Gå til innhold

The I.B.M [16. November]


Anbefalte innlegg

The Incredible Black Machine (IBM)

 

 

Sponsors:

 

 

d7988af2.gif

 

Vendur som sponset meg med en gratis vifte + fri frakt. Tusen takk for dette!

 

 

Forhistorie:

 

Det er lenge siden jeg har starta på dette prosjektet, og enda lengre siden planleggingen startet.

 

De gamle trådene finnes her og her

 

Det meste som kommer her nå, er fra disse postenen.

 

 

Jeg kan begynne med litt historie:

 

 

Jeg har lenge hatt en så kalt statoil PC som mer og mer har blitt byttet ut med mine egne komponenter. Og nå skal endelig kabinettet og være mitt.

 

Innledning:

 

Kabinettet jeg skal bruke er, som tittelen sier, et IBM kabinett. Dette er ganske høyt og smalt. Målene er "kommer"

 

Den rommer iallefall 2 CD-drives og en floppy eksternt. Ellers har den plass til 2 HD's, men denne skal vekk og byttes ut med strikkoppheng.

 

Bildene:

 

BILDER:

 

2d1d25fe.jpg

Inni

 

6f308541.jpg

Front

 

2aa0c48d.jpg

Baksiden

 

c0ae5959.jpg

Naken Front

 

 

Planene mine er så mange på kabinettet, men evnene er det virkelig en mangel på. Men etter en liten chipset fiasko, var jeg uten spille maskin i 3 uker. Så jeg satt litt med SketchUp og lekte meg litt. Her er resultatet:

 

572d1e4b.jpg

 

 

c78a73d5.jpg

 

 

ccbb33f6.jpg

 

Forklaring:

 

1. Konstant spinnende DVD-rom med 2-4 blå LED's (Trenger hjelp til utførelse)

2. SilenX 120mm 11dB vifter

3. Viftestyring (Akkurat hvilken er uvist, for se på økonomien)

4. LCD display (Displayet har jeg, tatt fra kopimaskin. Men jeg sliter med hvordan jeg ska få styrt det)

5. 120mm vifte hull /m grill (Skal ikke installere vifte der enda)

 

 

Vel, tipper dette er en grei innledning eller hva? :)

 

Updates

 

Min første pakke

Innkjøp og lakkering

Pussing av kabinettet

Hardware oppgradering! :love:

Vente arbeid, lakkering av fronten + verktøy

Skjæring av viftehull, opptegning av side vindu og PSU

Innkjøp av grill og litt montering

Laget viftehull i topp og bak. + Hull i bunn til "neon" lys

Spylt og lakkert kabinettet + skjært hull til vinduet i sidedøra

 

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt testing av noen LED's jeg fant hjemme, fant jeg ut at jeg har 9 stk av typen 10 mm högintensiv lysdiod

 

Disse skal brukes i plexi "hyllen" som skal være midt i side veggen. Siden tykk plexi er veldig dyrt, har jeg planer som å borre eller lime sammen plexiglass for å en tykkelse som gjør at de store LED'sene kommer inni og lyser fint opp.

 

 

Min første innkjøps liste! :dribble:

Denne fra vendur (Sponsor)

 

Kjøps liste:

 

1 x SilenX Fan Mounts - 20 Pack 145,- NOK

1 x SilenX 14dBa Copper Chipset Cooler 349,- NOK

1 x SilenX iXtrema PRO - 80mm 11dBA 133,- NOK

2 x SilenX iXtrema PRO - 120mm 11dBA 398,- NOK

1 x SilenX iXtrema PRO - 120mm "14"dBA 191,- NOK

 

 

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Wooohoo!! Min første pakke!!

 

 

 

Pakke

 

Jeg satte på chipset vifta og bytta ut 80mm vifta i PSU'n.

 

Gammel chipset

 

Gammel chipset (close)

 

Nye chipset /m blitz

 

Nye chipset /u blitz

 

Nye chipset /u blitz og fokus

 

 

:blush: *Sensur etter stor flause med chipsetkjøleren!* :blush:

 

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Her er bilder fra noe som faktisk er gjort med maskinen.

 

Bilde Update!

