Gå til innhold

PlayStation 3 lanseres i november (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er i alle fall bra at den lanseres over hele verden samtidig.

 

selv om jeg skal ha en, så er det mulig at jeg drøyer kjøpet litt, for å se ann barnesjukdommer, som f.eks den veldig bråkete dvd spilleren på 360.

 

men dersom GT 5 kommer ut samtidig med at ps3 blir lansert så er det jo sef ingen vei utenom :D *vil ha, må ha, skal ha*

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Syns det er positive nyheter for oss her i Europa. Jeg hadde halvveis forventet en europeisk lansering om et års tid, så dette er jo den riktige veien for oss. Tror nok også at 360 vil ha et godt grep om markedet til jul, nå som det begynner å komme skikkelig bra spill til den også. Men Sony kan motvirke det på to måter:

 

1. Kraftig markedsføring som viser hvorfor folk bør vente på PS3 i stedet for å kaste seg på en 360, ved å fortelle om funksjonalitet, pris og vise fram noen snasne spill.

2. Sørge for at det ikke blir mangel på maskiner til julesalget. Sony påstår jo at det skal lages mange, men jeg tror ikke på det før jeg får se det. Til jul vil jo ikke MS ha mangel på maskiner, og mange vil kunne ønske seg bare spill siden de allerede har konsollen. Dette er et ganske solid forsprang på Sony. Men hvis kundene virkelig får kjøpt PS3 når de står i køen, og ikke må gå hjem tomhendt eller med en trøste-360 ;) så kan Sony plassere seg godt i markedet.

Lenke til kommentar
Dessuten understreket Sony nok en gang at PS3 vil være bakoverkompatibel med PS1- og PS2-spill. Det ble i dag tidlig lagt til at disse spillene vil vises i HDTV-oppløsning.

bakoverkompatibel med HDTV oppløsning! nice :)

gleder meg til november

5756499[/snapback]

Hvis Cell prosessoren er som de sier bør det bli en pen oppskalering og AA/AF. De fleste spill er uansett i 3D grafikken laget av vektorer, høyere oppløsning vil bli noe penere. Men ikke forvent at spillet skal fremtone som noe helt nytt. Teksturene vil uansett ikke bli noe mer detaljerte enn de er idag.

Lenke til kommentar

Det er vel akkurat software delen som MS har de store fordelene med. Live! har nå virkelig blitt bra, og modner seg hele tiden. Videodelen kommer når spill som drar nytte av det kommer på markedet. Og Dev.Kits til MS sin Xbox har vært milevis bedre enn PS kits. Denne gangen ser det ut til at sony har skjønt det og har hele 15 firma som jobber med dette. Det kan bli spennende å se hva de klarer å få til, men er skeptisk til at online blir like bra som Live.

Lenke til kommentar

Er veldig spent på dette med Linux, åpner jo for mange spennende muligheter. Håper de ikke legger inn noen sperrer på mediadelen slik 360 har. Kom vel egentlig ikke som noe sjokk at lansering ble såpass sent i år, Sony ble vel litt tatt på senga av Microsoft. Spørsmålet blir om jeg må kjøpe meg denne også :hmm:

Lenke til kommentar
Harddisken kan oppgraderes, støtter Linux og maskinen kan brukes som sentral "hjemmeserver" slik at du kan lagre filmer og andre typer media på den, som du så kan få tilgang til fra andre steder.

 

Synes de fikk den der litt 'feil vei' ettersom jeg heller vil ha en pc med tv tuner og mye mer plass enn bare 1 harddisk. HDTV filmer med god kvalitet kommer nok til å ta en del plass.

 

Og 'kanskje' Windows Vista lansering i november ? Bare jeg som ser en mystisk sammenheng ?

Lenke til kommentar

tror ikke dette er noe problem for sony, xbox360 ble nok litt rusha ut på markedet, og for menigmann er ikke x360 noe livsnødvendighet, samt at ps2 og xbox er utrolig billig om dagen. Rundt tiden når ps3 kommer, vil vel også revolution være ute, dette skaper mere konkurranse, og gjør det mer spennende å velge konsoll (jeg tror at vanlige mennesker sammenligner ps2 og xbox360, de ser ikke på xbox360'en som totalt overlegen, selvom den er det med tanke på specs).

Lenke til kommentar
Endelig skjer det noe på denne fronten! Men november var litt i seneste laget :( Tror xbox kommer til å ha et solig grep på markedet før ps3 kommer ut, så får bare håpe de har noen virkelige slagere av noen spill som slippes samtidig med maskinen.

5756384[/snapback]

 

Hvorfor tror du det ? De som ikke har kjøpt Xbox360 enda vil ikke kjøpe den nå heller av samme grunn som før, vi venter på PS3 og Xbox360 er ikke så imponerende. De som kjøpte Xbox360 var stort sett de som kjøpte Xbox da det først kom. Sony hadde helt rett i å ikke frykte sine konkurrenter med tidligere lanseringer. Bare se hvordan det har gått med de ørten andre konsollene tidligere som Playstation 1 og 2 har hamlet opp med. Playstation 2 er jo fortsatt kongen på markedet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...