Gå til innhold

Kulturo: King Kong setter salgrekord i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så ikke filmen på kino, men hvist jeg skal se den, er det jo ikke noe vits å betale for den, når de allerede har fått inn så mye :)

5879230[/snapback]

 

Det var da en merkelig holdning...

Jeg er helt enig i at det er mye syting og klaging fra film og musikk-industrien om at de har det så fælt og leit da mange laster ned.

De har taklet dette helt feil, i stedet for å bruke det til sin fordel så har de fremstilt seg selv som veldig kapitalistiske, noe som jo selvsagt også er grunnen til at de lager filmer/musikk, nemlig for å tjene mest mulig.

Alle kommersielle selskaper har dette som mål, selv om de kanskje også har andre mål.

 

Men argumentet "er det jo ikke noe vits å betale for den, når de allerede har fått inn så mye" holder ikke stikk.

Mener du at andre skal betale og du skal slippe unna? Det er da ganske likegyldig om de har tjent mye penger på filmen eller ei. Kjøper du en film så gjør du det fordi den er verdt det. Den verdien avgjøres ikke av hvor mye noen har tjent før.

 

Siden coca cola har tjent såpass mye penger så regner jeg med du også stjeler cola-flasker i butikken da?

Lenke til kommentar
Enig. Jeg betalte for å se filmen på kino, men ikke faen om jeg skal betale et par hundrelapper for å se filmen en gang til hjemme. Så filmselskapet har fått mine penger for filmne, og bestemmer jeg meg for å se filmen igjen laster jeg den nok ned.

5879220[/snapback]

 

Det hadde vært litt tøft om man, når man gikk på kino, kunne velge å betale 50/100 kroner ekstra for å få dvd-en gratis tilsendt når den kom.

Det er tross alt litt dårlig gjort om du skal se filmen en gang til når du allerede har betalt for å se den, at du må betale for å se den hjemme på et kjipere format (tv og halv-lusen stereo)

Lenke til kommentar
så ikke filmen på kino, men hvist jeg skal se den, er det jo ikke noe vits å betale for den, når de allerede har fått inn så mye :)

5879230[/snapback]

 

Det var da en merkelig holdning...

Jeg er helt enig i at det er mye syting og klaging fra film og musikk-industrien om at de har det så fælt og leit da mange laster ned.

De har taklet dette helt feil, i stedet for å bruke det til sin fordel så har de fremstilt seg selv som veldig kapitalistiske, noe som jo selvsagt også er grunnen til at de lager filmer/musikk, nemlig for å tjene mest mulig.

Alle kommersielle selskaper har dette som mål, selv om de kanskje også har andre mål.

 

Men argumentet "er det jo ikke noe vits å betale for den, når de allerede har fått inn så mye" holder ikke stikk.

Mener du at andre skal betale og du skal slippe unna? Det er da ganske likegyldig om de har tjent mye penger på filmen eller ei. Kjøper du en film så gjør du det fordi den er verdt det. Den verdien avgjøres ikke av hvor mye noen har tjent før.

 

Siden coca cola har tjent såpass mye penger så regner jeg med du også stjeler cola-flasker i butikken da?

5879267[/snapback]

 

Når det allerede er så mange som har betalt for filmen, kommer de ikke til å merke noe om jeg ikke betaler for å se den....sa ikke at jeg skulle laste den ned, kan jo hende jeg ser den hos en kompis :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...