Gå til innhold

Omtale av Galactic Civilizations II: Dread Lords (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Etter å ha lest denne omtalen, må jeg vel skaffe meg både Galactic Civilizations II: Dread Lords og Civilizations IV. :p

 

Meget flott omtale, må si at nå fikk jeg lyst på to nye spill. Spillet hørtes flott ut, selv om det mangler sitt, så tror jeg at dette er et must-have for meg.

Lenke til kommentar

Fin omtale. Jeg ville nok gitt det 9/10 (er litt fan av GalCiv2), men kan ikke klage på en 8/10 fra gamer.no :) AIen er veldig god, og den vil garantert forbedres etter hvert også. Man får også til tider ganske morsome kommentarer både fra AIen og ellers i spillet (Jeg har f.eks. flere ganger opplevd når jeg spilte på lavere vanskelighetsgrader at en av de andre spillerne sa noe sånt som "My generals may be too stupid to see what you are doing with all those troop transports gathering around our planets, but if you were playing at 'intelligent' difficulty I would crush you). Er verdt å nevne at det er veldig godt dokumentert hvilke fordeler AIen har over deg, og det er kun snakk om økonomiske fordeler når man setter AI over 'intelligent'. Det er ingen form for annen juks (som at AI vet hvor alle skipene dine er osv.) Det er for meg en veldig viktig ting (hater å spille spill hvor AIen 'jukser').

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet igår, synes det var artig, jeg har alltid likt turbaserte strategispill.

 

Trykket på priser og fant bare CDON listet, men det var også ett veldig greit kjøpe-system på www.stardock.com, hvor vi kunne laste ned hele spillet, og andre programmer som stardock lager).. :)

 

Selv betalte jeg 46 dollar for det, og vi kunne betale både med kreditt-kort, og Paypal.

Lenke til kommentar
Ser litt 8 bit aktigt ut:/

ikkje noe for meg

 

Noen som veit om nye strategispill som har den samme heftige grafikken og lydeffektene som Homeworld2.

 

Har hørt om x2:Threath men aldri prøvd det, noen som har?

5699580[/snapback]

 

 

Du vil ikke spille det fordi grafikken er for dårlig? :nei: Du går glipp av et veldig underholdene spill i så fall..

Lenke til kommentar

God artikkel, men synes forfatter hang seg litt vel mye opp i sammenlikning mot civ4, og en litt overdreven bruk av paranteser(gir liten flyt i tekstene).

 

Synes dette spillet virker meget interessant, og gleder meg til å prøve det, kanskje jeg og skal kjøpe det på deres egne nettsider? :)

 

Men har hørt at dette spillet har mye av gameplayet til gamle Master of Orion, noen som kan si noe om det? Du har jo skipkonstruksjon, utbygging av planeter, osv. Men du styrer ikke kampene selv?

Lenke til kommentar
Ser litt 8 bit aktigt ut:/

ikkje noe for meg

 

Noen som veit om nye strategispill som har den samme heftige grafikken og lydeffektene som Homeworld2.

 

Har hørt om x2:Threath men aldri prøvd det, noen som har?

5699580[/snapback]

 

 

Du vil ikke spille det fordi grafikken er for dårlig? :nei: Du går glipp av et veldig underholdene spill i så fall..

5702940[/snapback]

 

hmm

Det finns jo mange netspill som har de samme grafikken og er turn based basert.

http://gc.gamestotal.com/i.cfm?p=aboutgc

http://uc.gamestotal.com/i.cfm?p=aboutgc

og dem er jo gratis;)

Spilte eit slikt og det var veldig underholdene:)

Lenke til kommentar

Demo kommer snart tror jeg. Er du sikker på at du har fått rett inntrykk av grafikkmotoren? Det er ganske så bra 3d, og jeg syns i allfall grafikken er så fin som den kan være. Utviklerne planlegger også å gi ut teksturer med mye høyere oppløsning, og det er ingen begrensinger på detaljene til skipene, så det finnes ingen grenser på hvor detaljert skip kan bli (kun PCen setter den begrensingen).

