Gå til innhold

Cebit: Servere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er støtten for SLI det refereres til så ville jeg personlig heller brukt ordene "i denne sammenheng, unyttig funksjon", fremfor "uvanlig funksjon". SLI på en server er vel like nyttig som lavseriegir på en sportsbil, men det er bare flisespikkeri.

 

Nå er det nå en gang slik at SLI funksjonen allerede ligger i brikkesettet så det er jo ingen grunn til å disable funksjonen. Markedsføringsavdelingen er sikkert fornøyd med det :D

 

Min opprinnelige kommentar la jeg inn fordi jeg ikke så på SLI som en uvanlig funksjon og derfor var redd jeg hadde gått glipp av noe da jeg leste gjennom reportasjen.

Lenke til kommentar
Jeg leste reportasjen. I ingressen stod det noe om en uvanlig funksjon. Jeg fant ingenting om dette i reportasjonen.

5757104[/snapback]

 

Er ikke mange fire-veis servere med SLI-støtte ;)

5757687[/snapback]

Men d vil dei trenge når Microsoft kjøme me ny serverversjon. Bare sjå på Windows Vista.Den vil sluke GPU-krafta fra grafikkorta. :yes:

Lenke til kommentar
Når jeg ser på det øverste bildet er det noe som forundrer meg. Når ble det føtter på sida av 4U kabinetter. Det ser mer ut som ett tower kabinett som er lagt på sida.  :hmm:

5762502[/snapback]

 

Det er svært mange 4U servere som enten brukes som tower eller rack, som oftest kan de brukes til begge deler, med en enkel montering for rackskinner eller føtter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ikke bare grafikkort som kan puttes i PCI-express porter. SLI kan jo åpne for f.eks nye diskkontrollere i PCI-express formatet.

5761943[/snapback]

 

Jeg er klar over at det finnes annet enn grafikkort for pci-e, men jeg kan ikke skjønne hva en diskkontroller skal med SLI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...