Gå til innhold

Forbyr lokkepriser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del syntes at reklamene til Telio er helt grei. Bare forbrukerombudet som overreagere like mye som unger på sukkertøy.

Dessuten, hvem er det som sier JA og bestiller noe uten først å sjekke om det finnes ander billigere aktuelle aktører og om det koster extra som etablering ol.

 

Slik har reklame vært, og slik kommmer den helt sikkert til å være, ikke noe unikt med Telio her, tvert imot.

Har ringt til mange land, og har enda ikke truffe på et som det koster å ringe til.

 

PS: Skriver du under på en kontrakt, leser du ikke bare overskriften, men også det som er skrevet med liten skrift.

Lenke til kommentar
Har ringt til mange land, og har enda ikke truffe på et som det koster å ringe til.

5720128[/snapback]

Med Telio er det gratis å ringe til Nord-Amerika og Vest-Europa, men for resten av verden har man en kvote på 25-100 minutter per måned, avhengig av hvilket land du ringer til. Deretter koster det fra 0,49 kr per minutt til 1,99 kr per minutt, igjen avhengig av hvilket land. Se listen over de ulike landene og prissatser her.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Telio er dømt til å betale kr 400 000 hvis selskapet overtrer vedtaket.

Jeg synes heller de burde blitt pålagt å holde avtalene de selv har inngått. Altså å oppfylle lovnadene sine med null tellerskritt så lenge de har lovet det (og frem til varslingstiden for endring av priser er slutt). I praksis burde de altså betalt tilbake til kundene det Telio har tatt seg betalt for tjenester som fremstår som gratis i reklamene deres.

Lenke til kommentar

Synes vel egentlig dette er litt hypet opp. Har vært kunde hos Telio siden sommeren 2004, og kan ikke si at jeg har blitt villedet av reklamene deres så langt.

 

Det som er direkte tåpelig er at de ikke følger pålegg de har fått. Det er mange gode måter å markedsføre denne tjenesten på uten å sette nullen i overskrift. For det er tross alt et veldig bra produkt etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Hvem egentlig gidder å "leie" en boks fra Telio og betale månedsavgift når man kan bruke voipstunt helt gratis? Men voipstunt kan man ringe helt gratis til vanligefasttelefoner i Norge så lenge man vil, det man trenger er kun en høy nok båndbredde på din linje og en mikrofon (+ at man må betale inn 10 euro på ringekontoen din, så kan man ringe rundt til fasttelefoner helt gratis, uten at det koster deg noe).

 

Dette er mye billigere enn Telio og alle andre ip telefon selskaper her i Norge. :tease:

Lenke til kommentar

Det er bra noen passer på de store selskapene.

Skulle bare ønske de kunne gjøre noe mot de enda større verdensselskapene og pågrevd at alle IKT-selskaper som solgte produkter i Norge skulle bruke åpne standarer.

Desverre er nok det umulig uten resten av verdens støtte siden man da kunne risikert at Microsoft da ikke ville selge Windows i Norge. Og da tror jeg mange hadde fått problemer. Eller man kunne risikert handelsboikott fra viktige land som USA som tross alt tjener stort på lukkede-standarer.

Men det hadde virkelig vært på sin plass å få gjørt noe med det også.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Var det ikke noe lignede får noen mnd, siden? Da handlet det vel om at elkjøp og andre giganter ikke kunne bruke kr 1,- tilbudene på telefoner. I starten så jeg endringer, men har forbrukerrådet fulgt opp dette? For nå ser jeg slike tilbud...

Men for all del, takk for at de fins..

Endret av DJMartin
Lenke til kommentar
ser ikke noe galt med at telio bruker ord som billigst i sine kanpanjer , da di faktisk er norges billigste tlf leverandør .

Dette er helt feil, hvis du ringer lite blir 159,- kr pr måned dyre tellerskritt. Med mitt ringemønster blir TeleVOIP en god del billigere.

Husk uansett at mobilprisene hos alle IP-telefoniselskapene er alt for dyre å bruke en mobil for å ringe til annen mobil er oftest billigere.

 

I mitt tilfelle bruker jeg TeleVOIP til fasttelefon og Chess til mobiltelefon, denne kombinasjonen sparer jeg mange tusen på i året...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...