 

Edit: hmm sikker på at du ikke har sett screenshots av galactic civilizations (kanskje til og med det originale galciv til OS/2)? :p Grafikkmotoren er full 3d og er moderne den...

 

her er en tråd hvor folk viser skip de har laget (både med de komponentene som allerede er i spillet og med egenlagde komponenter).

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Regner med du har nye skjermkortdrivere? Som det har blitt sagt

People with older video drivers. We weren't kidding, you MUST HAVE A RECENT (past year) set of video drivers. If you don't, the game will crash randomly. The readme says this. The stickies say this. We're not kidding around here. You must update your video drivers. Ignoring all that and running into the forum and saying "How could they ship this piece of #$@#!" is not going to update your video driver. You must update the video driver.

Ut over det så har jeg ikke en gang hørt om den feilen. Prøvd å spørre på #galciv i stardock central sin chat? Der er det jo vanligvis utviklere til stede (i allfall på dagstid i EST tidssonen).

 

Edit: Jeg regner med du har siste patch, men du kan også teste den siste versjonen som du finner her. Det er den siste interne versjonen (som de ikke slipper som stabil patch, men man kan laste ned likevel).

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Jeg ble akkurat like imponert over dette som Civ4....

Det må sies at jeg ikke liker denne sjangeren av strategi spill, action er min greie... Her fjerner dem gleden ved at man skal glo på kampene uten å delta.. Det er strategispill, bare ikke det jeg forbinder med det.. Ideen er kjempegod, konstruere skip etc. men som sagt, hva er vitsen om man ikke får utnyttet dem etter eget ønske..

 

Mange liker dette, sikkert de samme som bruker 2 år inne i WOW verdenen.

Dømme spillet nord og ned vil jeg ikke, men synes det var kjedelig, så er heller krigsstrategi mer min ting.

Lenke til kommentar
Jeg ble akkurat like imponert over dette som Civ4....

Det må sies at jeg ikke liker denne sjangeren av strategi spill, action er min greie... Her fjerner dem gleden ved at man skal glo på kampene uten å delta..  Det er strategispill, bare ikke det jeg forbinder med det..  Ideen er kjempegod, konstruere skip etc. men som sagt, hva er vitsen om man ikke får utnyttet dem etter eget ønske..

 

Nei er nok ikke spillet for deg da. Grunnen til at taktiske slag ikke er med (det er jo taktisk, har ingen ting med strategi å gjøre) er at de er redde for utnyttelse av AI. Stardock vurderer hvor bra AI kan håndtere alt før de legger det til, så morsome taktiske kamper vil nok ikke være helt enkelt (enten for simpelt, men AI takler det. Eller for avansert / variert og AIen får problemer).

 

Slik AI står nå så må jeg gi den litt ekstra penger for at den skal utfordre meg, men jeg er redd for at den snart kommer til å slå meg på lik fot (den blir kontinuerlig forbedret).

Lenke til kommentar

Akkurat begynt på dette spillet, og er litt satt ut av alle mulighetene akkurat nå, men det går seg sikkert til. Syns det virker veldig lovende, og gleder meg til å komme i gang. Tror dette spillet vokser veldig når en har kommet inni alle aspektene, virker som det er mange måter å spille dette spillet på.

 

Må også legge til at limited edition coveret jeg fikk var meeeget lekkert :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvordan er nedlastingstiden fra stardock? tenkte kanskje jeg skulle kjøpe det derfra..

5844827[/snapback]

Jeg lastet ned ca. 1 time etter det ble sluppet, og fikk vel mellom 200 og 400kilobyte/s på media osv., og ca. 50kilobyte/s på selve spillmotoren osv. (mesteparten av nedlastningen er media). Det tar altså ikke så veldig lang tid å laste det ned, og når du har lastet det ned en gang kan du arkivere det slik at du slipper å laste ned på nytt igjen.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...