Gå til innhold

Nyhet: - Du skylder 1 152 billioner kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er teknisk umulig.. Se på de tallene... Tenk på hva en samtale koster per. minutt der..sikkert noen øre. Pluss han hadde jo betalt en regning på 150kr.. som sikkert var for en hel måned med ringing.. Da er d teknisk umulig å komme opp i det tallet ved å bruke en telefon.. Det kunne hendt hvis han hadde ringt sex-telefonen 24/7 i 90år..

Lenke til kommentar

Hehe, det værste er jo at selskapet tydeligvis ikke innrømmer feil og vil dra det i rettssalen. Hvor mange mennesker kan ha rukket å misbruke telefonen iløpet av noen få mnd liksom. Har de ringt sextelefoner i Singapore til 1000 kr min og lagt av røret er det fortsatt umulig.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

tja, la oss si at telefonen har blitt misbrukt 3 mnd 24/7. Da kan vi regne ut sann ca hva minuttprisen burde bli.

 

1 152 000 000 000 000

delt på 3 (mnd)

delt på 4 (uker pr mnd)

delt på 7 (dager i uken)

delt på 24 (timer hver dag)

delt på 60 (minutt i en time)

som blir= 9523809524,- kr per min.

 

Synes det var litt rart at de skulle ha rettsak om dette. Ingen som klarer å bruke så mye penger på et mobilabbonemang! Ikke engang om de ringer til sextelefon i utlandet.

Endret av ViPaZz
Lenke til kommentar

hmm, er det snakk om ett telesex-selskap som har drevet kreativ regnskapsføring og sendt regningen til teleselskapet? og som igjen sender regningen til "abbonement" av nummeret?

 

bitex, det står ikke noe om hvor lang tid telesex-samtalene har pågått i den artikellen du linker til. det kan altså være regninger basert på år for alt vi vet. å få en slik regning krever tid. og som folk over viser til, regningen som den orginale artikkelen viser til krever at en ringer for 9,5 milliarder pr minutt! det er ikke sammenlignbart...

 

hmm, eneste måte jeg kan se at regningen faktisk kan ha oppstått er om flere 100000 samtaler har foregått utgående fra samme nummer. teoretisk mulig med dagens telekonferansesystemer, men høyst usansynlig at det faktisk har skjedd. lukter datafeil lang lang vei...

Lenke til kommentar

Agurknytt deluxe... Hvor har dere det fra at de faktisk krever det beløpet? Er jo åpenbart en feil, noe de ikke har benektet en gang. Så skjønner ikke hva dette blåses så voldsomt opp av...

 

Jeg fikk en regning på over 1 000 000 av DHL en gang. Da kontaktet jeg DHL - ikke VG :p

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

slik jeg forstår det så fikk faktisk fyren en regning, eller kansje til og med ett innkassovarsel, hvor det nevnes rettslig oppgjør om den ikke betales.

 

desverre er det lite linker til direkte kilder eller full dekning av historien, men det er fullt mulig han har vært i kontakt med telefirmaet uten å komme stort lengre, og har i siste instans gått til pressen for ryggdekning ;)

 

er jo en klassiker på både nrk og tv2 sine forbrukerprogrammer at med en gang noen dukker opp med kamera og mikrofon så blir en sak som var fastlåst i måneder ryddet opp i løpet av uka. skulle ikke forundre meg om det er omtrent samme handlingsmønster som benyttes her.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...