Gå til innhold

Kulturo: Helgens anbefalinger - uke 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare et lite tips, noe som veldig få anmeldere klarer...

Hvilken gruppe seere passer filmen til, f.eks. Syriana vil bli en meget kjedelig film om man ikke er interessert i temaet som tas opp..

Crash er en film som de fleste bør se...

Den siste er for filmkjennere, men det skjønner vel alle.. :whistle:

Lenke til kommentar
Crash og Syriana.

 

Helt klart så er dette anbefalinger! Syriana gleder jeg meg stort til å se, men ikke premieren da. Leste en omtale av Syriana på Hollywood.com, og de anbefalte den på det sterkeste. Ikke minst fikk herr Clooney Oscar for rollen sin i filmen, gratulerer så meget til han. Fabelaktig skuespiller.

 

Crash derimot har jeg ikke lest så mye om untatt her på Kulturo. Men den er ser også lovende ut! :)

 

Se forøvrig trailere på QuickTime.com.

Lenke til kommentar

Syriana er totalt intetsigende for "vanlig dødelige" og kan kun anbefales hvis man er sterkt engasjert i hvordan ting foregår i oljebransjen og hvordan den kan påvirke noen få mennesker i ekstemt usansynlige situasjoner.

Tror jeg med hånda på hjertet kan si at absolutt INGEN vanlige mennesker kan kjenne seg igjen i noen av rollene i denne filmen.

Satt med en følelse av at noe kunne komme til å skje gjennnom hele filmen, men det skjedde jo aldri noe som helst! SKUFFAAAA!

 

Syriana er antageligvis den dårligste filmen (med kjedeligste manus) jeg noen sinne har sett ferdig! (Noe jeg angrer på at jeg gjorde).

 

EDIT: Får 0/10 fra meg.

 

- Frustrert

Endret av R_N
Lenke til kommentar

Syriana er interessant nok, men problemet til filmen sies jo på filmplakaten: "everything is connected".

 

Man forventer å se mer til George Clooney, men han har faktisk bare en liten rolle i filmen.

Filmen veksler mellom George Clooneys historie, Matt Damons historie, en iransk fremmedarbeider og en forretningsadvokats involvering i oljeindustrien.

 

Det blir litt overflatisk, fordi man ikke blir skikkelig "glad i" noen av rollene. Men filmen i seg selv er troverdig. Man stiller seg bare spørsmålet: bryr jeg meg?

 

Ikke se filmen om du er trøtt, du vil bare duppe av mens filmen fortelles. Det er en god nok film, men ikke "24: the movie" hvis det er det du håpte på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...