 

 

b426fbce.jpg

Her har vi dagens innkjøp. Den består av:

 

2 stk blank svart lakk spray

1 stk klar lakk spray

1 stk Sølv dekor spray

1 stk universal sparket

1 stk Glassfiberplast.

 

Jeg tror, iallefall håper, at dette skal holde til kabinettet. Jeg ska i utgangs punktet ikke ha noe sølv detaljer på kabinettet, men jeg kjøpte med det samme jeg var innom.

 

a8c1779b.jpg

Her har vi et bilde av hvor langt jeg hadde komt med kabinettet før jeg forsatte i dag. Her har jeg brukt restene av en spray boks jeg hadde liggende fra et eldre prosjekt. Det ble vel 3-4 lag jeg fikk satt på før boksen var tom. Dette var veldig tynne lag, og ganske så tilfeldig lagt på.

 

2553e2f4.jpg

Ny vinkel før dagen arbeid.

 

 

e5241b63.jpg

Baksiden etter nytt lag med lakk.

 

003f5c4b.jpg

Venstre side (forfra) etter nytt lag

 

ade6fe9b.jpg

Og fronten

 

 

7acc107b.jpg

Og toppen. Det er litt merker på toppen, men i og med at det faktisk skal være deksel over dette, så bryr jeg meg ikke nokk til å fikse dette.

 

1586910a.jpg

Og en fancy vinkel som gjorde meg oppmerksom på hvor jeg ikke hadde lakkert :blush:

 

 

3149e3c3.jpg

Det ble vist litt merker etter meg :)

 

419f4527.jpg

Litt gamle og nye merker fra kabinett lakkering.

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Og så litt videre jobbing på kabinettet.

 

 

Jeg har kun blitt ferdlig med toppen, og er allerede sliten! :p Men jeg tror det kan bli fint. Eneste er at jeg brukt rund pussemaskin, så jeg får litt runde merker på overklaten, men tipper at litt pussing med litt finere papir og annen metode vil sjule dette litt. + Når lakken kommer på, blir det for håpentligvis HELT borte.

 

Sparklingen jeg gjorde, må jeg gjøre på ny. Det ble litt tynt det jeg gjorde, pluss jeg har vist pussa litt for mye, så det ble en liten nedover bulk der. Tenker jeg sparkler på begge sider denne gangen, for å få det litt tykkere.

 

Skal se om jeg får fixa litt bilder i dag:)

 

 

Bilder

 

f4b450b8.jpg

Bilde av den pussa overflaten og pussemaskinen.

 

0d79caef.jpg

Bilde av den pussa overflasten og siden som ikke er pussa.

 

33ece244.jpg

Bilde av de 4 hullene som har blitt sparklet igjen. (Skal sparkles på nytt)

 

e613c0cb.jpg

Det ble jo faktisk blankere enn jeg klarte å se med øynene. Men som man og ser, så har jeg fått veldig med runde sirkler på overklaten. Satser på at jeg får pussa dette vekk med å bruke en "fram-og-tilbake" greie som pussemaskinen og kan. Og da med et finere sandpapir.

 

ac0c6b1b.jpg

Bilde av pussemaskinen "SandStorm" og brukte pusseflater.

 

ddfd718d.jpg

Bilde av nye pusseflater. 180 og 240P.

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Min andre innkjøps liste, denne gangen hardware

 

 

Scythe "Ninja" SCNJ-1000

 

Gigabyte GeForce 6600 GT AGP "TurboForce"

 

Samsung Harddisk 200.0GB IDE 7200RPM UDMA-133 3.5" 8MB Noise Guard

 

Logitech MX518

 

Promise Ultra133 TX2 Supports Ultra ATA/133 Drives Up To 133MB 48-bit LBA Support

 

 

Med den nye harddisken og en jeg har liggenede, 80GB, vil jeg ha 4 harddisker som skal være i et kabinett som har plass til 2. Så et lite problem her. Dette tror jeg at skal løses med at jeg tar vekk den orginale HD rack(?) og henger harddiskene i tykke strikker. Hvilke speider knute/løsning som skal brukes da er enda uvist. Så det må prøves ut.

