Gå til innhold

Nyheter: Mobilskatten består


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Glad jeg ikke har no jobbtelefon :p

5699243[/snapback]

Uhh, la meg se. Dersom du ringer for feks. 10.000 i året på egen telefon vil det da koste deg 10.000.

Dersom regningen din blir betalt av arbeidsgiver må du skatte av maksmalt 6000kr, noe som tilsier at du kan ende opp med å betale opptil 3000kr dersom du blir skattet så høyt som 50%.

Hva er da best? Å betale 10.000 i året eller betale 3000 i året!?

Lenke til kommentar
Glad jeg ikke har no jobbtelefon :p

5699243[/snapback]

Uhh, la meg se. Dersom du ringer for feks. 10.000 i året på egen telefon vil det da koste deg 10.000.

Dersom regningen din blir betalt av arbeidsgiver må du skatte av maksmalt 6000kr, noe som tilsier at du kan ende opp med å betale opptil 3000kr dersom du blir skattet så høyt som 50%.

Hva er da best? Å betale 10.000 i året eller betale 3000 i året!?

5699395[/snapback]

Useriøst.

Tallene dine er vel ganske urealistiske. Det er de færreste som bruker telefonen så mye.

I tillegg kan det virke som om du har misforstått poenget med hele debatten... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Glad jeg ikke har no jobbtelefon :p

5699243[/snapback]

Uhh, la meg se. Dersom du ringer for feks. 10.000 i året på egen telefon vil det da koste deg 10.000.

Dersom regningen din blir betalt av arbeidsgiver må du skatte av maksmalt 6000kr, noe som tilsier at du kan ende opp med å betale opptil 3000kr dersom du blir skattet så høyt som 50%.

Hva er da best? Å betale 10.000 i året eller betale 3000 i året!?

5699395[/snapback]

Useriøst.

Tallene dine er vel ganske urealistiske. Det er de færreste som bruker telefonen så mye.

I tillegg kan det virke som om du har misforstått poenget med hele debatten... :thumbdown:

5703515[/snapback]

 

Det var faktisk et rimelig greit og forstålig eksempel, jeg melder meg i klubben med 1300,- i gjennomsnitt i måneden. Det at finansmissen må sysselsette et større antall personer for å kontrollere hva som er jobb og hva som er privat er mer komisk av en finansminister. Hun har desverre ikke noe i en regjering å gjøre!

Lenke til kommentar

Saken er jo at den motstrider SVs politikk om et mer mobilt og fleksibelt arbeidsplass og miljø. Mobilen er normalt ikke et GODE, slik Halvorsen og CO mener, men et veldig viktig og nødvendig arbeidsverktøy som mange er totalt avhengig av. Derfor blir det bådde komisk, latterlig, og temmelig dum regel som nå innføres, som bærer preg av å være lite gjennomtenkt (som alt annet hos SV!).

Håper for landets skyld at SV styrter innen neste valg.

Lenke til kommentar

æh, nå må folk passe på å skyte rett person her. var det ikke en regjering med stor høyrefaktor som satte arbeidet i gang? og er det ikke skikk og bruk på stortinget at når en skifter regjering så fortsetter den nye regjeringen lovendringsprosesser som den gamle satte i gang, rett og slett for å spare folket bråe overganger?

Lenke til kommentar
æh, nå må folk passe på å skyte rett person her. var det ikke en regjering med stor høyrefaktor som satte arbeidet i gang? og er det ikke skikk og bruk på stortinget at når en skifter regjering så fortsetter den nye regjeringen lovendringsprosesser som den gamle satte i gang, rett og slett for å spare folket bråe overganger?

5705686[/snapback]

"Bråe" overganger? Innføring av mobilskatt er vel, etter min definisjon, en brå overgang. Skatten ble ikke innført av Høyreregjeringen, men foreslått. Sier ikke at Høyreregjeringen er mye bedre på dette området. Men det var SV som innførte idiotskatten, og de som må svare for seg og ta støyten. Rett og rimelig.

Lenke til kommentar

nåja, jeg undrer meg på om ikke høyreregjeringen gjorde mer den foreslå den...

 

og vi må ikke glemme at mens toppene skiftes så er det samme kontorrottene som flyr rundt på stortinget. en kan spør seg hvem som virkelig styrer siden det er omtrent samme politikk som føres uansett hva parti som sitter med "makta"...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...