Gå til innhold

Første Quad SLI fra Alienware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare tull!

 

Det er ingen maskin der ute som koster i nærheten av 50.000 å bygge sammen, uansett om den nå skulle bruke 4 av de feteste tilgjengelige skjermkortene. Det er tross alt "bare" ca 16.000, så kan du plusse på 15.000 for resten av innmaten om du skal ha det beste av det beste.

 

Kanskje om pakken inneholder en eller annen gigantisk LCD-skjerm eller noe....

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Bare tull!

 

Det er ingen maskin der ute som koster i nærheten av 50.000 å bygge sammen, uansett om den nå skulle bruke 4 av de feteste tilgjengelige skjermkortene. Det er tross alt "bare" ca 16.000, så kan du plusse på 15.000 for resten av innmaten om du skal ha det beste av det beste.

 

Kanskje om pakken inneholder en eller annen gigantisk LCD-skjerm eller noe....

 

-Stigma

5745029[/snapback]

 

Veel, vet om flere på dette forumet som har svidd av så mye på en kontemporær maskin... Uten å nevne navn. Synes det er hårreisende at noen kan finne på å bruke så mye penger på noe som er a) utdatert etter 3 måneder og b) totalt verdiløst etter 6 mnd

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig litt forundra over disse Alienware og Voodoo pc løsningene. For meg er det viktigste å bygge selv, sette inn skjermkort, vannkjøling, mekke og skru litt. En forbanna dyr men givende hobby. Spilling med 350fps kommer egentlig i annen rekke. Ville vært helt utenkelig for meg å kjøpe en ferdig pc til 50K, jeg mener hvis det å spille spill var det viktigste for meg dah ville jeg kjøpt en XBOX360 og en kul HDTV. Kommet unna med en tredel av prisen.

Hvem faen er det som kjøper slike? Nerder fra holmenkollen med pappas amex i lomma?

Et problem er at mange av spillene blir lagd til neste generations hardware og ikke til eksisterende oppsett. Hvis dem lagde spill som kjørte perfekt med en GF7xxx/X1xxx GPU og 1gb ram ville alle vært fornøyde. Det GPU produsentene legger opp til er at alle bør ha minst 2skjermkort i pc'en sin, kanskje det til og med kommer spill som har sli som minimums krav for å kunne kjøres på typ "high/maximum" innstilling. Dette er bare en måte å lure folk for penger.

 

 

[email protected]@PC3742-NEC20WGX2 +++

Lenke til kommentar

Jeg trodde nå hvertfall Alienware pcene kom med ganske custom vannkjøling, altså noe du ikkekan kjøpe ellers i verden. Av annet kan jeg jo fort se for meg at stjerner (Hollywood, Britney...) og ikke har snøring på begrepet mye/lite, gladelig betaler her..

 

Gjør vel heller egentlig ikke noe, fordi det er jo slike som presser markedet videre ved å "gjøre det mulig" etter eksempelvis skjermkortprodusentene som bare lager dette..

Lenke til kommentar
Gjør vel heller egentlig ikke noe, fordi det er jo slike som presser markedet videre ved å "gjøre det mulig" etter eksempelvis skjermkortprodusentene som bare lager dette..

 

Hvem som presser mest her kan visikkert starte en egen tråd på. Poenget mitt er at det er for mye effektsøkeri og hardware jåleri med spill og hw-produsenter som sitter mitt i et regn av penger og bare vil ha mer. Jeg har god lønn og kan egentlig betale hva det koster, men jeg ser mange her på forumet som har ganske middelmådige pc'er, sikkert unge folk som ikke er så stinne. Ikke bare for dem å lange ut 4 lapper for et ekstra skjermkort, hvis dem i det hele tatt har pci-e porter på hk.

 

I det hele tatt virker Sli som en ganske klønete fremgangs måte. Hvorfor kan dem ikke lage en GPU med 2 eller mere kjerner. Uansett virker Sli som ganske tilbake til forrige årtusinde med voodoo korta i minne. Hvis du trimmer bilen din setter du ikke inn en ekstra motor??!

 

Jeg trur at hvis ikke utviklinga bremser eller tar en annen retning kommer PC'en som spille maskin å grave sin egen grav. En konsoll er en statisk konstruksjon, du kjøper den og det er det. Trenger ikke oppgraderinger eller noe slikt.