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Varene er i hus, og nytt hardware testes

 

1148633c.jpg

Huff, liker ikke posten! :nei:

 

c7c32b94.jpg

:love: GeForce 6600GT "TurboForced" :love:

 

556fbe87.jpg

Alt innholdet av begge pakkene :D

 

e22db6e3.jpg

Min søte CPU Kjøler. Scythe "Ninja" SCNJ-1000

 

39abc095.jpg

Ninja'n festet godt med sete beltet og klar for kjøre tur.

 

c5bb0754.jpg

Er den ikke liten å søt? :love: Her kan man se SilenX 120mm "14"dB viften godt festet.

 

 

Jeg fikk ikke tid til å sette i noe annet enn skjermkortet mitt i dag. Jeg gikk da fra GeForce4 Ti4200 128MB AGPx4 til GeForce 6600GT "Turbo Forced" 128MB AGPx8. Her er ytelses forskjellene.

 

Specs:

 

P4 2.4GHz

1Gb geiL PC3200

GeForce 6600GT "Turbo Forced"

 

 

3DMark2001:

 

Før: 8424

Etter: 12369

 

AquaMark 3.0:

 

Før: 15.819

Etter: 40.874

 

PreformanceTest 6.0

 

Før: 291.6

Etter: 323.0

 

 

Forskjellene er ganske greie må jeg si. Jeg har enda ikke prøvd kortet i spill, så det kan jeg komme tilbake til senere. Dette er et vifteløst kort, så tempen er litt høy akkuratt nå, rundt 60 grader. Men dette er i et kabinett uten vifter og åpen sidedør. Når jeg for skaffa meg dremmel, håper på i morgen, sånn jeg for laget vifte hullene. Så skal jeg flytte maskinen over til det kabinettet og da med 120mm vifter som står for kjennomgang av luft + 120mm vifte på min Ninja-1000 CPU kjøler :)

 

Scythe "Ninja" SCNJ-1000

 

CPU kjøleren er montert (som vist på bildene over) og her er noen tempmålinger;

 

Gamle CPU kjøler;

 

Idle: ca. 30

Load: ca. 45+

 

Ninja:

 

Idle: 25

Load: 33 (Dette ved en overklokking av 400MHz)

 

Kjøleren har også påvirket mitt vifteløse skjermkort. Det gikk fra 50 grader til 40.

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Her kommer det en ny bilde update:

 

 

63d6a280.jpg

Mens dremmelen min tok mer eller mindre kvelden, så fant jeg ut at den sølv dekorsprayen skulle komme til nytte. Og derfor fant jeg noe av viftene jeg har liggende (har altfor mange). Det ble tre stk 92mm som skulle bli offer i dag. Den som er teipet var klar til "lakkering". De to andre trengte seg en dusj før de var klar til kledning

 

4cba8e87.jpg

Den lakkerings klare viften :)

 

8c72463e.jpg

Og der hadde den fått litt sølv på seg og :)

 

b284756f.jpg¨

Her er den etter to lag med lakk og uten kledning. Jeg vet bilde er dårlig, men fikk ikke til bedre med garasje lyset.

 

f522952e.jpg

Siden jeg ikke fikk tid til å dremmle litt, så fant jeg ut at litt klar lakk ville være kremen på tippen av sjokoladen! :p

 

7d9743ab.jpg

Her er 120mm hullet i front. Nesten ferdig. Mangler bare en liten snipp og litt bedre form. Og seff, nytt lag med lakkering.

 

 

1fb24103.jpg

Her er samme hullet med fronten på. Jeg har bestemt meg for å vente med å gjøre noe med fronten til jeg vet hva dette skal være. Jeg laget et hull her også for å hjelpe på luftstrømmen.

 

 

9aa5d5d1.jpg

Utpå fronten igjen, er det enda ett "lokk". (Derfor hullet i fronten ikke var noe særlig å skryte av.) Dette er kun for å illustrere hvordan det skal se ut. Jeg satt ikke delene helt på. De ligger kun lett på toppen av hverandre.

 

6e47dc55.jpg

Siden fronten ikke skulle få noe særlig make-over enda. Så fant jeg ut at sølv er ganske stilig på svart. Dette fant jeg ut rett etter jeg hadde lakkert viften. Derfor fant jeg fram litt maskering teip. Laga et random mønster, og lakkerte litt. Her ses resultatet av den idiotiske ide'en.

