Gå til innhold

Artikler: Sammenleggbar fra Qtek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foruten det stiller 8500 sterkt på skjermfronten med en 2,2 tommers indre TFT-skjerm med en oppløsning på 176 x 220 punkter. Det er sjelden en ser så store skjermer i kamskjellstelefoner, og 8500 blir dermed et lite unntak på den fronten.

Jeg finner ingenting imponerende med dette. Er da ikke så sjelden med 2,2" i kamskjell, vi har utallige Samsung som eksempler, vi har Nokia N71 (har 2,4"), 6260, N92, Panasonic med flere på over 2,2", SE Z800i, osv osv..

 

Oppløsningen er heller ikke imponerende, og mobiler som f.eks. N71 med QVGA og 2,4" bør altså få utrolig gode beskrivelser, når en skjerm i 8500 var imponerende.

 

Qtek vokser seg stadig sterkere, og kommer nå med den første kamskjellstelefonen som kjører Windows Mobile operativsystem.

Selv om det forsåvidt er korrekt lurer nok denne setningen mange. Det er mulig første mobil med Windows Mobile, men forgjengeren Microsoft Smartphone har vært på klamskjellmobiler.

 

En telefon med Windows Mobile synkroniserer mye lettere mot Outlook og andre Windows-programmer enn det en Symbian-telefon gjør.

Vågal påstand ;)

 

Angående mobilen er det fint å se Qtek med klapp-mobiler. Føler dog likevel at dårlig skjerm, og nok en gang elendig kamera, samt mangel på UMTS, wlan, osv. gjør dette til en kjedelig mobil som hverken gir fugl eller fisk.

 

Skal man ha designtelefon finnes det langt bedre alternativer. Skal man ha proffmobil finnes det langt bedre alternativer. Synes dette blir en dårlig hybrid.

Lenke til kommentar
Angående mobilen er det fint å se Qtek med klapp-mobiler. Føler dog likevel at dårlig skjerm, og nok en gang elendig kamera, samt mangel på UMTS, wlan, osv. gjør dette til en kjedelig mobil som hverken gir fugl eller fisk.

 

For det første er det vel litt for tidlig å dømme telefonen ettersom den ikke har kommet ut enda. Nå har riktignok ikke Qtek vært beryktet for særlig gode kameraer på telefonene sine, men hvem vet :)

 

Uansett, poenget mitt er egentlig at hvis denne telefonen lander på en lavere pris enn andre Qtek telefoner så har den i mine øyne absolutt mye å konkurere med, WinMobile 5 OS er i min erfaring helt knall, og jeg ble litt keen på denne når jeg ser bilder og videoer av den. K750i har liksom ikke så mye å stille opp med annet enn drit bra kamera.

 

Synd at denne ikke ser ut til å ha mulighet for videosamtale :(

Lenke til kommentar

Ja, det er selvfølgelig vanskelig å vite om bildekvaliteten. Det at det er 1,3 megapiksel sier dog at det neppe kan være veldig bra, og at det er Qtek sier at de må bryte med alle tradisjoner om dette ikke skal være nok et ubrukelig og elendig mobilkamera.

 

Men ja, Windows Mobile er både lekkert og godt i bruk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...