Gå til innhold

Nyheter: Aldri ukjent nummer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørtes greit ut. Men som Simen1 sier, kommer sikkert noe gratis. Noe som jeg ikke fikk med meg helt var

 

Når din telefonen ringer, vil 1881 Mobilsøk 3G automatisk søke i Norges mest oppdaterte opplysningsbase og vise deg hvem som skjuler seg bak nummeret.

 

Den kan vel ikke søke på skjult nummer?

Endret av Zuluzion
Lenke til kommentar

Dette er flott. Har selv hatt tanken i flere år, og synes virkelig det er på tide at det kommer. Prinsippet er jo så utrolig enkelt.

 

Som Simen1 sier: dette bør være en gratis tjeneste, evt innbakt i abonnementet. Jeg HATER når fremmede nummer ringer meg. Jeg foretrekker faktisk å slå opp numrene, og så ringe tilbake.

 

Hurra for denne tjenesten, og måtte den snarlig komme som en "nettjeneste" i stedet for et eget program for noen få telefoner.

Lenke til kommentar
Når din telefonen ringer, vil 1881 Mobilsøk 3G automatisk søke i Norges mest oppdaterte opplysningsbase og vise deg hvem som skjuler seg bak nummeret.

 

Den kan vel ikke søke på skjult nummer?

5673845[/snapback]

Det skal vel være "hvem som skjuler seg bak det ukjente nummeret"...

5674025[/snapback]

 

Ja, tenkte meg det. Hadde vært et bra tilbud hvis det var gratis. Jeg kan like godt gå på nett og sjekke der gratis

Lenke til kommentar
Jeg kan like godt gå på nett og sjekke der gratis

5674424[/snapback]

At det koster 1 krone dagen for realtime nummeropplysning var vel egentlig ikke så ille. Jeg mener, du rekker ikke slå opp et ukjent nummer og bestemme deg om du skal ta den eller ikke før vedkommende har lagt på.

 

Noe jeg ikke skjønner er at dette skal kreve 3G. Noen som vet grunnen?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske dyrt med en tjeneste som koster 365 kr per år og man bruker kanskje 10 ganger per år. Da blir det fort billigere å ringe opplysninga de gangene man ikke er i nærheten av en PC med internettilgang.

 

Jeg antar det kreves 3G for å kunne holde en samtale (evt. la det ringe) og samtidig la telefonen koble seg til internett for å sjekke nummeret via en nummeropplysningstjeneste. Jeg har ikke hørt om det er noe problem med vanlige telefoner å både ringe og bruke GPRS/EDGE samtidig, men antar det kan by på problemer.

Lenke til kommentar
Jeg antar det kreves 3G for å kunne holde en samtale (evt. la det ringe) og samtidig la telefonen koble seg til internett for å sjekke nummeret via en nummeropplysningstjeneste. Jeg har ikke hørt om det er noe problem med vanlige telefoner å både ringe og bruke GPRS/EDGE samtidig, men antar det kan by på problemer.

5674513[/snapback]

Det er nettopp derfor jeg mener at dette kan være en tjeneste fra en operatør, i stedet for et program på mobilen din. Slik at allerede før mobilen ringer, har nummeret blitt sjekket opp, og blir "levert" i displayet samtidig som telefonen ringer. DET er slik jeg vil ha denne nyheten :)

Lenke til kommentar
Hvis noen har et nummer som ikke er registrert da :roll:

5674523[/snapback]

Uregisttrerte numre er vel ikke lov i norge lengre. Jeg tror Netcom var de siste som tvang sine uregistrerte kontantkunder til å registrere seg i 2004.

 

Jeg antar tjenesten kun gjelder norge.

5674539[/snapback]

 

Det stemmer at det ikke er lov å ha uregistrert nummer. Men det er ikke det samme som at det er tvang å ha nummeret i telefonkatalogen. Du kan jo fremdeles ha skjult nummer, eventuelt velge at ingen info skal finnes i telefonkatalogen på nummeret ditt.

Lenke til kommentar
Det stemmer at det ikke er lov å ha uregistrert nummer. Men det er ikke det samme som at det er tvang å ha nummeret i telefonkatalogen. Du kan jo fremdeles ha skjult nummer, eventuelt velge at ingen info skal finnes i telefonkatalogen på nummeret ditt.

5675589[/snapback]

Hos både Telenor og Netcom har de en liste med forskjellige typer oppføring man kan slippe. Om man tar skjult nummer får man såklart alt inkl.
Lenke til kommentar
Jeg har ikke hørt om det er noe problem med vanlige telefoner å både ringe og bruke GPRS/EDGE samtidig, men antar det kan by på problemer.

5674513[/snapback]

 

Det stemmer, såvidt jeg vet finnes det ingen enheter ( i alle fall mobiltelefoner) som støtter simultan GPRS og GSM-trafikk. Det går an i teorien, men jeg antar mobilnetttilbyderne ikke vil ha disse enhetene på markedet... :)

Lenke til kommentar

Har prøvd programmet, og det funker veldig bra. Det eneste problemet jeg opplever er at det tar litt tid før du får info om hvem som ringer. Den ene gangen jeg prøvde så gikk det over til telefonsvareren min et halvt sekund etter at jeg så hvem som ringte (og jeg har heller ikke testet mye). Da er det jo så klart bare å ringe opp igjen, men hadde vært mer fornøyd om den var en del raskere til å søke.

Lenke til kommentar
Har prøvd programmet, og det funker veldig bra. Det eneste problemet jeg opplever er at det tar litt tid før du får info om hvem som ringer. Den ene gangen jeg prøvde så gikk det over til telefonsvareren min et halvt sekund etter at jeg så hvem som ringte (og jeg har heller ikke testet mye). Da er det jo så klart bare å ringe opp igjen, men hadde vært mer fornøyd om den var en del raskere til å søke.

5679929[/snapback]

Må du be om at den skal søke?
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...