Gå til innhold

TEST: Corsair TwinX 2048 PC3500LL Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har dere fortsatt brikkene?

 

jeg vil att dere skal teste en ting:

 

skru ned volten lavere og lavere og hvis det blir usatbilt så skrur dere opp frekvensen.

 

 

så en som kjørte 260mhz på 2,2v på sånne rev c ic'er på xs. skal se om jeg finner topicen

Endret av storken
Lenke til kommentar

Har dem en liten stund enda. Så send over link på PM så skal jeg sjekke.

Er dog usikker på om jeg i det hele tatt kan gi dem så lite som 2.2V.

 

 

Fin test den her, men kan dere ikke finne noe mer å sammenligne OC resultatene og ytelsesresultatene med?

 

Og så hadde det været gøy å se om det lå noe i det at de var optimalisert for det ASUS hket.

5768728[/snapback]

 

Det første forstår jeg ikke helt hva du mener med. Kan du oppklare det litt for meg :)

 

Ang ASUS komp. så er dette mer en "garanti" på at de funker med ASUS hovedkortet, enn at det er optimalisert for det.

Lenke til kommentar
Har dem en liten stund enda. Så send over link på PM så skal jeg sjekke.

Er dog usikker på om jeg i det hele tatt kan gi dem så lite som 2.2V.

 

 

Fin test den her, men kan dere ikke finne noe mer å sammenligne OC resultatene og ytelsesresultatene med?

 

Og så hadde det været gøy å se om det lå noe i det at de var optimalisert for det ASUS hket.

5768728[/snapback]

 

Det første tror forstår jeg ikke helt hva du mener med. Kan du oppklare det litt for meg :)

 

Ang ASUS komp. så er dette mer en "garanti" på at det funker med ASUS hovedkortet, en at det er optimalisert for det.

5769205[/snapback]

 

er bare expert kortet til dfi som kan gi så lite volt

 

leter febrils etter artikkelen på xs!

 

vet att det var kunaak som gjorde det med de brikkene

Lenke til kommentar
Syntetiske tester vil aldri kunne gi et fullverdig inntrykk av hvordan systemopplevelsen er. Disse tester nemlig bare rå gjennomstrømning av data i et lukket scenario, og ikke hvor responsivt et system er i bruk. Det har seg nemlig slik at selv de mest dagligdagse oppgaver, som websurfing, fotobehandling eller spilling også kan nyte godt av mer systemminne, og man innser ikke dette før minnet sitter i maskinen.

Jaha? "Testene viser bla bla, men det du merker i virkeligheten er noe helt annet"? Som du sier så gir ikke de syntetiske testene noe fullverdig inntrykk av ytelsen er. Jeg vil gå ennå lengre og si at de syntetiske testene har svært lite med reell ytelse å gjøre. Derimot viser de ikke-syntetiske testene ganske bedre hva forskjellene er i praksis.

 

Det er bare synd at testene i denne artikkelen har forskjellig hastighet på prosessoren slik at det blir vanskeligere å sammenligne om ytelseforskjellene skyldes hastigheten på prosessoren, minnekontrolleren eller minnet. Ut i fra det jeg klarer å se i spilltestene så vinner det oppsettet med raskest prosessor de fleste testene. Om det skyldes at prosessorhastigheten er høyest eller om det er fordi minnekontrolleren er klokket raskest vet jeg ikke, men det virker ikke å ha så mye å gjøre med selve minnet.

 

I skrivende stund prises modulene rett under 3000 kroner, godt og vel det dobbelte av hva et typisk "value-sett" vil koste deg - som gjør dette til noen av de desidert dyreste på markedet. Men den harde realiteten er at entusiast-utstyr har en entusiastisk prislapp også, så vi har ingen vanskeligheter å gi disse minnemodulene våre varmeste anbefalinger!

"Brikkene er svindyre, men sånn er det bare, de yter i beste fall bittelitt mer enn andre brikker, men de er absolutt verd pengene". Er det bare jeg som synes dette høres ut som en selvmotsigelse? Hvordan kan du gi disse dine varmeste anbefalinger når man for samme pris kunne valgt f.eks 4 GiB value-minne eller kanskje litt smartere: 2 GiB value-minne pluss en Raptor 74GB, eller 1400kr mer på prosessor eller skjermkort?

 

Beklager, men denne testen får strykkarakter av meg på både analyse av resultatene og på vurdering av pris/ytelse-perspektivet.

Lenke til kommentar
Syntetiske tester vil aldri kunne gi et fullverdig inntrykk av hvordan systemopplevelsen er. Disse tester nemlig bare rå gjennomstrømning av data i et lukket scenario, og ikke hvor responsivt et system er i bruk. Det har seg nemlig slik at selv de mest dagligdagse oppgaver, som websurfing, fotobehandling eller spilling også kan nyte godt av mer systemminne, og man innser ikke dette før minnet sitter i maskinen.