 

Bedre dem satsa på gameplay istedenfor dyrere og dyrere grafikk, så kunne vi se et generasjons skifte for gpu'er om et par år istedenfor hvert halvår som nå.

Lenke til kommentar
Bare tull!

 

Det er ingen maskin der ute som koster i nærheten av 50.000 å bygge sammen, uansett om den nå skulle bruke 4 av de feteste tilgjengelige skjermkortene. Det er tross alt "bare" ca 16.000, så kan du plusse på 15.000 for resten av innmaten om du skal ha det beste av det beste.

 

Kanskje om pakken inneholder en eller annen gigantisk LCD-skjerm eller noe....

 

-Stigma

5745029[/snapback]

Det spørs vel litt hvor mye annet du skal ha inni. PC-World satte sammen denne:

 

AMD Athlon 64 FX-60 2,6 GHz - kr 9 300,-

ATI Radeon X1900 512 MB + ATI Radeon X1900 Crossfire Master - kr 11 800,-

Asus A8R-MVP kr 1 100,-

4 GB Corsair XMS 3200C2 Pro - kr 5 500,-

2 x Western Digital RaptorX 150 GB 10 000 rpm

+ 2 x Hitachi Deskstar 7K500 500 GB - tilsammen kr 11 600,-

Plextor PX-755A + NEC ND-4551A - kr 1 900 inkl. brenneprogramvare

Da er vi oppe i over 40 000 kroner

Maskinen er i tillegg utstyrt med ett av de beste kabinettene fra Lian-Li, effektiv kjøleløsning fra Asetek, en MIST 600W strømforsyning, Gigabit Ethernet, trådløs ruter med gigabit-svitsj fra D-Link, TV-tuner (Hauppages toppmodell med to TV-tunere), ett av Creatives beste lydkort (Soundblaster X-Fi Fatal1ty), trådløst tastatur og mus fra Logitech, samt Windows Media Center Edition operativsystem. Total verdi er mer enn 50 000 kroner.

 

Link til PC-World

 

Geir :)

 

EDIT: Odd Logic hadde alt postet den... :blush:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
I det hele tatt virker Sli som en ganske klønete fremgangs måte. Hvorfor kan dem ikke lage en GPU med 2 eller mere kjerner. Uansett virker Sli som ganske tilbake til forrige årtusinde med voodoo korta i minne. Hvis du trimmer bilen din setter du ikke inn en ekstra motor??!

Hadde det vært plass til en ekstra motor i en bil kan du være sikker på at det hadde vært en populær måte å trimme på. Tenk å kjøpe en brukt motor til Volvo'en, og så har du plutselig dobbelt så mange hestekrefter. Du skal kjøpe en dyr motor som gir så mye ytelse.

 

Jeg trur at hvis ikke utviklinga bremser eller tar en annen retning kommer PC'en som spille maskin å grave sin egen grav. En konsoll er en statisk konstruksjon, du kjøper den og det er det. Trenger ikke oppgraderinger eller noe slikt.

Til gjengjeld kommer det nye konsoller hvert år. At de ikke kan oppgraderes er ikke nødvendigvis positivt, tro en tenåringsfar som sitter med en mange tusen kroners "konsollkirkegård" i rommet ved siden av.

 

Bedre dem satsa på gameplay istedenfor dyrere og dyrere grafikk, så kunne vi se et generasjons skifte for gpu'er om et par år istedenfor hvert halvår som nå.

5745202[/snapback]

Det er selvsagt en rell problemstilling.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Å sette sammen en pc til 50.000,- er ikke mye problem. De aller fleste her på forumet hadde nok glatt klart å sette sammen et super-oppsett til 50k uten å stresse en eneste blodåre.

 

Faaaen, det er jo bare å slenge på en skikkelig skrivepult og en kontorstol så er du jo glatt oppe i 80-90k om du har slike summer på konto. Og at det er noen som ikke trenger å svare for sine prioriteringer til hverken mor, far, kjæreste eller kone er jo ganske så opplagt på et hardware-forum! Andelen single hardware-freaker er jo rimelig høy her.

