Gå til innhold

Diskett-erstatter fra Verbatim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nw52MweC

ser ikke helt vitsen med dette.. jeg er selv student, og når jeg har bruk for "minnepinne" så blir det fort over 16 mb, og i tillegg er det greit å ha en såpass liten pinne at du kan ha den i lomma.. Har en 128 mb pinne som er veldig liten, den funker bra.

Lenke til kommentar

Tvila på at ditte blir noke tess.

50kr per 16MB.

Gedigen klomp.

Kunne ha spart på plasten og lagd den liten i det minste. Eller pressa inni meir minne og la den få bli på et par GB.

Heller trua på CF som disketterstatter. Robust, liten, plass til å skrive på, god kapasitet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke minnepinne, så alt som skal flyttes fra én maskin til en annen går enten via epost eller http.

 

Og designet på denne minnepinnen er latterlig. Det er jo ikke sikkert du får kontakten inn i porten, med den store klumpen med plast som stikker ut "bak"?

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Nå har vel de aller fleste funnet en erstatter for disketter for lenge siden, men jeg regner med at disse er myntet på lavkostland med lav IT-kompetanse. De passer fint med eldre PCer, og er den billigste lett flyttbare lagringen som finnes. (med unntak av disketter selvfølgelig, som er på vei ut i uland også)

 

Hvis disse hadde kommet for f.eks 5 år siden her i norge/vesten så tror jeg de hadde hatt et mye større salgspotensiale.

 

De kan sikkert også brukes i reklamekampanjer til å gi ut diverse informasjon om selskaper (websider med dynamisk innhold, årsrapporter etc)

 

Men til skolebruk for norske/vestlige studenter tror jeg ikke de egner seg spesielt bra. For det første er det mye mer praktisk med en minnepinne på 128 MiB enn åtte stykker på 16 MiB. (Å styre med oppdeling av filer i flere zip-arkiver er bare tungvinnt.) En annen ting er at de er upraktisk store. Mange PCer har liten plass rundt USB-portene og disse er jo enorme.