Gå til innhold

Artikler: Nye telefoner fra BenQ-Siemens?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv er jeg mer spent på specs. ;)

5709960[/snapback]

Jeg har kommet til konklusjonen at specs har mindre å si for gleden over å bruke en telefon. Om det er 1 eller 2 megapixler betyr ikke så mye; det er for dårlig for familiealbumet allikevel. Om det er 28 eller 64 MB internminne har også lite å si. Om den har quadband, hva slags minnekort, oppløsning på ytterskjermen...

 

Det som betyr noe, er kvaliteten når du bruker den, hvordan knappene er å skrive på, om du gleder eller gruer deg til å bruke menyen, om du liker å gå med den i lomma, om du tenker over at det er en telefon inntil øret ditt når du snakker med en venn. Kort sagt, gleder du deg til å bruke og ha med deg telefonen? Hvordan skal man kunne måle slikt og sette det opp skjematisk i prisguiden?

 

Mulig jeg er blitt sentimental på mine "eldre" dager. Det er klart at mange spesifikasjoner er viktige og har mye å si for gleden over å bruke telefonen (autofokus som gir større kreative muligheter, rimelig minnekort og mp3-spiller, er det RDS-radio eller bare vanlig radio), men jeg har funnet ut at de viktigste egenskapene ved en telefon ikke kan måles.

Lenke til kommentar

nei ett mobilkamera er ikke noe å bruke for å ta familiebilder, men for å sende til venner å kjente etter en eller annen festlighet funker dem fint (selv om da kansje VGA holder lenge).

 

det jeg leter etter er en klapptelefon med blåtann, minnekort og mp3knapper, og gi pokker i umts (sansynligheten for at jeg får utnyttet det mesteparten av tiden er laber), edge derimot kan være greit. så langt er det lg som frister med p7200, selv om kansje også m4410 kan gå an...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Det som betyr noe, er kvaliteten når du bruker den, hvordan knappene er å skrive på, om du gleder eller gruer deg til å bruke menyen, om du liker å gå med den i lomma, om du tenker over at det er en telefon inntil øret ditt når du snakker med en venn. Kort sagt, gleder du deg til å bruke og ha med deg telefonen? Hvordan skal man kunne måle slikt og sette det opp skjematisk i prisguiden?

5710256[/snapback]

Kloke ord. Vi kunne jo høre om vi kunne fått et Tjohei-terninkast ved siden av totalkarakteren i testet? ;)
Lenke til kommentar

Jeg og hoboglobin har tydeligvis litt av de samme ønskene når det kommer til telefon. Jeg vil også legge inn at jeg vil ha en god meny, og at størrelsen teller.

 

SE W300 er ikke dum, men for min del får den ikke god nok skjerm, og jeg har blitt så forelska i slim-modeller.

Lenke til kommentar
Vi kunne jo høre om vi kunne fått et Tjohei-terninkast ved siden av totalkarakteren i testet? ;)

5710534[/snapback]

Hehe, skulle gjerne det, bortsett fra at jeg akkurat har kjøpt SE Z520i, så jeg kommer ikke til å kaste meg over CF81 umiddelbart, uansett hvor lekker den er. Men det er da lov å sikle fordet... ;)

 

Uansett er det vanskelig å sette terningkast på noe så flytende som følelser, som hobgoblin sier. Det som er viktig for meg behøver ikke være viktig for andre, og selv om man kanskje er opptatt av det samme, så kan man ha forskjellig utgangspunkt og dermed forskjellige krav til hva som er bra og ikke.

 

Derfor bør man heller lese tester av telefonen (hvis man ikke kan få prøvd den selv) som er utfyllende nok på de områdene som er vanskelige å "faktafisere". Det var f.eks. testen deres, bufodill, som fikk meg til å kjøpe Z520i, for der fikk dere fram det som var viktig for meg: Knapper, respons og batterilevetid. Spesifikasjoner og dimensjoner kunne jeg lese meg til selv.

 

Menneh... Ække vi veldig off topic nå? :blush:

Lenke til kommentar
Hehe, kanskje litt OT, men håper du er fornøyd med telefonen og valget du har gjort da :)

5712211[/snapback]

Siste OT nå. Ja, jeg er veldig fornøyd. Beste telefonen for lommeboka mi, det der. :yes:

 

@molna: Lyst til å dele opplysninger med oss, eller har du glidelåsmunn? ;)

Lenke til kommentar

Det stemmer at det er flere telefoner, men det er kun disse vi har klart å grave opp bilder og specs på.

 

Har vel Phelipe og Poppy Refresh på vei, samt en P51. Vet ikke om sistnevnte skal til Norge. Men disse er i alle fall sikre, har fått bekreftet dem hos BenQ-Siemens.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...