 

6c3b7252.jpg

Slik ble da resultatet, jeg ble ganske overaska. Det var ikke så værst egentlig. Så jeg skal beholde dette foreløpig. Det kom en sølv stripe på siden + teipen dro med seg litt lakk, men dette tar jeg å fixer med noe svart "War hammer" maling.

 

cb175688.jpg

Ny vinkel :)

 

3c03d598.jpg

Dremmelen før den tok en tur til butikken.

 

0c554d75.jpg

Dremmelen etter :dribble::love:

 

7e7e2aa1.jpg

Liten oversikt over mitt super "verksted" (Forklarer dette alt støvet?!)

 

9b7f8ba9.jpg

Litt kutte skiver og slikt :)

 

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Jeg har startet på topp hullet. Når jeg la vifta på toppen av kabinettet så ble jeg veldig usikker på om det var plass til en DVD-rom, 120mm vifte + PSU'n i lengden. Så jeg måtte inn og sjekke målene på PSU'n for å se om det var plass. Noe det virker å være. (Jeg sjekket ikke hvor DVD-rommen ville stoppe. Men jeg tror det skal være plass. Må iallefal krysse fingrene og håpe på det ;):D

 

Da var hullet i toppen ferdig, iallefall kuttet. Det er ikke helt rundt enda, så må slipe det litt mer før jeg er fornøyd. Men jeg har iallefall tatt bilder av det :)

Jeg har sett litt på vinudet jeg har planer om å lage i sidedøren. Jeg dekka siden med maskering teip, så jeg fikk begynt å små tegne litt på planer. Jeg har komt opp med en løsning jeg likte veldig godt når jeg lagte skisser, men ikke var FULT så stilig med blyant på teip :hrm:

 

Enda en gladmelding, er at strømforsyningen min har komt nuh og blitt henta. Den var desverre svart (matt). Noe som gjør at den kræsjer litt med min svart-blank. Men det er noe jeg venter en stund med før jeg gjør modder den og. Mest pga garantien forsvinner da, og jeg vil gjerne vite at strømforsyningen virker og er stabil før jeg ødlegger muligheten for å leverer den tilbake:)

 

 

Men da var det bilder på g :)

 

0b0ef7d5.jpg

Hullet på toppen, ikke helt 100% sirkel. Er 1-2 millimeter for slank noen plasser.

 

b4d5b84f.jpg

Dette er så lagt jeg har kommet når det gjelder design på sidedøren. Jeg ble ikke helt fornøyd når jeg så det på døren, så må nokk tenke litt mer. Det største poenget med å ha vindu i siden. Er at jeg har en stilig, stor og flott CPU kjøler (Som skrevet før) som det er litt dumt å gjemme vekk. + Jeg er litt usikker på om side platen kommer på plass med kjøleren der. Derfor hadde jeg tenkt å ha et hull i siden hvor CPU kjøleren evt kan stikke ut.

 

da21236d.jpg

Annen vinkel. Ser ikke blyantstrekene så godt her :p

 

1fcaed23.jpg

Bye bye 250W, say helo to 430W. Håper dette holder da :)

 

3c1694ca.jpg

Litt speccs på boksen.

 

5208e162.jpg

Og uten boksen ser det slikt ut.

 

e6196687.jpg

Close-up på strømforsyningen.

 

cb3c4bf6.jpg

Fikk med kabel samler i pakken. Men jeg lurer på om eg skal sleeve den. Må bare prøve meg litt på de andre strømforsyningene i huset :)

 

Well, that's it for today:)

 

 

 

 

 

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Ja, det har vært stille en stund nå. Jeg har ikke fått gjort altfor mye, men litt:)

 

Jeg har blandt annet kjøpt netting som ligner ganske mye på den Snekker'n brukte i det ene prosjektet. Det ble kjøpt på en "bil stylings" butikk her i nærheten :) Den har jeg fått kuttet opp i to deler jeg har bestemt meg for å ha. Disse skal da være slik ingen klarer å stappe fingrene på viftene og ødlegge de! Jeg har også bestemt meg for å ha netting over store deler av fronten, nede. Her har jeg noen bilder som viser nettingen der den skal være:)

 

 

05b6415b.jpg

Toppen, vet ikke om jeg er helt fornøyd med formen, så har ikke tatt av teip enda.

