Gå til innhold

SE med keiserens nye klær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
W700i støtter minnekort av typen Memory Stick Duo Pro, som fins i størrelser på opptil 47 CDer,

47 CD'er? :wow:

 

47 * 700MB = ca 32 GiB. Kan dette virkelig stemme? Jeg trodde ikke så små minnekort med så stor lagringskapasitet eksisterte ennå. Og i tilfelle det gjør det så er vel prisen astronomisk.

 

Edit:

Ved å bytte ut denne med en 2GB Memory Stick kan telefonen fylles med ca 47 CD-plater, noe som for eksempel kan være praktisk før en lengre reise.
Juks og bedrag :mad: Man får jo ikke plass til 47 CD-plater på 2GB. En CD-plate er jo 700MB. Man får nok plass til 47 lossy komprimert CD-plater (mp3 med 128Kibit/s, og 45 minutter per CD), men det er jo ikke det som påstås her. SE sier jo i pressemeldingen at man får plass til 47 CD'er, ikke at man får plass til 47 sterkt lossy komprimerte plater med bare 45 minutter på hver plate. Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Var på vei inn her for å kommentere nøyaktig det samme. Å oppgi lagringsplass i cd'er blir for dumt, spesielt når det ikke stemmer en gang.

 

Ingen autofokus

Er denne overskriften feil plassert? Står ingenting om autofokus under den overskriften, men langt over derimot gjør det det.

 

Prisen på W700i er ventet å ligge noe lavere, og vil bli introdusert med en pris som er vesentlig lavere enn den på W800i.

Kanskje jeg som er dum. Men denne skjønte jeg ikke. W700i er ventet å ligge noe lavere i pris, men vil også ha en vesentlig lavere pris? :S

 

Angående mobilen, vel. Ikke altfor imponert over denne kontinuerlige melkingen av W800i. Her har de nå tre nesten identiske produkter, hvor de heller kunne laget tre ulike deksler.

 

Men det er i hvert fall en fin nyhet for de som eier W800i eller K750i og har lyst på nytt og finere deksel.

 

Og til slutt, hvorfor er dere ikke konsekvente på bruk av pressemeldinger på slutten av lanseringsnyheter?

Lenke til kommentar

Det første jeg vil nevne er lanseringsdatoen, det er ikke tilfeldig at den er på samme tid som når K800 kommer.

K750 og W800 vil forsvinne på denne tiden, og W700, og W810 er tilbake.

Er jo ubetydelige forskjeller på disse mobilene (W800/W700) mindre minnebrikke og AF er det som skiller disse, i tillegg til at utseendet er tonet ned, i likhet med W810, W serien blir mer diskret.

:)

Så W700 blir med dette mid end, mens W810 ligger noe høyere enn dette.

 

Jeg opprettet en tråd om denne mobilen i forrige uke, er litt info der også.

Lenke til kommentar
Alle skjønner vel at det er snakk om 47 cdplater omkodet til mp3!

5866675[/snapback]

Pressemeldinger bør være svært teknisk korrekte for å ikke være villedende markedsføring. Å påstå at minnekortet har plass til 47 CD'er uten å si noe om at dette er sterkt lossy komprimerte halvfulle CD'er mener jeg å gå over grensa for villedende markedsføring.

 

Jeg tviler sterkt på at folk hadde godtatt at f.eks harddisk-produsentene hadde reklamert med 400GB lagringskapasitet for sine 80GB harddisker uten å nevne at det er snakk om en komprimert disk med data som lar seg komprimere med forholdet 5:1.

Lenke til kommentar

Jaja, ikke en spesielt imponerende telefon. Men den gir en unik mulighet, som jeg utfordrer dere på Amobil til å prøve ut. Det går jo stadig diskusjoner om autofokus og mangel på sådan. Det er mange som akker og oier seg over mangel på autofokus og sier at bildene aldri vil bli skarpe, og så er det de som sier at autofokus er oppskrytt og at man kan få tatt bra bilder likevel (arehei og meg selv hører vel mer eller mindre til i den siste leiren). Dette kan nå avgjøres en gang for alle.

 

W700i har ikke autofokus, men har ellers et helt identisk kamera med W800i. Hva med å sette disse to telefonene opp mot hverandre i en kameraduell? Jeg sier ikke at W700i kommer til å kunne vinne, men det ville vært veldig spennende å se hvor mye autofokus egentlig har å si. Prøv å knips bilder av samme motiv på flere forskjellige avstander og prøv både makro- og landskapsbilder. Dere kunne kanskje også prøvd å få ut av SE hvilken avstand linsa i W700i er stilt inn på og testet denne avstanden spesielt.

 

Jeg etterlyser altså en "Hvor viktig er det med autofokus?"-artikkel. Dette virker som et tema som kunne passe veldig bra inn i stilen til Amobil, og kunne vært greit for å roe ned diskusjonene i forumet. Tar dere utfordringen, Amobil?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...