Gå til innhold

PC-en du bærer på underarmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, dette tar nerdestemplet til helt nye dimmensjoner :D Tror ikke denne drar så mange damer! :D

5767104[/snapback]

 

Enig...etter at jeg fikk meg vannkjøling på PC'en med intern-LED belysning og varmemonitor har jeg fått utrolig mange telefoner fra kjendisdamer og glamour modeller... Trokke denne vil ha samme effekt nei.

Lenke til kommentar
det finnes en rekke bruksområder for å ha pc på underarmen. Spesielt innen det millitære og den private sektoren. Dette kommer til å komme mer og mer.

5768462[/snapback]

 

Du burde vedde en sykkeltur eller noe liknende på det. Jeg tipper at av åpenbare grunner (det er ubehagelig og upraktisk) så vil dette aldri slå igjennom.

Lenke til kommentar
det finnes en rekke bruksområder for å ha pc på underarmen. Spesielt innen det millitære og den private sektoren. Dette kommer til å komme mer og mer.

5768462[/snapback]

 

Du burde vedde en sykkeltur eller noe liknende på det. Jeg tipper at av åpenbare grunner (det er ubehagelig og upraktisk) så vil dette aldri slå igjennom.

5768944[/snapback]

 

Det er nok hverken ubehagelig eller upraktisk :)

Og fu frigjør en hånd med å ha den slik. I f.eks en krigssituasjon er det rimelig fordelaktig .)

Lenke til kommentar

I en krigssituasjon så bærer man ganske mange kilo med utstyr som man aldri ville ønsket å dra rundt på i det sivile liv, uansett hvor praktisk det teoretisk kunne vært.

 

Jeg er ganske så sikker på at denne pc'en vil føles både ubehagelig og upraktisk. Gått med gips noen gang? Tipper det vil gi en liknende følelse av tyngde og "forstyrrende element" selv om du har fingrene fri. Nei takk, jeg foretrekker å ha armen fri. Går man langermet er dette upraktisk, går man kortermet er det bare irriterende å ha dette monsteret hengende rundt armen...

 

Men vi får se... Jeg synes det er åpenbart, selv om alle tydeligvis ikke er enig. :)

Lenke til kommentar
Haha, dette tar nerdestemplet til helt nye dimmensjoner :D Tror ikke denne drar så mange damer! :D

5767104[/snapback]

 

Hehe, vel, det var nok mange som sa det samme om mobiltelefonen i sin tid, selv om de da var ganske så store og upraktiske. Fremtiden er det vi gjør den til, og den teknologiske utviklingen ser ikke ut til å stoppe her og nå.

 

Man skal ikke undervurdere dette med WWPC eller en hvilken som helst bærbar dataenhet, ja man kan jo kalle mobilen sin for en PWPC i dag - Pocket Worn PC. De begynner i hvertfall å bli så pass kraftige at de kan brukes som en slags PC - det eneste de mangler er en større skjerm. Større skjerm = større enhet i dag, og det er nok det som virker en del keitete med denne WWPCen som vises her. Men med tiden så får vi nok slike utrullbare skjermer som da kan fungere som større skjermareale når man trenger det. Da skal man ikke kimse over at man faktisk fester denne enheten til håndleddet sitt engang i fremtiden også, og på den måten har tilgang til den når som helst.

 

Personlig så går jeg sjeldent med armbåndsur rett og slett fordi det er ubehagelig å ha en metalldings rundt håndleddet så da vil det nok ta en del overtalelse før jeg hadde tatt en slik en rundt armen min.

 

Har vel mer tro på at omgivelsene våre kommer til å ha skjermer overalt og at de vil lett fungere som displays for våre trådløse duppeditter. Mao kan man ha PCen i lomma og bare trykke på en hvilken som helst skjerm for å benytte den som terminal mot dingsen, og på den måten ha tilgang til sin personlige enhet.

Lenke til kommentar

Tja dette er jo egentlig en videreutvikling av de avanserte store Casio digital/LCD klokkene som alle gikk med på 80 tallet. Hvis man drar det litt langt hehe. Samt puls og treningsklokker :).

 

Men poenget er at det disse tingene viser at det er meget praktisk å ha en slik innretning på armen når man er mye i bevegelse og har behov for uhindret og enkel tilgang.

 

Millitæret vil nok denne innretningen være perfekt for, hvis den blir noe krympet og beskyttet etc. Samt politi osv osv. For andre grupper som transportarbeidere med stor eller liten pondus vil nok en liten dockbar tablet være mer praktisk.

 

Vi husker jo alle Predator filmene. Det er ofte at sci-fi filmer treffer spikeren på hodet når det gjelder innretninger som hadde vært praktiske i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...