 

 

ba19c0c6.jpg

Fronten. Jeg vet ikke om jeg skal kutte vekk mer av kabinettet sin netting eller bare la den være der.

 

Det jeg og har fått gjort, er å teipa og tegna inn hullet som skal være i bunnen. (Der lyset skal plasseres for å lyse opp under og rundt kabinettet.) Jeg håper på å få lånt stikksagen av broren til en kompis av meg. For å lage side hullet med dremmel. Det frister FINT lite! Jeg føler jeg begynner å nærme meg :) =D

 

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Lenke til kommentar

Da var stikksaga i hus og jeg har fått jobba ganske mye i dag. Det går veldig mye raskere med stikksag enn dremmel må jeg si! Det liker jeg, eneste jeg ikke liker er at presisjonen er litt dårligere med stikksagen. Derfor må jeg lage en strek innenfor streken, slik jeg kan finpusse feilene mine med dremmelen etterpå.

 

Dagens arbeid;

 

- Laga hull i bunnen til lyset som skal lyse bakken under og rundt maskinen

- Laga hull i ytter laget til viften i topp

- Skjært ut hull til 80mm vifte i bakkant. (På impuls)

- Pussa litt mer på siden [uten bilder]

 

 

593b9214.jpg

Hullet i bunnen etter jeg hadde gått berserk med stikksagen. Som du ser, ble den ene siden VELDIG skeiv. Dette er pga jeg hadde to kompiser som distraherte meg på besøk når jeg gjorde det:)

 

 

ad60a07d.jpg

Etter litt sliping med dremmelen ble det ganske mye bedre vil jeg si. Desverre kom jeg litt langt ut noen plasser. Dette for bare være, for jeg vil ikke ha hullet bredere enn det allerede er. Det skal tross alt KUN ligge et (Evt to) lys rør der.

 

 

72909263.jpg

Bare for å se hvordan det så ut. Jeg tenker på om jeg skal ha netting under der og. Er litt usikker på hva dette har å si for hvordan lyset under vil bli seende ut da.

 

 

e80603a9.jpg

Her er da oppmålingen av viftehullet i topp under tegning. Jeg brukte viften jeg fikk med min "Ninja" :love: som modell. Men etter jeg fant en teip (se bildet under) så så jeg hvor skeivt jeg hadde tegnet. Og da brukte jeg teipen som modell. Den var lettere å tegne.

 

 

e2cc4e76.jpg

Etter oppmåling med Scylth viften. Litt skeivt her og der :whistle:

 

 

9cd35fd0.jpg

Liten sjekk på hvor "rett" jeg har skjært. Hmm. Ikke 100% (eller 90% heller) Men siden hullet jeg har laget er litt i det største laget, så vil jeg ikke rette på dette, heller prøve å skjule det med en chrom eller gummi list.

 

 

1f0437e6.jpg

Jeg fant ut at hullet jeg laga "inni" (dvs under dekselet. Det jeg kaller skjelettet) var en del mindre enn hullet jeg laget ytterst. Optimalt, så skulle dette vært motsatt. Men hullet ytters er så stort, at det innfor ikke kan være større. Så jeg måtte ta blyanten, lage en strek og fjerne mellomlegget med stikksagen.

 

 

e885088d.jpg

Måtte finne ut om det ville se noe bra når dette var ferdig. Og jeg må si at jeg liker det jeg ser :D

 

 

36290e0c.jpg

Litt bedre bilde av "preview'en"

 

 

a71ed7ee.jpg

Jeg fant ut at jeg vil ha en vifte i bakkant av kabinettet og. Denne skal ikke kjøre hele tiden (evt på minimun spenning). Mer være klar når den trengs:) Jeg har en SilenX 80mm som står i PSU'n min nå. Denne vil være fit for fight når jeg bytter ut PSU'en :D

 

 

ed571703.jpg

Etter jeg hadde vært over med dremmelen. (Ble veldig uskarpt bilde)

 

 

7672f142.jpg

Og etter jeg hadde slipt kantene litt. Jeg tok og en tur over med slipemaskinen på hele baken. Just for fun.

