Gå til innhold

Nyheter fra Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ooooh, Mac Mini med Core Duo er svært fristende!

Dog, ulempen er jo at man trenger et ekstra harddiskkabinett om man skal bruke den som desktoppc.

5682341[/snapback]

Man får jo tak i en ekstern harddisk som følger samme arkitektur som mac mini. Den blir dog bare litt høyere, har selv prøvd denne og den virker utrolig bra. 250 gb fra LaCie.

Lenke til kommentar
Man får jo tak i en ekstern harddisk som følger samme arkitektur som mac mini. Den blir dog bare litt høyere, har selv prøvd denne og den virker utrolig bra. 250 gb fra LaCie.

5682362[/snapback]

Jeg vet, lekre saker det der, men uheldigvis er det grisedyrt og jeg har 5 disker i denne PC-en jeg skulle hatt over. Mulig jeg får lage en liten snerten boks selv om jeg kjøper en Mini-Mac.

 

denis09, kanskje fordi det ikke er plass til et grafikkort i boksen?

Lenke til kommentar
Man får jo tak i en ekstern harddisk som følger samme arkitektur som mac mini. Den blir dog bare litt høyere, har selv prøvd denne og den virker utrolig bra. 250 gb fra LaCie.

5682362[/snapback]

Jeg vet, lekre saker det der, men uheldigvis er det grisedyrt og jeg har 5 disker i denne PC-en jeg skulle hatt over. Mulig jeg får lage en liten snerten boks selv om jeg kjøper en Mini-Mac.

 

denis09, kanskje fordi det ikke er plass til et grafikkort i boksen?

5682415[/snapback]

 

Det er vel slikt man har filservere til? Uansett, spennede med en mac-min med core duo, kan ble en meget interessant maskin.

 

Det høyttalersettet er jeg litt mer skeptisk til, artig med batteri, osv, men man kan jo bare koble ipoden til hva som helst med en kabel, virker litt meningsløst på meg med alt dette "ipod-spesifike utstyret"

 

AtW

Lenke til kommentar

dette ipod-spesifikke utstyret er veldig viktig for salget av ipod skulle jeg tro. husk at en velger ikke en spiller pga avspillingen alene, men alt det andre en kan få tak i som en kan bruke sammen med spillern (itunes med butikk, forskjellige dockingløsninger for hjem og bil osv osv osv).

 

er slikt som holder ipoden ett hestehode foran creative og gjengen...

 

nåja, jeg vil påstå den hifi enheten stinker rent praktisk. hvorfor i pokker skal dem ha den ipoden stående på den måten? det begrenser mulighetene for hvor en kan sette saken, og det gjør den også mer utsatt for uhell og annet...

 

edit:

er utrolig hva en generell dockingport med full dokumentasjon kan gjøre for markedsandelen. om MS ønsker å finte ut apple så bør dem komme med noe lignende for playforsure enheter, slik at det blir lettere for tredjepart å lage addons...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
dette ipod-spesifikke utstyret er veldig viktig for salget av ipod skulle jeg tro. husk at en velger ikke en spiller pga avspillingen alene, men alt det andre en kan få tak i som en kan bruke sammen med spillern (itunes med butikk, forskjellige dockingløsninger for hjem og bil osv osv osv).

 

er slikt som holder ipoden ett hestehode foran creative og gjengen...

 

nåja, jeg vil påstå den enheten stinker rent praktisk. hvorfor i pokker skal dem ha den ipoden stående på den måten? det begrenser mulighetene for hvor en kan sette saken, og det gjør den også mer utsatt for uhell og annet...

5682528[/snapback]

 

Poenget mitt er at enhver forsterker/høyttaler-enhet som dette har linje inn, og da kan man koble til det man vil av musikkutstyr til den.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Fordelen med en slik liten Ipod-spesifikk-høyttaler-sak er jo at den kan brukes andre steder enn i stua... For oss med et skikkelig steroanlegg i stua er det forsåvidt ikke noe alternativ å gå over til en slik sak, men den frister absolutt til bruk f.eks. på kjøkkenet, soverommet, i båten, på biltur etc... :)

 

TH

Lenke til kommentar

men da får jeg igjen problemer med hvor utsatt ipoden er.