Jaha? "Testene viser bla bla, men det du merker i virkeligheten er noe helt annet"? Som du sier så gir ikke de syntetiske testene noe fullverdig inntrykk av ytelsen er. Jeg vil gå ennå lengre og si at de syntetiske testene har svært lite med reell ytelse å gjøre. Derimot viser de ikke-syntetiske testene ganske bedre hva forskjellene er i praksis.

 

Det er bare synd at testene i denne artikkelen har forskjellig hastighet på prosessoren slik at det blir vanskeligere å sammenligne om ytelseforskjellene skyldes hastigheten på prosessoren, minnekontrolleren eller minnet. Ut i fra det jeg klarer å se i spilltestene så vinner det oppsettet med raskest prosessor de fleste testene. Om det skyldes at prosessorhastigheten er høyest eller om det er fordi minnekontrolleren er klokket raskest vet jeg ikke, men det virker ikke å ha så mye å gjøre med selve minnet.

 

I skrivende stund prises modulene rett under 3000 kroner, godt og vel det dobbelte av hva et typisk "value-sett" vil koste deg - som gjør dette til noen av de desidert dyreste på markedet. Men den harde realiteten er at entusiast-utstyr har en entusiastisk prislapp også, så vi har ingen vanskeligheter å gi disse minnemodulene våre varmeste anbefalinger!

"Brikkene er svindyre, men sånn er det bare, de yter i beste fall bittelitt mer enn andre brikker, men de er absolutt verd pengene". Er det bare jeg som synes dette høres ut som en selvmotsigelse? Hvordan kan du gi disse dine varmeste anbefalinger når man for samme pris kunne valgt f.eks 4 GiB value-minne eller kanskje litt smartere: 2 GiB value-minne pluss en Raptor 74GB, eller 1400kr mer på prosessor eller skjermkort?

 

Beklager, men denne testen får strykkarakter av meg på både analyse av resultatene og på vurdering av pris/ytelse-perspektivet.

5769869[/snapback]

 

Jeg har ikke denne rammen selv, men jeg syns testen var bra, og Simen1 jeg tror ikke denne rammen er beregnet på mannen i gata.. For en RAM entusiast kan det være værdt å betale litt for kjøre ovennevnte timingser på 250 + :yes:

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Jeg har ikke denne rammen selv, men jeg syns testen var bra, og Simen1 jeg tror ikke denne rammen er beregnet på mannen i gata.. For en RAM entusiast kan det være værdt å betale litt for kjøre ovennevnte timingser på 250 +  :yes:

5769928[/snapback]

Jeg er enig i at dette ikke er for mannen i gata. :yes: Man burde kanskje skrevet et forbehold i konklusjonen om at brikkene kun har noe for seg med tanke på pris/ytelse dersom man allerede har en av de aller raskeste skjermkortene og en av de aller raskeste prosessorene som er å få tak i. Noe jeg ser i signaturen din at du har ;)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke denne rammen selv, men jeg syns testen var bra, og Simen1 jeg tror ikke denne rammen er beregnet på mannen i gata.. For en RAM entusiast kan det være værdt å betale litt for kjøre ovennevnte timingser på 250 +  :yes:

5769928[/snapback]

Jeg er enig i at dette ikke er for mannen i gata. :yes: Man burde kanskje skrevet et forbehold i konklusjonen om at brikkene kun har noe for seg med tanke på pris/ytelse dersom man allerede har en av de aller raskeste skjermkortene og en av de aller raskeste prosessorene som er å få tak i. Noe jeg ser i signaturen din at du har ;)

5770023[/snapback]

 

Skal ta det til etterrettning for senere tester.

 

Du er ingen enkel nøtt å tilfredstille Simen1.

 

Mvh

E

Lenke til kommentar

jeg har det settet der, og jeg liker dem.

 

nå har jeg følgende oppsett

Asus AR8V-MVP

Opteron 175

Corsair settet

ATI X1800XT VIVO

NoName 350Watt psu.. eneste jeg hadde liggende med 24pin atx kontakt, hovedkortet nekter å starte med 500watteren min som da bare har en 20pin kontakt.. :(

 

nå har jeg ikke nok strøm til å klokke noe spesielt mye men jeg har prøvt meg litt, og med det minnesettet så greidde jeg kun 230Mhz med 1T command rate, noe som jeg legger skylden på hovedkortet mitt for (bestillt nytt.. ;)), men når jeg økte cmd rate til 2T så hadde jeg ikke noe problem med å nå 275 med 3-3-2 i timinger og 2.9V. selv økning til 3.2V og timinger til 3-4-4 lot meg ikke komme en enkel mhz over 275Mhz.

