Gå til innhold

Nyheter: Telio blir mobiloperatør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg er et genialt trekk fra Telio. Jeg tipper motivasjonen til dette er at ved også å være en leverandør av mobiltjenester, vil de kunne får billigere samtalekostnader fra sitt "fastnett" og inn på mobilnettet (Jeg mener å ha lest at det er billigere for mobilleverandører å ringe inn på mobilnettet). Ved å innføre mobiltjeneste som et tilleggsprodukt vil derfor Telio kunne redusere samtalekostnaden fra IP-telefon til mobilnettet ytterligere, og derfor kapre enda flere kunder :)

 

Dessuten er det i grunnen bare Tele2 som benytter Telenor sitt nett, og som samtidig har rimelige samtalepriser. Det blir derfor veldig interessant å se hvilke priser dette ender med.

 

Prisene som er antydet er 79 øre pr minutt, uansett hvem eller hvor du ringer i Norge, samt 40 øre pr SMS. I tillegg snakkes det altså om et vist antall gratis ringeminutter og SMS pr måned, kombinert med kr 0,- i månedsavgift. Forundrer meg ikke om Telio beholder politikken om 0 øre i oppstartsavgift, og kun hele minutt fakturering på samtaler.

 

Innføringen av mobiltjeneste tipper jeg også resulterer i en minuttpris på IP-telefon redusert fra dagens 89øre pr. minutt, og ned til de samme 79 øre pr. minutt.

 

Alt i alt høres det ut som et bra tilbud, og du skal sannsynligvis ringe en god del med konkurrentene sine mobilabonnement før det lønner seg å bytte til disse. Dette avhenger selvsagt at mengden med gratisminutter og SMS som tilbys, samt oppstartsprisen.

 

Dessverre ser det ikke ut til at Telio i første omgang vil tilby noen familieabonnement tilsvarende det du får på Netcom og/eller Tele2. Dette vil kanskje hindre en del potensielle kunder i å bytte, men vi får vente og se hva tilbudet inkluderer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...