Gå til innhold

Microsofts antipiratkampanie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noe tull. Er man i stand til å laste ned piratkopiert programvare fra seriøse rippegrupper oppstår det absolutt ingen problemer, som ikke ville oppstått på en lovlig Windows-kopi. Jeg er selv av de som har piratkopiert Windows, men jeg tar det hele med knusende ro. Piratene finner uansett en måte å unngå dette nye tiltaket på.

Endret av Agressive
Lenke til kommentar

Fatter ikke at de gidder bruke så sinnsykt mye tid og penger på å sloss mot piratene, når alle vet at til slutt vil alltid piratene vinne. Med unntak av onlinespill som WOW og Everquest, tør jeg påstå at mer eller mindre alle program har eller kommer til å bli hacket og piratkopiert...

 

Spar heller pengene og lag produktet bedre, og dermed kanskje flere blir fristet til å betale for det. Og gjerne ikke selge det så latterlig dyrt... Hadde lett kjøpt Windows om man kunne kjøpe det på nettet for en hundrings ellerno.

Lenke til kommentar
Med unntak av onlinespill som WOW og Everquest, tør jeg påstå at mer eller mindre alle program har eller kommer til å bli hacket og piratkopiert...

5732447[/snapback]

Det er jo litt vanskelig å piratkopiere programmer som Firefox og Gimp, da.

Hadde all software blitt Fri brogramvare, ville vi fått en slutt på software-pirater. :tease:

Lenke til kommentar
Med unntak av onlinespill som WOW og Everquest, tør jeg påstå at mer eller mindre alle program har eller kommer til å bli hacket og piratkopiert...

5732447[/snapback]

Det er jo litt vanskelig å piratkopiere programmer som Firefox og Gimp, da.

Hadde all software blitt Fri brogramvare, ville vi fått en slutt på software-pirater. :tease:

5732484[/snapback]

firefox er gratis og ikke vits kopiere da

Lenke til kommentar
Windows Genuine Advantage

 

Har det noe å si om Windows-kopien din er ekte? Ja, hvis du ønsker å forsikre deg om at programvaren din er lovlig og støttes av Microsoft. Og bare kunder med ekte Windows kan motta produktnedlastinger, Windows-oppdateringer og spesialtilbud.

Kan ikkje akkurat stille meg bak denne påstanden, Microsoft vil nok framleis slite med piratkopiering, men dei har vel ikkje stort anna valg i den situasjonen dei er i.

 

Noko må dei gjere for å skremme folk vekk frå piratkopiering, sidan dei ikkje har klart å produsere programvare som ikkje lar seg kopiere.

 

Ut frå denne artikkelen kan eg ikkje lese noko meir enn at Microsoft skal bruke meir ressursar på å fronte Genuine Advantage og ikkje gjere noko praktisk med saken, er dette korrekt?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
firefox er gratis og ikke vits kopiere da

5732515[/snapback]

Det var litt av poenget mitt da. Jeg mente ikke at det var vanskelig å kopiere Firefox, bare at det ikke er piratkopiering.

Du kan til og med selge CDer med Firefox på uten at det piratkopierig, fordi det er Fri programvare.

Lenke til kommentar

Det er litt synd at dette skal gå ut over de som betaler for windows også. Hvis M$ hadde gitt ut sikkerhetsoppdateringer til alle så ville det blitt langt færre zombier (kaprede PCer som sender ut epost-spam) og dårligere vilkår for virus, trojanere og ormer slik at de med gyldig windowslisens ikke blir bombardert så mye med slikt før de har fått oppdateringene sine.

 

For min del kunne de gjerne gjort at windows ikke fungerer lengre hos alle uten gyldig lisens. Da ville nok linux fått et kraftig oppsving :D

Lenke til kommentar
Det er litt synd at dette skal gå ut over de som betaler for windows også. Hvis M$ hadde gitt ut sikkerhetsoppdateringer til alle så ville det blitt langt færre zombier (kaprede PCer som sender ut epost-spam) og dårligere vilkår for virus, trojanere og ormer slik at de med gyldig windowslisens ikke blir bombardert så mye med slikt før de har fått oppdateringene sine.

 

For min del kunne de gjerne gjort at windows ikke fungerer lengre hos alle uten gyldig lisens. Da ville nok linux fått et kraftig oppsving :D

5735661[/snapback]

 

Man kan fortsatt ha på automatisk nedlasting av sikkerhetsoppdateringer, noe annet ville vært uansvarlig av MS i mine øyne. Ellers så var det sist jeg leste om det lett å komme rundt det for å laste ned oppdateringer manuelt (noe så simpelt som å smelle en javacriptkommando inn i adressevinduet).

 

Det med stabilitet kan jo fint oppsumeres som vas, om det er noen forskjell, så er det nesten orginalen som er verst, takket være ymse konsumentfiendlige funskjoner som fjernes av de profesjonelle gruppene.

 

AtW

Lenke til kommentar

En kan jo håpe at disse tiltakene har noen nyttige funksjoner for sluttbrukerne, men jeg tviler litt på at det skal skje med det første.

 

Det kunne vært greit for sluttbruker å få bedre kontroll med ting som installeres automatisk uten brukers samtykke. Dessuten burde operativssystemet hatt et enda sterkere forsvar mot skadelige installasjoner som brukeren angrer på, selv om det finnes slik programvare fra tredjeparts utviklere.

 

Det er helt klart at piratkopiert programvare kan være laget slik at det kan infisere PC'er med trojanske hester og slike ting, og på det viset synes jeg det hadde vært greit med et mottiltak. Likevel tror jeg Microsoft er mer interessert i å beskytte egne interesser. For håpe at Microsoft ikke trør over den grensen om "privatlivets fred", og med det mener jeg at sluttbrukerne burde få kunne gjøre akkurat hva de vil med sin installasjon på sitt system.

 

Det er vel bare å vente å se hva som kommer fra Microsoft.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...