter som umulige, er nettopp den "mørke" middelalderen, hvor mye lærdom ble glemt og bortgjemt som en følge av makten til den organiserte religion.
f.eks. Mange ser på Copernicus som far til det heliosentriske bildet på solsystemet, men flere gamle greske filosofer hadde beregnet seg frem til dette allerede f.Kr.
Utenomjordisk innflytelse? Eller sun fornuft, matematikk og logikk?
Siden ingen ikke en gang har funnet antydninger til bevis for utenomjordisk påvirkning, vet jeg hvor jeg heller i den saken.
En eller annen kommenterte tidligere i tråden om at "menneskets evne til å lure seg selv er stor" eller noe i den dur.
Jeg vil si "mennesket evne til å tvile på tidligere kulturers kunnskap og ferdigheter er altfor tydelig".
Logg inn
Registrer deg
Hjelp

Opp
Multisitat