Gå til innhold

3DMark06-rekord fra Overklokk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er flyten i bildene på skjermen i de forskjellige undertestene i 3DMark05 og 06? Flyter det fint eller blir det fortsatt hakkete noen plasser?

 

Eller ser dere ikke på skjermen før testen er ferdig? :p

 

For ordens skyld: Jeg kjører ikke slike tester for å få et kunstig mål på ytelse, jeg kjører slike tester kun for å nyte et par minutter med noe av den ypperste grafikken som finnes for vanlige PCer og ser liten grunn til å kjøre testen om igjen før enten det kommer en ny versjon eller jeg kjøper nytt grafikkort.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hvordan er flyten i bildene på skjermen i de forskjellige undertestene i 3DMark05 og 06? Flyter det fint eller blir det fortsatt hakkete noen plasser?

 

Eller ser dere ikke på skjermen før testen er ferdig? :p

5781794[/snapback]

Tror det går ganske bra:

 

Graphics Tests

1 - Return to Proxycon 44.78 FPS

 

2 - Firefly Forest 49.102 FPS

 

 

 

CPU Tests

CPU1 - Red Valley 0.85 FPS

 

CPU2 - Red Valley 1.338 FPS

 

 

 

HDR Tests

1 - Canyon Flight (SM 3.0) 64.162 FPS

 

2 - Deep Freeze (SM 3.0) 59.791 FPS

 

Kansje "litt" hakkete i CPU testene :p

 

Hadde vært kult med litt bilder og fakta om maskinen og kjølingen. Og kansje en film??

Lenke til kommentar

Spørr igjen som jeg har gjort tidligere, hvorfor har dere ennå ikke prøvd dere på nVidia kort?

Kan hende jeg som ikke har fått med meg alt, men jeg kan ikke huske at dere har prøvd noen av nvidia kortene på de rekordene

 

Men ellers.. utrulig bra at noen fra norge klarer rekordene :D

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Kansje "litt" hakkete i CPU testene  :p

5781823[/snapback]

Takk for resultatene. (Jeg burde virkelig klart å trykke på linken til resultatvisningen selv :blush: )

 

Angående CPU-testen så skulle jeg nesten bladd raskere i et gammeldags fotoalbum enn det der :p Men det skal vel være slik for at ikke skjermkortet skal bli noen flaskehals under CPU-testen.

Lenke til kommentar
Når man hører om slike rekorder, kan man undre seg over om intel noensinne vil komme med en rekordknusende cpu.. Cpu-specsene er stort sett de samme på absolutt alle ytelsesrekordene.

5782031[/snapback]

Aldri si aldri .. ;)Conroe/Merom skal gi Intel førsteplass. De første ytelsetestene som har lekket lover også svært bra.

5782087[/snapback]

Kan du poste link til de testene??

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis forskjellige utgangspunkt for hvorfor man overklokker. En vanlig årsak er vel å kunne kjøpe 'billige' komponeneter og få de til å yte som high-end saker. Men økonomiaspektet forsvinner vel som dugg for solen når det er snakk om klokking i denne klassen.. ;)

Hvor mye koster egentlig oppsettet med kjøling når man dunker 12k poeng i 3Dmark06? :)

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis forskjellige utgangspunkt for hvorfor man overklokker. En vanlig årsak er vel å kunne kjøpe 'billige' komponeneter og få de til å yte som high-end saker. Men økonomiaspektet forsvinner vel som dugg for solen når det er snakk om klokking i denne klassen.. ;)

Hvor mye koster egentlig oppsettet med kjøling når man dunker 12k poeng i 3Dmark06? :)

5782363[/snapback]

 

2 xtx 1900 kort ca. 8-9000,-

1 x fx 60 ca. 9000,-

hovedkort og ram 2-3000,-

PSU 1-2000,-

 

 

3 cascader ca. 20-30000,-

 

Nærmer meg vel litt nå. Så må vi ikke glemme alt hwen som har vært for dårlig :innocent:

 

Dyrt er det uansett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...