Gå til innhold

Google Talk i ny beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Kanskje at MSN Messanger etter hvert blir støttet? Det finnes ivertfall for eksempel Trillian som gjør det.

5860655[/snapback]

Tror ikke det. Google Talk bruker vel et system som heter Jabber, noe som ikke MSN bruker. Derfor tror jeg ikke det vil gå. Er ikke sikker da...

Lenke til kommentar
Hvilke andre klienter vil denne være kompatibel med?

 

Edit: Jeg fant det ut selv. Den er ikke kompatibel med f.eks MSN eller Skype siden de bruker lukkede standarder. Den er derimot kompatibel med blandt annet GAIM og Trillian.

5858839[/snapback]

GoogleTALK bør være kompatibel med de fleste (liste: http://www.jabber.org/software/clients.shtml ). Jeg bruker selv Gajim som også har mulighet til å vise avatars.

Lenke til kommentar
Kanskje at MSN Messanger etter hvert blir støttet? Det finnes ivertfall for eksempel Trillian som gjør det.

5860655[/snapback]

Tror ikke det. Google Talk bruker vel et system som heter Jabber, noe som ikke MSN bruker. Derfor tror jeg ikke det vil gå. Er ikke sikker da...

5860684[/snapback]

Det er fullt mulig med en plugin.
Lenke til kommentar
Kanskje at MSN Messanger etter hvert blir støttet? Det finnes ivertfall for eksempel Trillian som gjør det.

5860655[/snapback]

Tror ikke det. Google Talk bruker vel et system som heter Jabber, noe som ikke MSN bruker. Derfor tror jeg ikke det vil gå. Er ikke sikker da...

5860684[/snapback]

Går fint det, bare å legge inn transport for det... men du må installere en annen klient for å gjøre fordi GoogleTALK ikke støtter tjenester, legge til gmail accounten din og søke etter tjenester... vet at jabber.no har transprt for msn. Dette funker også i browseren din når du er i gmail så du kan chatte med andre venner som bruker msn via gmail.com.

 

EDIT: lagde denne for en stund siden... se nederst.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=541281&hl=jabber

 

EDIT: Dette krever fortsatt en MSN account, men om MSN hadde lagt til støtte for Jabber og åpnet opp for andre Jabber servere så hadde man nok sluppet dette... burde være fullt mulig i og med at Jabber er open source

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...