 

 

 

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter en lang pause på LAN. Så har jeg komt igang igjen. De delene som jeg har fått spylt er ferdig lakkert. Jeg har fått kutta sidedøra ferdig. Nå mangler det bare at jeg blir ferdig med pussingen og får lakkert ferdig sidene. Så kan kabinettet flyttes inn i. JEG GLEDER MEG!

 

Bildene inneholder:

- Spyling av kabinett

- Ferdig lakkert kabinett

- Kutting og resultat etter kutting på sidedør.

 

83009e9c.jpg

Her ser du delene som har vært til spyling. Dette er for å få vekk evt støv og lignende før jeg starter lakkeringen. Jeg brukte kun vann med den massasjestrålen, ingen ting såpe.

 

 

54fd0c85.jpg

Her ser du det ferdig lakkert. Dette er etter 5-10 tynne lag over 4-7 dager (Har glemt det litt av. Lagt på et lag når jeg har gått forbi garasjen, gått ut med søppelet o.l.) Det henger i taket for å unngå flere merker i bakken + da vil jeg ha bedre kontroll over at jeg har vært overalt. Jeg kan også lakkere alle sidene på med en gang, slipper å vente med å ta bunnen osv ...

 

 

85825269.jpg

Her er skissene av hvordan vinduet vil bli seende ut. Jeg tok noen i-siste-liten-justeringer(Sjekket om strekene var vannrette, om strekene var rette..), før jeg satte i gang med stikksagen. Jeg har ikke vært helt fornøyd med hvordan det har sett ut på teip, men jeg har likt det jeg har skissa opp på papir + SketchUp tegningen. Så jeg fant ut at jeg bare måtte hoppe i det.

 

 

905a85f9.jpg

Og her har jeg startet med siden.

 

5b1acc36.jpg

Og her har jeg komt litt lengre, går fort dette :D

 

8e92c83c.jpg

Og her var det hullet ferdig. Er ganske fornøyd med kuttingen, klarte å kutte veldig rett i forhold til sist gang.

 

f28f0dad.jpg

Her kan baksiden ses. Ser feilene litt bedre her. Kuttingen var ikke 100% perfekt, men jeg er fornøyd. Lite behov for å slipe noe :)

 

70f90a68.jpg

Der var nederste hullet ferdig. Greit fornøyd her og.

 

d047d2d3.jpg

Baksiden av det hullet og.

 

222c33f8.jpg

Og en uforkusert closeup som beviser at jeg ikke er helt utlært i kutting med stikksag.

 

 

 

 

 

Komentarer, svar på mine spørsmål og tips her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Javel, da var jeg tilbake.

 

Etter jeg flytta ut (eller foreldrene mine flytta fra byen og solgt huset) så ble min iver etter å jobbe med kabinettet veldig pungtert. Jeg fikk fort laget et lite arbeidsrom i den lille boden som fulgte med leiligheten min, men klarte ikke å tvinge med selv til å jobbe noe særligt. Nå har jeg funnet ut at jeg skal kjøpe ny maskin, også kabinett. Derfor må dette kabinettet bli ferdig sånn jeg kan få solgt det. Derfor var jeg på lørdag og handlet litt, listen ble noe slik:

  • Stikksag
    Limpistol
    Stikksag-blad
    plexiglass

Dette til den vanvittige summen 440,-

 

 

I dag fikk jeg gjort litt, men mangler dremmelen (som plutselig ikke virka lengre) så derfor ble det ikke så veldig mye. Jeg skulle i utgangspunktet ikke ta bilder, men følte at det kunne være litt gøy. Så derfor ble det noe VANVITTIG dårlige bilder med min W850i. Men bedre enn ingenting?

