Gå til innhold

Nettet kan avsløre deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med dette er mer eller mindre allmenn kunnskap, såklart kan man være uheldig om et slk treffer ekstra dårlig, sikkert sagt en god del teit her på forumet feks, når man skriver mye av det, så blir jo noe av det litt dust. Men jeg regner med de fleste arbeidsgivere klarer å se på litt forkjellige spor på nettet, og noe av det som ligger igjen er jo bra også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Regner med dette er mer eller mindre allmenn kunnskap, såklart kan man være uheldig om et slk treffer ekstra dårlig, sikkert sagt en god del teit her på forumet feks, når man skriver mye av det, så blir jo noe av det litt dust. Men jeg regner med de fleste arbeidsgivere klarer å se på litt forkjellige spor på nettet, og noe av det som ligger igjen er jo bra også.

 

AtW

5781283[/snapback]

De fleste voksne vet det nok. Men jeg tror ikke så mange ungdom vet om det. Og selv om de kanskje vet det eller kan tenke seg det tenker de færreste på det når de legger ut ting på nettet.

Lenke til kommentar

Driver og stresser med sånn sak akkurat nå.

Var så dum å signere ett opprop på www.opprop.no for å klage på 200kr grensen (toll tingen).

Informasjon der sier at "Epost-adressen blir lagt ut på nett i en sensurert versjon".. Eneste de gjør er å fjerne "hotmail" fra adressen så i bunn og grunn så vil de aller fleste finne ut mail adressen min ved å søke navnet mitt og se på den "sensurerte" mail adressen der..

 

Har skrevet mail til dagbladet (som har med denne siden å gjøre) og bedt om at de fjerner navnet mitt fra listen, anbefaler andre som har "signert" noe der om å gjøre det samme..

Om de fjerner den gjenstår å se, da jeg ikke har fått svar ennå.

Lenke til kommentar

Har alltid tenkt over dette, oppgir aldri personlige opplysninger(tror eg), bortsett fra når eg handler på nettet når eg handler på nettet.

Eneste måten noen arbeidsgiver kan finne noe info om meg, måtte være vist han søkte på QBab ;)

 

Hehe dere kan nå prøve om dere vil. The quest, hva heter eg?

Hint 1. Eg kaller meg alltid QBab

Hint 2. Eg er registrert på det fleste vanlige nettstedene og spill, bf2, steam, blink, diskusjon og andre diverse

 

Den som klarer det skal få en gullerot i posten :p

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Har alltid tenkt over dette, oppgir aldri personlige opplysninger(tror eg), bortsett fra når eg handler på nettet når eg handler på nettet.

Eneste måten noen arbeidsgiver kan finne noe info om meg, måtte være vist han søkte på QBab ;)

 

Hehe dere kan nå prøve om dere vil. The quest, hva heter eg?

Hint 1. Eg kaller meg alltid QBab

Hint 2. Eg er registrert på det fleste vanlige nettstedene og spill, bf2, steam, blink, diskusjon og andre diverse

 

Den som klarer det skal få en gullerot i posten :p

5782371[/snapback]

 

Personlig har jeg ingen problemer med å opptre på navn på utvalgte steder (feks hw.no), det må være lov å lufte litt personlige meninger uten at folk tar det alt for negativt. Men jeg skjønner forsåvidt også folk som vil være anonyme. Synes man til dels virker litt mer seriøs med vanlig navn. Men jeg har heller ikke noen stor interesse av slike "om meg"-poster, blogger elelr hva man vil kalle det.

 

Og folk har jo dratt fram info i de merkligste sammenhenger, har en side med morsomme sitater på hjemmesiden min, og det har blitt dratt fram i diskusjoner for å vise at jeg "tar feil" (tydeligvis et slags lamt forsøk på å vise at fordi jeg har sagt dumme ting gjennom livet, så tar jeg feil i et helt annet tilfelle også).

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Har alltid tenkt over dette, oppgir aldri personlige opplysninger(tror eg), bortsett fra når eg handler på nettet når eg handler på nettet.

Eneste måten noen arbeidsgiver kan finne noe info om meg, måtte være vist han søkte på QBab ;)

 

Hehe dere kan nå prøve om dere vil. The quest, hva heter eg?

Hint 1. Eg kaller meg alltid QBab

Hint 2. Eg er registrert på det fleste vanlige nettstedene og spill, bf2, steam, blink, diskusjon og andre diverse

 

Den som klarer det skal få en gullerot i posten :p

5782371[/snapback]

Gjør det på den sikre metoden jeg:

 

Har jeg gjettet riktig??

Endret av JonT
Lenke til kommentar

En bedrift bør skille mellom fritid og egne interesser som ikke er relevant for selskapet. Er denne informasjonen relevant (EDIT: i negativ betydning) bør søkeren tenke seg mer om før han søker et sted (om hans meninger strider i mot den jobben/selskapet han søker på).

 

På en annen side så kan det være litt snoking i andres privatliv og kan føre til at man får tak i mer "uheldig" informasjon for mange, men legger man ut navnet sitt på internet så må man gjøre regning med at andre kan lettere finne informasjon om den personen det gjelder...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Har alltid tenkt over dette, oppgir aldri personlige opplysninger(tror eg), bortsett fra når eg handler på nettet når eg handler på nettet.

Eneste måten noen arbeidsgiver kan finne noe info om meg, måtte være vist han søkte på QBab ;)

 

Hehe dere kan nå prøve om dere vil. The quest, hva heter eg?

Hint 1. Eg kaller meg alltid QBab

Hint 2. Eg er registrert på det fleste vanlige nettstedene og spill, bf2, steam, blink, diskusjon og andre diverse

 

Den som klarer det skal få en gullerot i posten :p

5782371[/snapback]

Gjør det på den sikre metoden jeg:

**Navn stod her**

Har jeg gjettet riktig??

5782622[/snapback]

 

HAha pokker, helt korrekt. Åssen fant du ut det?...

Usjh nå blir eg nødt til og ta en tur på postkontoret med den gullerota :!:

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...