 

men uansett, 275Mhz (550Mhz DDR effektivt) med brikker som er oppgitt til 217Mhz er ikke så værst det.. for å si det slik, jeg gler meg til å få det nye hovedkortet og en ny 600W strømforsyning så jeg kan 'endelig' få begynne å leke meg litt :green:

Lenke til kommentar
Skal ta det til etterrettning for senere tester.

 

Du er ingen enkel nøtt å tilfredstille Simen1.

5771036[/snapback]

Hehe.. Jeg tar det som et kompliment :)

 

Jeg regnet nesten med å ha fornærmet deg til taushet etter å ha gått så hardt ut mot artikkelen, men det er bra du ikke tar det så personlig og sier du vil se på det i neste artikkel. :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Etter å ha lest testen ble jeg inspirert til å registrere meg og legge inn mitt første innlegg her.

 

Jeg er helt enig med hva Simen1 sier. Selve testen er helt OK den. Det er konklusjonen (eller rettere sagt karakteren) som er problemet.

 

Du sier jo selv:

 

"Et par bilder i sekundet til og fra spiller liten rolle i de fleste tilfeller, men de fleste er nok enig i at mindre hakking på grunn av diskarbeid midt i en "dogfight" er grunn god nok til å doble minnemengden

"

 

Men hvordan kan du da gi 5 av 5 smilefjes og anbefaling når prisforskjellen mellom disse og de billigste 2GB settene er mellom 104 og 139% (1378.- for billigste sett på deres prisguide, mens de testede brikkene koster mellom 2815.- og 3295.-)

 

Det blir litt vanskelig å si hva ytelsesforbedrelsen på disse brikkene vil gi, da du ikke tester dem mot ett oppsett med 2GB av veldig billige minnebrikker. Dette hadde jo vært en mye mer interessant sammenligning enn hvordan de yter i forskjellige overklokkings scenarier. Det er tross alt mange av oss som leser hardware.no som ikke gidder å overklokke.

 

Alle tidligere tester jeg har lest i andre medier har vist at ytelsesforskjell mellom de billigste og dyreste ligger mellom 5-10%, mens prisforskjellen er ofte 100-150%. Da blir det idiotisk etter min mening å legge pengene i veldig dyrt minne, med mindre du allerede har det beste av det beste av alle eksisterende komponenter. Men de færreste av oss har jo det, og testkarakteren bør vel reflektere hva som er gjeldende for folk flest og ikke de få som kontinuerlig kjøper det nyeste og hotteste av datakomponenter.

 

Så konklusjonen burde være 2-3 av 5 smilefjes for folk flest, og heller anbefale oss til å investere i 2GB biligminne, og 5 av 5 smilefjes for de få som kun skal ha det hotteste og har råd og er villige til å betale for det.

Lenke til kommentar

Huff, har ikke holdt meg oppdatert på hardware platformen på år og dager. Kan jeg bruke disse i min shuttle XPc SB51G ? Kjører nå på 512MB funker greit nok, men når man skal kjøre virtualisering i vmware og video editering så er det greit med mer minne.

 

Passer disse i min maskin så kan jeg godt tenke meg disse.

 

Frankie

Lenke til kommentar

Hei!

 

Kan dere ta med Memory Latency i testene? Science Mark og Everest 2.2 Home kan teste det.

 

 

Huff, har ikke holdt meg oppdatert på hardware platformen på år og dager. Kan jeg bruke disse i min shuttle XPc SB51G ? Kjører nå på 512MB funker greit nok, men når man skal kjøre virtualisering i vmware og video editering så er det greit med mer minne.

5772592[/snapback]

 

XPc SB51G tar bare PC2700 DDR SDRAM

http://techreport.com/reviews/2002q4/shutt...1g/index.x?pg=1

 

Da bør du kanskje kjøpe et par 1024MB PC3200 CL2.5 ram og kjøre den på 333MHz CL2.0? Hvis det går da.

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL2.5

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Tja, jeg vil bare si at det må være opplagt at høyt priset ekstrem minne kun gjelder for de som er villige til å betale litt ekstra for det beste? Er ikke det soleklart da?

 

Det er jo himmel og hav i forskjell bak intensjonene om jeg kjøper value ram eller den ram'en jeg eks. har nå. Da jaktet jeg på helt spesifike egenskaper selv om de kostet mye. Jeg kunne fått like mye ram til halve prisen, men det var ikke kun mengden jeg var ute etter. Jeg kjøpte forsåvidt også et 2GB kit til en server for under halve prisen.

 

Når man kommer helt opp i dette sjiktet så er det de små forskjellene som teller, og disse små forskjellene koster. Dette gjelder forsåvidt alle "grener" i samfunnet, så hvorfor kritisere dette? Det er jo et kjent faktum.

 

Er man nødt til å tilfredstille en hard nøtt?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...