Gå til innhold

Dobbelkjerne Xeon på 31W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at dette bare er for å myke opp servermarkedet og klargjøre det for Woodcrest-kjernen (Tilsvarer Merom og Conroe). Noe reellt alternativ tror jeg ikke det blir før den nye kjernen med blandt annet 64bit kommer.

 

Men er ikke dette litt risikabelt? Vi så jo hva so hendte når AMD introduserte Sempron. De benyttet den gamle K7-kjernen T-Bred og Sokkel A. Planen var selvsagt å gå over til K8-kjernen etter hvert, noe de også har gjort, men det er fortsatt mange som tror at Sempron bare er K7-basert, sokkel A, ikke har 64bit og yter langt dårligere enn K8-baserte prosessorer.

 

Vil intel gjøre det lett å skille på disse gamle kjernene og den nye woodcrest når den kommer? (Det samme spørsmålet gjelder forsåvidt også merkenavnene Core Solo og Core Duo)

Lenke til kommentar
Kommer effektforbruket til å øke når disse kommer med EM64T?

5756157[/snapback]

Jeg regner med at de vil komme i flere utgaver akkurat som Opteron. Noen med 31W TDP (som Pentium M, Core Duo osv), noen med 65W TDP (som Conroe), og noen toppmodeller med 95W TDP (som ekstrem-versjonen(e) av Conroe)

 

Men man må nok fortsatt holde seg for ørene ved U1-servere på grunn av diskene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...