Gå til innhold

Test: Nokia 6280


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dermed vil du med 6280 kunne se 3G-tv, og laste ned data i høy hastighet også utenfor de største tettstedene.
Bare småplukk, men det er vel mobil-TV og ikke 3G-tv man kan se uten 3G-dekning... :p

 

Liker at Nokia endelig har kommet med BT v2.0, men fint om dere gjør det klart at det er A2DP og ikke v2.0 som gir stereo-støtte siden dette er noe veldig mange ikke vet.

 

Den store skjermen til 6270 egner seg både til spilling og å se på video med.
Ehh?

 

Kamerafunksjon - 5
Hvordan kan kamera-delen få fem når samtlige bilder har fått en jernrive over seg? Synes alle testbildene var helt jævlig, og det at den stiller med VGA-oppløsning på video hjelper vel ikke når bildene er såpass stygge?
Lenke til kommentar

Meget grundig test med gode beskrivelser av funksjonene. Må si meg enig i karakterene den fikk :thumbup:

 

Bare litt pirking fra meg:

Dere skriver på "skjerm-og-meny-sida":

"samt en siste mulighet som vi aldri har sett før - fanevisning."

-Og så skriver dere:

"Denne løsningen har vi tidligere kun sett hos Samsung."

 

Dere har aldri sett denne løsningen, men dere har sett den likevel? Aldri si aldri ;)

 

Det var alt fra meg, Tinki Winki :)

Lenke til kommentar

God og grundig test... :) Kan dere ikke vere like grundige på alle telefoner. :tease: neida dere er flinke

Uansett den er vel fortjent en 6'er... Det er en godt sammensveisa telefon, med nesten alt.

Kameradelen burde ikke fått 5'er. Enten får de lage en egen del for video eller så får de slutte å gi en 5'er bare fordi den har VGA-oppløsning på videodelen... Eksempelbilda tatt med kameraet er ikke noe å skryte av, og det mener jeg. Så da skulle vel videodelen ikke bli så bra heller. Men den har jo tross alt ikke mange å sammenligne seg med. Ellers god test og sikkert en super telefon ;)

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
"Den store skjermen til 6270 egner seg både til spilling og å se på video med. Vi brukte telefonen til begge deler og syns begge løsningene fungerte veldig bra" .... 6280 mener dere vel?

5795541[/snapback]

 

Jeps, og det skal være fikset nå.

 

Dermed vil du med 6280 kunne se 3G-tv, og laste ned data i høy hastighet også utenfor de største tettstedene.
Bare småplukk, men det er vel mobil-TV og ikke 3G-tv man kan se uten 3G-dekning... :p

5795560[/snapback]

 

Nei, vi mener 3G-tv. For å gjøre det helt klart, 3G-tv er den tjenesten du kan bruke over GPRS/EDGE/3G og som TV2, NRK og TV Norge støtter. Mobil-tv er teknologiene DVB-H, T-DMB osv som krever et eget bakkenett og som enda ikke er kommet til Norge. Men er helt enig i at det er forvirrende! :)

 

Kameradelen burde ikke fått 5'er. Enten får de lage en egen del for video eller så får de slutte å gi en 5'er bare fordi den har VGA-oppløsning på videodelen... Eksempelbilda tatt med kameraet er ikke noe å skryte av, og det mener jeg. Så da skulle vel videodelen ikke bli så bra heller. Men den har jo tross alt ikke mange å sammenligne seg med. Ellers god test og sikkert en super telefon ;)

5795889[/snapback]

 

Om kameradelen fortjener 5 eller ikke er jo en vurderingssak, men utifra vårt synspunkt så er video vel så viktig som kamera når man begynner å snakke om VGA-oppløsning. For vår del så brukte vi kameraet langt mer til video enn til foto, og det tror jeg ikke vi vil være alene om på 6280. Og når da bildene holder et visst mål, så blir det rimelig og rett å kreditere 6280 for det.

Lenke til kommentar
Dermed vil du med 6280 kunne se 3G-tv, og laste ned data i høy hastighet også utenfor de største tettstedene.
Bare småplukk, men det er vel mobil-TV og ikke 3G-tv man kan se uten 3G-dekning... :p

5795560[/snapback]

 

Nei, vi mener 3G-tv. For å gjøre det helt klart, 3G-tv er den tjenesten du kan bruke over GPRS/EDGE/3G og som TV2, NRK og TV Norge støtter. Mobil-tv er teknologiene DVB-H, T-DMB osv som krever et eget bakkenett og som enda ikke er kommet til Norge. Men er helt enig i at det er forvirrende! :)

5796033[/snapback]

Fortsatt snakker vi om 3G-tv uten 3G-dekning (se bold). ;)

 

Mener da jeg kunne se mobil-TV på min 6230 uten 3G, DVB-H og T-DMB, så at det finnes mobil-TV for kun GPRS/EDGE-dekning, og at det da ikke heter 3G-tv, er jeg ganske sikker på. :)

 

Hva med BT v2.0/A2DP-saken jeg nevnte?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Etter en rekke dårlige erfaringer med nokia-modeller med flust av feil og mangler oppigjennom årene, så er dette den første modellen fra nokia jeg fikk lyst på! Kun 2 ting som jeg anser som litt skuffene er *.3GP-video, mpeg/avi burde være et krav her når videofunksjonen er såpass vektlagt. Det er noe herk å gjøre om 3GP til f.eks avi i etterkant for bruk på DVD-er etc. Samtidig mener jeg designet ennå ikke når opp til samsung sine lignende modeller, og et linsedeksel burde vært med. Ellers virker dette som en super mobil! Har stadig fått mer og mer sansen for menysystemene til nokia, og på modeller som denne er det minst like bra som SE sitt.

Lenke til kommentar
Med fanevisning har du hovedvalgene på en remse bortover og får så alle undervalgene på en liste nedover etterhvert som du blar deg bortover. Denne løsningen har vi tidligere kun sett hos Samsung.

Hva med innstillingsmenyen til nyere SE-telefoner, er ikke det dere beskriver her? Eller er det unike her at det er hovedmenyen?

 

Og jeg skal ikke begi meg utpå terningkastet på kameradelen, men mener dere at 6280 tar bedre bilder enn N90? Det tror jeg ikke før jeg får se det... ;)

 

Ellers syns jeg det var en veldig bra test, som gjenspeiler bra den entusiasmen vi kan finne hos de forumbrukerne her som har skaffet seg den. Og denne gangen syns jeg dere traff bra med terningene... I all min høyvelbårenhet... :p

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Haha, føler at *alle* skal avbestille 6270 på gsm.no nå. Køen har i alle fall aldri gått så tregt før. :!:

5797819[/snapback]

 

Er ikke forskjellen på de to 'kun' 3G og VGA-video da?

5797878[/snapback]

 

noen "ørsmå" forskjeller utseendemessig også vel ;) (i tillegg til størrelsen, forbedret slide og at den i tillegg faktisk virker enda kjappere enn 6270 i menysystemet)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...