Gå til innhold

To 20-tommere fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med HDCP?!

:mad:

5908984[/snapback]

 

ja hva med det?

5909006[/snapback]

 

Personlig håper jeg nesten så få som mulig innfører HDCP, ikke noe vil glede meg mer enn å se det opplegget der bli sabotert fullstendeg.

 

Ellers er jo prisen gunstig, begynner å bli mer og mer aktuellt med 20-tommere vil jeg si, og koselig at de fortsatt lanserer FS-skjermer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå synes jeg at de gikk feil vei når de skulle bruke "uvanlige" oppløsninger...

5909071[/snapback]

 

Nå kom de jo med en med vanlig oppløsning også da, så du kan jo bare velge den ;)

 

Kan godt skjønne folk som syns 1600x1200 blir fryktelig smått på 20"

Lenke til kommentar
Hva med HDCP?!

:mad:

5908984[/snapback]

 

ja hva med det?

5909006[/snapback]

 

Personlig håper jeg nesten så få som mulig innfører HDCP, ikke noe vil glede meg mer enn å se det opplegget der bli sabotert fullstendeg.

 

Ellers er jo prisen gunstig, begynner å bli mer og mer aktuellt med 20-tommere vil jeg si, og koselig at de fortsatt lanserer FS-skjermer.

 

AtW

5909033[/snapback]

 

 

Hva er galt med HDCP?

 

Det har ingenting med den interne DRMen. Det er kun en beskyttelse mellom avspiller og skjerm. Det eneste dumme er vel at PC monitorer ikke støtter det enda.

Lenke til kommentar
Nå synes jeg at de gikk feil vei når de skulle bruke "uvanlige" oppløsninger...

5909071[/snapback]

 

Nå kom de jo med en med vanlig oppløsning også da, så du kan jo bare velge den ;)

 

Kan godt skjønne folk som syns 1600x1200 blir fryktelig smått på 20"

5909094[/snapback]

Fryktelig dårlig syn folk skal ha da... *Jeg vil ha høyere oppløsning på skjermer (spessielt 19")*

Lenke til kommentar

Det er på tide at det hysteriet rundt oppløsninger bremses opp. Jeg synes 1600x1200 på 20" skjerm gjør at ting blir for smått. Men det verste er jo 15" bærbare med 1400x1050 i oppløsning. Det er jo nesten uleselig og ikke bra for øynene dersom man stirrer på skjermen noen timer. De fleste topp modeller på bærbar siden i dag leveres jo med slike syke oppløsninger. :nei:

Lenke til kommentar
Det er på tide at det hysteriet rundt oppløsninger bremses opp. Jeg synes 1600x1200 på 20" skjerm gjør at ting blir for smått. Men det verste er jo 15" bærbare med 1400x1050 i oppløsning. Det er jo nesten uleselig og ikke bra for øynene dersom man stirrer på skjermen noen timer. De fleste topp modeller på bærbar siden i dag leveres jo med slike syke oppløsninger.  :nei:

5909143[/snapback]

Hvor stor ting (fint ord...) skal være på skjermen i forhold til oppløsningen kan settes en plass i Windows, tror jeg.

 

Edit: Helt enig med babelfisken under :)

Endret av Vid^r
Lenke til kommentar
Det er på tide at det hysteriet rundt oppløsninger bremses opp. Jeg synes 1600x1200 på 20" skjerm gjør at ting blir for smått. Men det verste er jo 15" bærbare med 1400x1050 i oppløsning. Det er jo nesten uleselig og ikke bra for øynene dersom man stirrer på skjermen noen timer. De fleste topp modeller på bærbar siden i dag leveres jo med slike syke oppløsninger.  :nei:

5909143[/snapback]

 

Det er da aldeles ikke noe hysteri, derimot er det en bransje som har bestemmt seg for at alle som kjøper 19" er svaksynte. Dette er da en helt legitim kritikk og har da i alle fall ingen ting med hva du synes er stort eller smått. Du får den oppløsningen du vil ha, mens jeg ikke får det. Er jeg da hysterisk?

Dette er skrevet på 15,4" skjerm med 1600x1200 og det passer meg helt umerket selv om jeg er litt nærsynt. Var det opp til meg fikk jeg widescreen 20" med ~ 2400x1200. 19" med 1600x1200 osv. Dette er jeg da heller ikke alene om å ønske meg. men skitt, vi er jo bare hysteriske, eller?

Lenke til kommentar

jeg har aldri skjønt problemet med "for stor oppløsning" på for liten skjerm.

 

hvis skriften/knappene blir for små, så endrer man bare skriftstørrelsen/knappestørrelsen i OS'et?

 

større oppløsning er da alltid bedre? fonter vises skarpere, store megapixel bilder vises skarpere, etc, etc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...