Gå til innhold

Sony stanser PlayStation-produksjon (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
What? Helt alvorlig talt... Hvem kjøper PS1 idag?

 

Men det med Nintendo + Sony visste jeg faktisk ikke.. Intressant :)

Nintendo skjøt kansje seg selv i foten når de kutta samarbeidet?

5804245[/snapback]

 

Har sett ett par lister over video-spill bransjens største tabber, Nintendo's PS-tabbe figurerer på topp på absolutt alle jeg har sett..

 

Ellers varierer listene endel, men det er enda en tabbe er på så å si alle slike lister; det er ett enkelt spill til Atari 2600 som har fått store deler av skylden for det store videospill-bransje krasjet i 83, næmlig E.T.

 

Enda dette var en av Atari's veldig store satsinger skal spillet vistnok ha vært så dårlig at Atari ikke klart å kvitte seg med de millioner av ET-cartridger de hadde til overs, de fleste som kjøpte spillet sendte det tilogmed tilbake.

 

I all hemmelighet skal de ha begravd dem på en hemmelig plass i New Mexico, noe som de senere fikk en stor bot for.

 

Selv om det bare var ti millioner Atari 2600'er regnet næmlig Atari med at E.T.-hysteriet + julesalg ville øke salget av Atari og produserte utrolige 5 millioner kopier..

 

Legger ved ett skjermbilde av ET:

post-53075-1143242705_thumb.png

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Hadde nok ikke blitt en like bra maskin om Nintendo hadde overtatt

5804386[/snapback]

Hadde et ikke vært for Nintendo hadde ikke Playstation 1 kontrollen hatt spaker på seg, ikke hatt de fire styrepilene og ikke hatt skulderknapper. Hmmm. Playstation 1 ahdde ikke eksistert uten Nintendo. Tenk litt over det du ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke sant. Ken Kutaragi som er hjernen bak Playstation han hadde utviklet Playstation videre til en konsoll uansett om Nintendo hadde tatt ibruk cdrom systemet. Selv gikk jeg fra Nintendo til Playstation, en helt sinnsykt til overgang. Sånn 3D hadde jeg aldri sett før. Den følelsen jeg fikk da jeg satt meg ned med Playstation første gang var helt sinnsykt, og jeg får den samme når jeg ser på demoer fra PS3 .

 

Ken har helt rett når han sier at neste generasjoner konsoller ikke kommer før Sony lanserer dem. De har knust enhver motstand og enda selger PS2 og PSP mer enn Microsoft sin konsoll. Faktisk PSP alene har bedre salgstall enn Xbox360. Helt sinnsykt !

 

Applaus til Sony og de fortjener den !

Lenke til kommentar

Eeeeeh, Det var igrunnen ikke poenget. Playstation 1 ble utviklet som et resultat av at Nintendo brøt sammarbeidet med Sony. Hadde Nintendo aldri inngått dette sammarbeidet er det lite trolig at Sony hadde utviklet Playstation 1 konsollen slik vi kjenner den idag.

 

MEn så var det da mest dette med kontrollen jeg var opptatt av da. For Playstation 1-kontrollen er jo et dirkte resultat av Nintendos stadige utvikling av spillkontrollen. Og det er det jo ikke noe å trekke av med.

Lenke til kommentar
Det er ikke sant. Ken Kutaragi som er hjernen bak Playstation han hadde utviklet Playstation videre til en konsoll uansett om Nintendo hadde tatt ibruk cdrom systemet. Selv gikk jeg fra Nintendo til Playstation, en helt sinnsykt til overgang. Sånn 3D hadde jeg aldri sett før. Den følelsen jeg fikk da jeg satt meg ned med Playstation første gang var helt sinnsykt, og jeg får den samme når jeg ser på demoer fra PS3 .

 

Ken har helt rett når han sier at neste generasjoner konsoller ikke kommer før Sony lanserer dem. De har knust enhver motstand og enda selger PS2 og PSP mer enn Microsoft sin konsoll. Faktisk PSP alene har bedre salgstall enn Xbox360. Helt sinnsykt !

 

Applaus til Sony og de fortjener den !

5811420[/snapback]

Hmm... her var det jammen mye rart å lese. Vet ikke om jeg skal le eller gråte... men jeg tror jeg velger å le.

Lenke til kommentar
Hadde nok ikke blitt en like bra maskin om Nintendo hadde overtatt

5804386[/snapback]

Hadde et ikke vært for Nintendo hadde ikke Playstation 1 kontrollen hatt spaker på seg, ikke hatt de fire styrepilene og ikke hatt skulderknapper. Hmmm. Playstation 1 ahdde ikke eksistert uten Nintendo. Tenk litt over det du ;)

5811129[/snapback]

 

Hva i all verden har det med saken å gjøre? SEFF hadde den ikke blitt en like bra maskin, da det bare var ment som en CDROM addon til SNES? Så nei den hadde ikke hvert like bra om Nintendo hadde overtatt, men vi hadde aldri hatt den om Nintendo ikke hadde brytt avtalen.

 

Edit: nå er jeg confused: det er snakk om den orginale PS systemet right? PS1? Hvorfor står det PS2 i emnetittelen?

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Edit: nå er jeg confused: det er snakk om den orginale PS systemet right? PS1? Hvorfor står det PS2 i emnetittelen?

5814076[/snapback]

 

Det står PS2 i tittelen fordi publiseringssystemet benytter seg av et kategorisystem som bølant annet sorterer etter plattform. Sannsynligvis ligger ikke PS1 inne i sysstemet, og forfatter må benytte seg av det nærmeste han kommer. Altså PS2.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Edit: nå er jeg confused: det er snakk om den orginale PS systemet right? PS1? Hvorfor står det PS2 i emnetittelen?

5814076[/snapback]

 

Det står PS2 i tittelen fordi publiseringssystemet benytter seg av et kategorisystem som bølant annet sorterer etter plattform. Sannsynligvis ligger ikke PS1 inne i sysstemet, og forfatter må benytte seg av det nærmeste han kommer. Altså PS2.

 

Snorre :)

5815764[/snapback]

 

Ahh.. That makes sense ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...