 

 

5fd76244-1.jpg

Arbeidsbenken

 

5fd76244.jpg

Stikksagen

 

e3fc8287-1.jpg

Viften bak med grill

 

e3fc8287.jpg

Grillen i front (Vil bli gjemt bak fronten)

 

ABCD0006.jpg

Bakre vifte 80mm med grill

 

da938314.jpg

Ene sidenveggen etter vask

 

ABCD0007.jpg

Oppkappa plexiglass

 

ABCD0009.jpg

Viften bli sølv

 

 

ABCD0008.jpg

Rammen skal være svart

 

ABCD0010.jpg

Tetter igjen hull med sparkel

 

Sånn, så langt har jeg komt nå. Jeg mangler noe sandpapir til pussemaskinen, skal pusse ned sånn sparkelet blir flatt. Det meste må ha noen lag med lakk. Viften skal ha et til, pluss 2 på andre siden. Pluss litt små hemmelige ting jeg skal fikse:)

 

 

Komentarene skal som vanlig HER

Lenke til kommentar

Liten uten-bilder update.

 

Har fått lakkert både vifte og ene siden nå. Siden skal få et lag med klar lakk tror jeg. Så må jeg bare skaffe meg pussepapir til pussemaskinen sånn jeg får pussa ned sparkelet, så er den og klar til lakkering! :)

 

Jeg er også litt forstrert for tiden, jeg finner ikke fronten!! :O Så jeg har begynt å tenke litt på å lage en ny front i isopor med fiberglass utpå. (Evt bare lage formen i isopor og fjerne det etter fiberglasset er hardt nokk :):hmm:

Lenke til kommentar

I og med at jeg ikke har kamera for tiden, så blir det lite med bilder i updatene.

 

Jeg har nå skaffet meg ny dremmel, litt mer enn Clas Olshon sin. Den har sånn ting så jeg slipper å holde den store dremmel, bare en liten ting. Fatter? :p

 

Jeg har nå sparklet og pusset sånn at jeg har fått tettet igjen gropa, så siden ser veldig bra ut. Må bare få litt vann på seg og så skal den lakkeres. I og med at jeg ikke har noe som borrer i metal, blir det til at jeg må feste viftene til plexi plate som jeg limer fast til kabinettet. Det jeg også klarte, var å miste pakningen på viften. Den fly fort bort når jeg skulle ta den av. Men jeg tror jeg kan bruke fra en av de andre viftene jeg har. Jeg har startet på å lage usb i front panel. Skal være i plexi. Men første forsøk var ikke bra nokk. :|

 

I stikkordsform:

 

- Side dør er sparklet og pusset, klar for lakk.

- (HK)sidedøren er nesten ferdig med lakkering, mangler et lag med klarlakk

- Laget feste plate til viften i front.

- Startet på USB frontplanel.

- Enda ikke funnet fronten på kabinettet :(

Lenke til kommentar

Mini-Update:

 

Jeg har prøvd meg på å lage fronten til USB front-panelet jeg skal ha. Det er en USB hub som har blitt demontert og egentlig skulle ha en annen sjebne, men den ble vanskelig å gjennomføre. Så da blir det i fronten den skal.

 

Jeg ble ikke fornøyd med denne, to av hullene ble for store. Så skal lage en ny, men er nå tom for plexi glass. Så må kjøpe mer. Jeg har og funnet ut at det skal bli "frosta", dette er pga det grønne printkortet ikke er så veldig fint ut og fronsting er en stilig effekt synes jeg.

 

- Så veldig vanskelig var det heller ikke å lage.

 

ce6165eb-1.jpg

Uten blitz

 

ce6165eb.jpg

Med blitz

 

464a1b78.jpg

Nye dremmelen! :D

 

 

 

More updates to come, jeg har fått litt modding i årene igjen! :)

 

EDIT: bilde strl.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

I og med at jeg enda ikke har funnet fronten, har jeg startet å leke med tanken på å lage meg en. I og med at jeg ikke har så mye verktøy(har kun en dremmel og stikksag), blir det å lage en i metal mer enn jeg klarer. Så jeg tenkte å bruke isopor til å lage formen og legge fiberglass utpå dette for å få stiva dette av. Jeg tror jeg skal ta vekk meste parten av isoporen etterpå.

 

Jeg har nå begynt å tenke på froten og har kommet fram til første "draft" og håper på tilbakemelding fra noe :)

 

1150e568.jpgFronten

 

 

Alle som har forslag til fronten, si det her!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...