Gå til innhold

MSN Messenger mest populær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Det er ikke så mye brukt, jeg quoter:

MSN Messenger topper listen over lynmeldingstjenester på verdensbasis med 61% av brukere, AIM er på andre plass, mens Yahoo! Messenger er like bak AIM.

 

Ikke overraskende at MSN Messenger er mest populært...

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Det er ikke så mye brukt, jeg quoter:

MSN Messenger topper listen over lynmeldingstjenester på verdensbasis med 61% av brukere, AIM er på andre plass, mens Yahoo! Messenger er like bak AIM.

 

Ikke overraskende at MSN Messenger er mest populært...

5907903[/snapback]

 

Vet ikke. ICQ er ikke så populær i Norge, mens den er mest brukt i andre land. Og jeg trodde at den er på 2 plass fordi bruker den selv. :)

Lenke til kommentar
Vet ikke. ICQ er ikke så populær i Norge, mens den er mest brukt i andre land. Og jeg trodde at den er på 2 plass fordi bruker den selv. :)

 

Selv om du bruker den så er det nødvendigvis ikke så populær da. ICQ hadde sin storhetstid, men misbrukte muligheten sin.

5907949[/snapback]

 

 

Husket at "alle" brukte ICQ, før Messenger kom. Gode gamle tider :love:

Lenke til kommentar

Ikke så rart når MSN følger med Windows og man ikke kan legge til kontakter fra andre protokoller som egentlig er helt på tryne hvis man tenker etter (hva om man måtte ha hotmial for å sende til en som hadde hotmail eller yahoo mail for p sende til en som har yahoo mail!).

 

En annen ting som er irriterende er at MSN Messenger har bare masse fjortis funksjoner og masse idiotiske funksjener i motsetning til de to andre store som ICQ og Yahoo... I de kan du i det minste sende off-line messages.

 

De to protokollene som er åpne er vel IRC og Jabber, nå som googleTALK og iChat har begynt å benytte bruke Jabber ser vi nok en stor vekst på Jabber-siden om ikke så altfor lenge!

 

Selv om de fleste jeg kjenner bruker MSN nekter jeg å bruke det av prinsipp, jeg har ikke lyst til å bruke noe jeg blir "tvunget" til å bruke det KUN fordi alle andre bruker det! Spesielt når det i tillegg ikke er en bra tjeneste og oppå det igjen har hatt masse problemer med nedetid for litt siden og problemer med v7.5...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Du kan sende offline messages med MSN 8.0

5908744[/snapback]

På tide! Men nå finnes ikke MSN Messenger til Linux så jeg har ikke testet det ut... seneste jeg testet var 7 tror jeg da jeg brukte Windows. Da hadde jeg både Yahoo! Messenger, ICQ, AIM, MSN og Skype for å teste ut forskjellige funksjoner, likte best ICQ og Yahoo! Messenger... synd det var så få jeg kjente som brute det...

Lenke til kommentar
ja, offline messages er noe jeg har savnet sterkt fra ICQ. og det kommer til Messenger...tja..når kommer det?

5908753[/snapback]

Du som har brukt ICQ, ser du noen store fordeler med MSN bortsett fra antall brukere blandt venner?

 

Apropo off-line messages... tror ikke google sin jabber-server har det heller :( jabber.org lagrer iallefall meldinger på serveren sin så andre får dem når de logger seg på. Det burde google også ha klart!

Lenke til kommentar

Tja...

mindre spam

alltid tilgjengelig - (med det mener jeg at alle maskiner har det inne) - selv om det er webICQ (eller var iallefall..?)/webmessenger så er det en fordel.

lettere å huske din egen og andre sine adresser...

 

utenom det..tja, egentlig ikke..bruker aldri video, gleams, crap crap crap funksjoner uansett..

Lenke til kommentar

Nei, Jeg liker ikke MSN Messenger jeg heller. Det er så lite funksjoner der, også ser den ikke pen ut for fem flate øre heller. Har brukt mange forskjellige chatteklienter, Amsn, Gaim, MSN Messenger osv. Ingen av dem har egentlig passa meg noe særlig for alle disse har mangla funksjoner.

Lenke til kommentar

tja, hvis protokollen ikke støtter det, så støtter ikke trillian det heller...

 

ulempen med trillian har iallefall tidligere vært ett noe manglende støtte for gruppesamtaler sammen med MSN folk (min vennegruppe over sjøen (statene) har mer ofte enn ikke gruppesamtaler på 4-5 medlemmer...det likte trillian ikke så godt å starte etter hva jeg har erfart. mulig det er fiksa i senere versjoner? skikkelig Filoverføring på tvers av klienter har vel også vært ett problem?

Lenke til kommentar

Hvis man skal bruke en protokoll som har en fast klient som de fleste har, blandt annet MSN, Yahoo og ICQ er det som regel best a bruke den offesielle klienten da den har alle funksjonene forst... gar jeg ut ifra...

 

Men pa protokoller som Jabber som ikke har noen fast klient er det litt forskjellig pa hvor raske man er til a legge til features, googleTALK har ikke hatt stotte for avatars... eller bilder i buddylista for i siste version mens gajim har hatt stotte for dette lenge. Hverken googleTALK eller gaim kan soke etter tjenester eller bruke chatrooms tror jeg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

MSN-"Protokollen" er OK såfremt men kan bruke 3-parts software... Hadde ikke tatt i MSN-saken med lyktestolpe hvis man var tvunget til å bruke MSN-Messenger klienten...

 

Bruker selv Adium. Denne kan konfigureres på ALLE tenkelige måter, er liten og lett og man har fane-funksjonalitet :w00t:

 

adium.jpg

 

 

Dòg kun brukandes med OS X :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...