Gå til innhold

TEST: Rollermouse Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva ekspertene mener og hva som skjer i den virkelige verden er av og til 2 helt forskjellige ting. Vi har flere brukere som har slitt med sene-problemer i håndleddet over lengre tid. Etter å ha byttet til en rollermus har mange av disse plagene forsvunnet.

 

Om effekten er virkelig, eller om det er en eller annen placebo effekt, er uviktig for brukeren.

Lenke til kommentar
Hva ekspertene mener og hva som skjer i den virkelige verden er av og til 2 helt forskjellige ting.  Vi har flere brukere som har slitt med sene-problemer i håndleddet over lengre tid.  Etter å ha byttet til en rollermus har mange av disse plagene forsvunnet. 

 

Om effekten er virkelig, eller om det er en eller annen placebo effekt, er uviktig for brukeren.

5757410[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis, man kan spare mye penger om man vet hva som er problemet, istedet for å kjøpe dyre ting, som bare virker ved placebo (jeg sier IKKE det er tilfellet med dette produktet, jeg vet for lite om saken til det). Man kan jo få belastningsskader mer eller mindre unasett hva man gjør, om man gjør det mye nok, kan man ikke? La oss si man hadde brukt en slik ting i 10 år, og fikk seneskade, og gikk over til mus? Kanskje man hadde oppnådd samme effekt? Det jeg vil fram til er at det kanskje er variasjonsmangel som er problemet, ikke redskapen i seg selv?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg simpelten elsker min Rollermouse! :love:

Hadde det ikke vært for den så hadde livet på jobb vært ganske mye tyngre. Har versjon 1 av denne, syns den er mye bedre enn den som har blitt testet her blant annet fordi det er annen layout på knappene og at de bygger mer opp enn på den HW har testet.

 

For de som vurderer den så anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe den ekstra håndleddstøtten som selges som ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Er det ikke et litt omstrid tema det med musesyke? Har sett flere eksperter som emner at det er "no such thing"

 

AtW

5757384[/snapback]

 

Tja, som sagt før, er det en del på jobb her som har fått fjernet "musesyke" med lignende produkter, og fått tilbake problemene når de har måttet gå tilbake til vanlig mus.. Så, jeg tror det har noe for seg :)

En billig investering for en bedrift, istedenfor å sykmelde folk..

Lenke til kommentar
Er dette nyskapende? Rollermouse har da vært i bruk kjempelenge?

5757220[/snapback]

 

Var det jeg også tenkte. Min mor har brukt en sånn på jobb ganske lenge, fikk prøve den selv for fem-seks måneder siden elns.

 

Er det ikke et litt omstrid tema det med musesyke? Har sett flere eksperter som emner at det er "no such thing"

 

AtW

5757384[/snapback]

 

Godt poeng. Var mye fuzz om musesyken i media for noen år siden, men hører ikke så mye til det nå lenger. Selv sitter jeg ganske mye foran PCen, og har aldri merket tendenser til musesyke eller muskel/sene/ledd-trøbbel i høyrehånden min i det hele tatt. Tror heller det er utslag av andre ting, som f.eks. dårlig sittestilling eller ikkeeksisterende underarmsstøtte.

Lenke til kommentar

Stadig flere på min jobb har også fått en tilsvarende sak som dette, tror det heter MouseTrapper eller noe sånt. Det hjelper visstnok veldig for de som sliter/begynner å slite med vondt i høyrearmen. Og sjefen har tydeligvis forstått at et par tusen for en slik sak er ingenting. Alle som har spurt har fått en slik levert på dagen. Som det ble nevnt over her så koster det mye mer med et par dagers sykemelding.

 

Jeg testet en selv en dag men klarte ikke bruke det, rett og slett fordi når man har 2 (eller 3) skjermer så må man stresse skikkelig for å flytte den raskt mellom de ulike skjermene - jeg ble sittende og vente på at den skulle 'scrolle' seg tid jeg ville.

Lenke til kommentar

Et kjekt redskap til kontorbruk. Prisene på disse produktene er jo mildt sagt svært høye i forhold til materialkostnadene. 50 kr å lage og selges til over to tusen. Selv når man tar bort momsen så ser man at det tjenes godt på hvert produkt.

Slik er det med monopol pga. lisens og patent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...