 

hadde likt det bedre om den gikk flatt med toppen på saken eller ble docket inn i fronten, slik at en kan lese displayet uten at en trenger å bekymre seg for at ett eller annet kan rive den løs eller lignende...

 

slik den er nå ser det ut som en overdreven utstillingskloss...

Lenke til kommentar
Men hvorfor kutte ut ATI grafikk og gå for elendige Intel baserte greier? Det verste jeg vet er intel-grafikkchiper :-(

5682380[/snapback]

Ja, Intel GMA950 definerer egentlig bare minimumskravet i dag og er derfor neppe særlig fremtidsrettet. Den klarer Windows Vista sine krav, men der stopper det også. Hvis Apple hadde utstyrt Mac Mini med NVIDIA-grafikk så hadde det vært lite å utsette etter min mening. Spørsmålet nå er hvor lang tid det tar før Taiwan og Dell kopierer dette?

Lenke til kommentar
Men hvorfor kutte ut ATI grafikk og gå for elendige Intel baserte greier? Det verste jeg vet er intel-grafikkchiper :-(

5682380[/snapback]

...neppe særlig fremtidsrettet. Den klarer Windows Vista sine krav, men der stopper det også. Hvis Apple hadde utstyrt Mac Mini med NVIDIA-grafikk så hadde det vært lite å utsette etter min mening.

5682667[/snapback]

Hvis du kunne ta deg bryet med å forklare hvilken relevans dette har på en Mac er det fint.

:roll:

Lenke til kommentar
Men hvorfor kutte ut ATI grafikk og gå for elendige Intel baserte greier? Det verste jeg vet er intel-grafikkchiper :-(

5682380[/snapback]

...neppe særlig fremtidsrettet. Den klarer Windows Vista sine krav, men der stopper det også. Hvis Apple hadde utstyrt Mac Mini med NVIDIA-grafikk så hadde det vært lite å utsette etter min mening.

5682667[/snapback]

Hvis du kunne ta deg bryet med å forklare hvilken relevans dette har på en Mac er det fint.

:roll:

5682758[/snapback]

Jeg regner med at en del som er interessert i Mac Mini også er interessert i å kjøre Windows Vista på den, samt spill, og til det så er ikke Intel GMA950-grafikken særlig fremtidsrettet.

Lenke til kommentar
Men hvorfor kutte ut ATI grafikk og gå for elendige Intel baserte greier? Det verste jeg vet er intel-grafikkchiper :-(

5682380[/snapback]

...neppe særlig fremtidsrettet. Den klarer Windows Vista sine krav, men der stopper det også. Hvis Apple hadde utstyrt Mac Mini med NVIDIA-grafikk så hadde det vært lite å utsette etter min mening.

5682667[/snapback]

Hvis du kunne ta deg bryet med å forklare hvilken relevans dette har på en Mac er det fint.

:roll:

5682758[/snapback]

Jeg regner med at en del som er interessert i Mac Mini også er interessert i å kjøre Windows Vista på den, samt spill, og til det så er ikke Intel GMA950-grafikken særlig fremtidsrettet.

5682941[/snapback]

 

herlihet. hvem som skal spille kjøper en data med integrert grafikk? :roll: dette her blir jo bare helt bak mål. GMA950 funker mer enn fint til bruk utenom spilling. Nå har tilogmed folk blitt så blinde at de tror du må ha et 6600gt for å bruke til windows/IE/word.

 

:cry:

Lenke til kommentar

Integrerte grafikkløsninger kan bli i svakeste laget for avspilling av videofiler i WMV-HD format, noe en typisk stue-PC/HTPC bør kunne håndtere uten problemer. Særlig når dette fremdeles (i Norge) er den eneste programkilden som utnytter oppløsningen på HD-klare TVer (unntatt C+ HD for parabolkunder).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...