 

Når jeg tenker meg om så er det sikkert også en temmelig høy andel familiefedre som brenner av hva-det-måtte-være av lønna si på "boksen" under skrivepulten også.

 

Klart, jeg er enig i at man får mye mere valuta for pengene hvis man setter seg inn i hva som skal til, og deretter velger ut og bygger monsteret selv, men det er bare å innse at noen har mere penger enn de har tid, og så lenge det er slik så kommer voodoo og de andre luremusene til å melke lommebøker verden over om igjen og om igjen.

 

DrE

Endret av DrErling
Lenke til kommentar
Det spørs vel litt hvor mye annet du skal ha inni. PC-World satte sammen denne:

 

Det er jo ikke det at jeg nekter for at det er MULIG å sette sammen noe for 50.000, men bare at det er helt høl i hodet, i og med at du kan få ytelse som nesten helt identisk for ca have prisen.

 

FX-60 prosessoren er et godt eksempel. En X2 4200 med en latterlig lav overklokk, så får du samme ytelsen til tredjedel av prisen.

 

Det er aldri et problem å kaste penger ut av vinduet om det er det som er målet ditt, men hva er vel vitsen om du får ingenting igjen for det?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Sant nok. Men nå må det være lov å ønske seg ytelse uten å ha overklokking som hobby. Og om vi går ut fra den timeprisen jeg tar av mine kunder, og den tiden det ville tatt meg å lære meg å klokke, og å oppnå en stabil ytelse, er det slett ikke utenkelig at en FX-60 ville blitt billigere totalt sett.

 

Har man PC som hobby, er saken en annen. For noen av oss er den et verktøy.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hele AMD-FX konseptet er noe forbanna tull. Jeg tipper amd har såpass god yield at merparten av cpuene kunne vært klokka tilsvarende. Det er jo gode nyheter for oss som klokker. Jeg personlig savner en opplåst multiplier, men å betale nesten 10K for den.. dah har jeg annet å bruke penga på. Raid disker f.eks

 

Hadde det vært plass til en ekstra motor i en bil kan du være sikker på at det hadde vært en populær måte å trimme på. Tenk å kjøpe en brukt motor til Volvo'en, og så har du plutselig dobbelt så mange hestekrefter. Du skal kjøpe en dyr motor som gir så mye ytelse.

 

Det er vel ikke gratis å bygge en dual b20 240 heller å det er jo litt av problemet. et dual7800gt koster like mye som to enkle gt kort. Og skal du ha to av dem koster det deg nermere 14 laken..

Lenke til kommentar
jeg bare sier... - hvorfor? er livskvaliteten proposjonal med tallet i 3DMark? ser vennene opp til en som har en høy score i en syntetisk test eller er det bare "shopoholic"-følelsen som gir tilfredstillelse?

 

Det er mere konkurranse og penisavund enn sunn fornuft det kan jeg ihverttfall si deg. Det smarte er å kjøpe noe eldre komponenter, prisene synker jo raskere enn en dc10 med bin laden på stikka. balansere mellom hva som er kult å ha i pc'en og hva du egentlig kan ta deg råd til.

Lenke til kommentar

Kan tenke meg en hel haug med ting man kan bruke en slik boks til. Med 4 GPU'er har man mye mer tekstur minne. Bare tenk hvor nyttig det vil være å volumvisualisere et datasett på f.eks 1GB. Vet ikke om engang denne boksen er kraftig nok til det, men medisinske datasett kan fint være så store. For ikke å snakke om geologiske data.

 

På spill fronten vil slikt gjøre at man kan lage f.eks. tykkelser på vegger. Med det mener jeg at man kunne tenke seg å f.eks kunne ta en øks å hogge på en vegg av tre. Etter hvert hugg vil man skrelle av lag og lage hakk og merker. Man har nemlig bare fjernet deler av 3D teksturen som bygger opp veggen. Kanskje et sært eksempel, men mye tekstur minne åpner for masse muligheter.

 

Uten ny hardware stopper utviklingen. At ikke alle har råd til det dyreste eller bruk for det dyreste betyr ikke at det er bortkastet. Og 3D grafikk er faktisk en god del mer enn spill..

 

mvh

 

jl

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...