Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

hvor lang tid får du, hvor mye koster det..

 

Du har 90 minutter, og det koster 335 kroner.

 

hvordan er spørsmålene? hvor mange av dem er det.. hvor mange feil kan du ha..

 

Spørsmålene går ofte på hva du bør gjøre i ulike situasjoner, men også på betydningen av skilt og vegmerking. Mye dreier seg om oppførsel i trafikken, og hvordan du kan tolke det andre ser. Det finnes mange nettsider som lar deg øve på samme type spørsmål. (Ifølge retningslinjene til forumet så er jeg pliktig til å nevne at jeg er medeier i en av dem; Prove.no)

 

Det er 45 spørsmål, og du står med 7 feil, men ikke 8.

 

kan et spørsmål ha 2 riktige svar?

 

Nei. På teoriprøven for bil er det kun et riktig svar. Derimot kan det være flere nesten riktige svar, og i enkelte tilfeller kan det på den ordentlige prøven forekomme at du må velge det svaret du mener er mest riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. La meg bare få dette helt klart. Hvordan fåregår oppkjøringa?

Har selv oppkjøring i morra å jeg er litt nærvøs. Grunnen til at jeg spør om dette er fordi at når jeg nå leste litt i denne tråden så ser jeg at man kunne trekke kort? Hva er det for noe?

Skjønner det ikke helt.

 

Noen som kan forklare?

Lenke til kommentar
Hei. La meg bare få dette helt klart. Hvordan fåregår oppkjøringa?

Har selv oppkjøring i morra å jeg er litt nærvøs. Grunnen til at jeg spør om dette er fordi at når jeg nå leste litt i denne tråden så ser jeg at man kunne trekke kort? Hva er det for noe?

Skjønner det ikke helt.

 

Noen som kan forklare?

Jeg måtte si et tall mellom 1 og 10 når jeg skulle ha sikkerhetsspørsmål. Rute trekkes av en PC.

Står en hel del om oppkjøring her. :)

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hva som skjedde her? Ene bildet er fra prove.no, og den andre er fra teoritentamen.no

 

Burde ikke svaret være rett på teoritentamen.no ifølge opplysningene fra svaret fra prove.no???

 

Legg merke til at alternativene du har valgt går motsatt vei. Prøve.no går fra lys til mørke (tar lang tid), mens Teoritentamen går fra mørke til lys (tar kort tid). :)

 

Full disclosure: Jeg er medeier i og jobber for Prove.no.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kan bli mer oppgitt.

Jeg vet ikke om det er stoffet i boken som er helt på trynet eller spørsmålet.

Men jeg fikk feil på denne!

 

 

Hvor mange blir til sammen skadet og drept hvert år i trafikken i Norge?

Ca. 5000

 

Ca. 10000

 

Ca. 20000

 

Ca. 30000

 

sitat fra "veien til føreprøven utgave 2009":

"hvert år omkommer mellom 200-300 mennesker på våre veger, og bortimot 1000 blir hardt skadet"

 

og ut i fra den informasjonen så krysset jeg av på ca 5000

Men der fikk jeg feil, for riktig svar var 30 000!! faen dette henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Det er jo ikke rart folk stryker på teoriprøven når sånne idiotiske spørsmål dukker opp, samtidig som boka skriver et helt helt annet tall!

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg kan bli mer oppgitt.

Jeg vet ikke om det er stoffet i boken som er helt på trynet eller spørsmålet.

Men jeg fikk feil på denne!

 

 

Hvor mange blir til sammen skadet og drept hvert år i trafikken i Norge?

Ca. 5000

 

Ca. 10000

 

Ca. 20000

 

Ca. 30000

 

sitat fra "veien til føreprøven utgave 2009":

"hvert år omkommer mellom 200-300 mennesker på våre veger, og bortimot 1000 blir hardt skadet"

 

og ut i fra den informasjonen så krysset jeg av på ca 5000

Men der fikk jeg feil, for riktig svar var 30 000!! faen dette henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Det er jo ikke rart folk stryker på teoriprøven når sånne idiotiske spørsmål dukker opp, samtidig som boka skriver et helt helt annet tall!

 

Helt enig på denne. jeg søkte på nett, og fant denne uttalelsen:

Om lag 250 dør og 12 000 blir skadd i trafikken hvert år, viser statistikk fra Statistisk sentralbyrå. . (Ref Nasjonal handlingsplan for trafikksikkerhet på veg 2002-2011).

 

Så prøvde meg på 10 000, men dette var jo feil!....

 

 

Fikk også spm om: Hva koster trafikkulykkene det norske samfunnet pr. år?

 

Ca. 2 milliarder kroner

 

Ca. 6 milliarder kroner

 

Ca. 11 milliarder kroner

 

Over 25 milliarder kroner

 

vil si at dette spørsmålet er irrelevant for føreropplæringen! Kjipt å stryke over et slikt spørsmål. Svaret er over 25 milliarder kroner hvis noen lurte...

Endret av nikhau
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor like de spørsmålene du finner på teoritentamen.no er i forhold til de spørsmålene som er på prøven hos vegvesenet?

 

Er det slik at alle svar fra teoritentanen.no kan du finne i boken "veien til førekortet utgave 2009"

 

Etter min erfaring så kan man ikke det..og temaet stemmer for eksempel ikke med temaene i boken.

 

Jeg får hele tiden feil på "Bilens oppbygging med tanke på sikkerhet og miljø" og blir fortalt at det må jeg lese på, men det er ingen kapittel i boken som heter det..så blir veldig forvirret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fortsatt ikke skjønt hele greia med trafikalt grunnkurs..

Hvor mange traikalske grunnkurs må jeg ta? Har hørt at det er med, uten og mørkekjøringsdemonstrasjon, mens noen andre sier at hvis man tar med mørkekjøring så trenger du ikke flere trafikkale grunnkurs?

Spiller det noe rolle om hvilken jeg burde ta først?

Lenke til kommentar

teoritentamen.no :

 

 

 

Hva sier bestemmelsene om forbikjøring?

Forbikjøring er forbudt like foran utkjørsel

 

Forbikjøring er forbudt på vei med flere felt i samme kjøreretning

 

Forbikjøring er forbudt like foran eller i veikryss

 

Forbikjøring av sporvogn er forbudt

 

Riktig svar var altså "forbikjøring er forbudt like foran eller i et veikryss"

Dette må jo være feil!

For det første så er det jo lov å ta en forbikjøring dersom du kjører på en landevei som er forsørsvei.

Og for det andre så er det lov å ta en forbikjøring dersom bilen forrand deg skal til venstre i svingen og har plasert seg til venstre i kjørefeltet.

Da kan man dersom det lar seg gjøre kjøre forbi vedkommene dersom man skal rett frem.

Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...