Gå til innhold

Abit AN8 32X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Et par kjappe svar.

 

Kortet testes på de frekvensene som er standard. Det er som regel disse frekvensene som folk benytter, så vi har kommet frem til at det er disse vi ønsker å bruke. Så lenge folk er klar over problemstillingen synes vi det er greit.

 

SLI, rett og slett fordi vi ikke har liggende to kort som fungerer i SLI sammen. Sist vi kjørte en slik test brukte vi et par 6600 GT, og det er jo ikke helt optimalt. Planen er at dette kortet åker inn i skjermkortlaben, så vi skal vel ikke se bort i fra at man kan få sett på f.eks et par GeForce 7900 GTX i SLI. Det gjelder bare å få inn kortene...

 

DFI, kort og godt fordi vi ikke har et DFI-kort liggende. De resultatene vi har på et DFI-kort var med en FX-57, og dermed ikke helt lett å sammenlikne. Det kortet måtte vi dessverre sende fra oss igjen, så det var ikke bare å teste det med en FX-53 nå i etterkant.

Lenke til kommentar

? hvorfor sto d amd edition i spesifikasjoner i parantes etter sli?

 

Hva er forskellen mellom dette Abit AN8 32X og Abit AT8 32X ? er det slik at an8 er til nvidia sli oppsett og at8 til ati crossfire? og hvis det er slik så er det den eneste forskjellen om jeg har forstått? at altså alt det som er skrevet her om an8 32x gjelder også for at8 32x med eneste forskjell er skjermkortene som kan brukes ?

 

Nei vent nå litt, jeg surrer hva. er jo ikke samme brikkesett engang! jeg er vist blitt litt forvirret, vil noen gi meg litt oppklaring på alt dette.

Så vanskelig det kan virke noen ganger og finne det beste hk til amd og ati som jeg skal ha. Men skal nok bare ha ett skjerm kort og da har det kanskje ik no å si, hvis ikke det er noen særlig grunn til å ha 2 da, lønner det seg økonomisk på noe vis, sånn at i fremtiden så slepper jeg og kjøpe et helt nytt og dyrt skjermkort men skjøper bare et gammelt og billig av samme type jeg har fra før av. hmmm?

 

Og dessuten så trodde jeg ikke crossfire var avhenig av hk'et hadde jeg hørt en plass tru e, at crossfire var mer en fysisk kobling mellom de to kortene uavhenig av hk'et i motsetning til sli som er avhenig av hk. ??

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

AAArtig, måtte sjekke øyene mine. Trodde jeg leste Abit A8N / Asus A8N..ASUS, nei..ABIT? Ja, A8N? Nei, AN8? Ja, hjelpe meg :)

 

Bare en sidekommentar:

Har Asus A8N, og hvis heatpipe kjølingen har samme svakhet som A8N i vannkjølings oppsett, blir chipset og kjøleribber på heatpipe ganske hett etter hvert. Målte helt opp til 60'C på kjøleribben ved CPU sokkel på A8N med vannkjøling. Med en standard viftekjøler blir kjøleblokken kjølet ned. Med viftekjøling senkes temperatur nesten iløpet av 10 sekunder ned til 45'C. ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye strøm man kan gi ram og cpu med dette hket?

5866540[/snapback]

Sikkert akkurat så mange Ampere som CPU og ram krever.

5866621[/snapback]

 

 

HE HE. HUMOR!

 

Tenkte nå litt på maks spenning ved overklokking. :hmm:

5867207[/snapback]

 

Si spenning og ikke strøm da :)

 

Strøm = Ampere

 

Spenning = Volt

 

Han svarer jo akkurat på det du spør om. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...