Gå til innhold

Diskett-erstatter fra Verbatim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nw52MweC

ser ikke helt vitsen med dette.. jeg er selv student, og når jeg har bruk for "minnepinne" så blir det fort over 16 mb, og i tillegg er det greit å ha en såpass liten pinne at du kan ha den i lomma.. Har en 128 mb pinne som er veldig liten, den funker bra.

Lenke til kommentar

Tvila på at ditte blir noke tess.

50kr per 16MB.

Gedigen klomp.

Kunne ha spart på plasten og lagd den liten i det minste. Eller pressa inni meir minne og la den få bli på et par GB.

Heller trua på CF som disketterstatter. Robust, liten, plass til å skrive på, god kapasitet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke minnepinne, så alt som skal flyttes fra én maskin til en annen går enten via epost eller http.

 

Og designet på denne minnepinnen er latterlig. Det er jo ikke sikkert du får kontakten inn i porten, med den store klumpen med plast som stikker ut "bak"?

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Nå har vel de aller fleste funnet en erstatter for disketter for lenge siden, men jeg regner med at disse er myntet på lavkostland med lav IT-kompetanse. De passer fint med eldre PCer, og er den billigste lett flyttbare lagringen som finnes. (med unntak av disketter selvfølgelig, som er på vei ut i uland også)

 

Hvis disse hadde kommet for f.eks 5 år siden her i norge/vesten så tror jeg de hadde hatt et mye større salgspotensiale.

 

De kan sikkert også brukes i reklamekampanjer til å gi ut diverse informasjon om selskaper (websider med dynamisk innhold, årsrapporter etc)

 

Men til skolebruk for norske/vestlige studenter tror jeg ikke de egner seg spesielt bra. For det første er det mye mer praktisk med en minnepinne på 128 MiB enn åtte stykker på 16 MiB. (Å styre med oppdeling av filer i flere zip-arkiver er bare tungvinnt.) En annen ting er at de er upraktisk store. Mange PCer har liten plass rundt USB-portene og disse er jo enorme.

 

Med tanke på at GiB-prisen for flash er nede på ca 200 kr nå så synes jeg også at disse er et svært dårlig kjøp. (150 kr for 64MiB)

Lenke til kommentar
Nå har vel de aller fleste funnet en erstatter for disketter for lenge siden, men jeg regner med at disse er myntet på lavkostland med lav IT-kompetanse. De passer fint med eldre PCer, og er den billigste lett flyttbare lagringen som finnes. (med unntak av disketter selvfølgelig, som er på vei ut i uland også)

5762330[/snapback]

Diskettstasjonen er framleis i full bruk for min del. Skulle ønske eg slapp det.

Berre sjå når du skal lage bootbar CD eller DVD. Kilde: Floppydrive A eller B.

Skal du installere Windows XP eller Vista. Må du ha drivarane for S-ATA eller SCSI på diskett. (I Vista kan du legge drivarane på rota på eigen CD eller anna lagringsmedie som der er støtte for.) :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ser på dete som en ypelig ting til til skoler ved prøver og exsamen.

 

størelsen gjør den at den ikke er så aktuel og stjele for elevende.

og etiket til og markere navn/nomer.

å med dete kansje mulig het til å gi en til elever som ikke har internet til å sende dokumenter hjem/til skole.

Lenke til kommentar

Synes ikke idéen er så dum jeg. Mange kontorbrukere har svært beskjedent behov for lagringsplass, og 16MB holder til mange word-dokumenter :D Prisen pr. MB er heller ikke den beste, men spesielt dyrt er det heller ikke.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...