Gå til innhold

Snart Turion med dobbelkjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De virker jo fine. 35W er vel veldig lite?

Men hvorfor har de bare 1mb cache? Cache minne bruker vel veldig lite strøm?

Når disse kommer på 65nm. tror jeg core duo får !Seriøs! (endelig) konkurranse.

Håper bare AMD har noe bra til desktop og...

5883416[/snapback]

 

Ettersom Merom ikke er så veldig langt frem i fremtiden, så blir vel TurionX2's nye konkurrent Merom'en. Som blir en langt tøffere utfordring.

Lenke til kommentar
Mobile Sempron vil også komme på markedet til sommeren, og er basert på "Keene"-kjernen. Prosessoren er tilnærmet identisk med "Taylor", med unntak av at den kun har én kjerne

 

Så Mobile Sempron vil bli like kraftig, som dagens Turion på lik klokkefrekvens?

 

Noen som forresten vet hva f.eks. en Turion 1,8 GHz tilsvarer i AMD 64? Har satt meg meget lite inn i siste generasjons mobile CPUer fra AMD og Intel.

 

Edit: Trykkleif

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Hørtes spennende ut med effektjustering i trinn på 100 mHz, det vil jo være en bedre løsning enn dagens C&Q.

 

Så får man heller se hvordan dette vil gå sammen med klokking av cpu i et eventuelt desktop-system.. Dette lover godt!

5882582[/snapback]

 

Gjør ikke C'n'Q akkurat det samme? (justerer i tronn på 100 hz)

 

AtW

Lenke til kommentar
De virker jo fine. 35W er vel veldig lite?

Men hvorfor har de bare 1mb cache? Cache minne bruker vel veldig lite strøm?

Når disse kommer på 65nm. tror jeg core duo får !Seriøs! (endelig) konkurranse.

Håper bare AMD har noe bra til desktop og...

5883416[/snapback]

 

Cache koster penger, og har ikke like stor effekt på AMDs plattform, det blir en oppveining, som alt annet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg trodde C&Q bare justerte multi fra "topp" til rundt halv. Har ikke sett noen andre trinn enn det. Så med trinn på 100mHz vil man sikkert oppleve overgangene glattere.

 

Bare en tanke, meningen er vel å justere ned effekten uten å påvirke ytelsen brukeren opplever.

5886291[/snapback]

 

Altså, om man har sånn c'n'q-monitor, så gir den ihvertfall inntrykk av at den justeres mellom halvparten og maks på i relativt små trinn (og i tillegg justere vcore), men det kan jo hende det bare er en grafisk effekt, men jeg tror ikke det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Mobile Sempron vil også komme på markedet til sommeren, og er basert på "Keene"-kjernen. Prosessoren er tilnærmet identisk med "Taylor", med unntak av at den kun har én kjerne

 

Så Mobile Sempron vil bli like kraftig, som dagens Turion på lik klokkefrekvens?

 

Noen som forresten vet hva f.eks. en Turion 1,8 GHz tilsvarer i AMD 64? Har satt meg meget lite inn i siste generasjons mobile CPUer fra AMD og Intel.

 

Edit: Trykkleif

5885986[/snapback]

Det er slik at ei kjerne blir brukt i flere serier, for eksempel blir ei mobile-kjerne brukt i Turion og Sempron, der de beste blir brukt til Turion, og de dårligere til Sempron, gjerne med noe defekt cache og kanskje ei defekt kjerne. På samme måte er Athlon64 og desktop-Sempron med samme kjerne.

 

En Turion kan sammenlignes med en Athlon64 på samme frekvens.

 

God påske!

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...