Gå til innhold

Mystisk Microsoft-prosjekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt konsept for gratis reklame ;)

 

Edit:

Computerworld har også lagt ut denne saken:

Ifølge IDGs nyhetstjeneste blogget Microsofts Richard Scoble sist uke et innlegg som støtter denne spekulasjonen. "Jeg vet at Origami er kodenavnet for en ny dings", skrev han.

 

I går la han til detaljer i bloggen og opplyste at Origami er navnet på en rimelig bærbar sak som er utviklet av et team i Microsoft under Otto Berkes, som tidligere har jobbet med Xbox.

Endret av am3k
Lenke til kommentar

origamiproject.com

 

Video

 

"Er det en bærbar Xbox, en pc, eller en iPod-konkurrent? Ryktene svirrer rundt Microsofts neste lansering." -nettavisen

 

 

Ordbok = Origami (折紙 origami - papirbretting) er en japansk kunstform som går ut på å brette papir.

post-48530-1141044236_thumb.jpg

 

 

Microsoft har opprettet en internett side som er svært hemmelighetsfull. Den stiller en del spørsmål og forteller at det nye produktet til Microsoft vil forandre livet ditt, og at du vil vite mer 2/3-06.

 

Jeg la til en link til en film også, som viser en greie/ting som du kan surfe på nettet med, se film, spille spill og som heter Origami...

 

Hva tror dere dette er, En konkurent til psp?

Jeg syns hvertfall at den ser veldig spennende ut, og klarer nesten ikke å vente til torsdag :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Blir sikkert gøy når den får bluescreen. :D

5673095[/snapback]

Der sa du det gidt :!: Hvem husker ikke når selveste Bill Gates skulle vise fram Windows 2000 (eller noe slikt) og så fikk han Bluescreen til alles store fornøyelse. Nei, blir spennende dette her. Men tviler på at jeg kommer til å kjøpe den. Har nok annet og spare penger til.

Lenke til kommentar

Kan bli spennende dette; jeg liker tablet-PC'er men synes det kanskje kan bli bittelitt for klumpete og tunge hvis hovdemålet bare er kommunikasjon med andre og surfing, og PDA'er med surfemulighet har altfor lav oppløsning til at det er brukandes i lengden synes jeg. Jeg vil ha noe som jeg bare kan slenge under stuebordet og plukke opp som et magasin når jeg vil surfe.

 

En ren 'surfemaskin' - max 2 cm tykk - med mulighet for å kjøre de mest vanlige applikasjonene (med andre ord bare en skjerm med touch-sensitivitet uten tung harddisk) uten at det trenger å være en fullverdig PC hadde definitivt fått plass under stuebordet mitt hvis den hadde vært priset rett og hadde wi-fi og god batterikapasitet.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Spør du meg er det helt klart at filmen har en sammenheng med den siden. Filmen heter tross alt msorigami ms=microsoft origami=origami. Helt til slutten står det jo i tillegg microsoft nede i hjørnet.

 

Det jeg får ut av filmen er at det tydeligvis er en sak som man kan gjøre alt mulig med. Spille spill, bruke som mp3 -spiller, tegne på (tegnebrett), GPS, man kan etter hva jeg forstår også ta bilder, og det virker også som om man vil kunne gå inn på internett (trådløst) med dingsen.

 

Virker veldig spennende! Hvordan fant du forresten videon?

Lenke til kommentar

Bare for å informere så har eg flytta ein del innlegg frå ein tråd under "Diskutér spill og tilbehør - Generelt" til denne tråden.

 

 

---------------------------------

 

Virker som eit spennande prosjekt. Skal om MS står for meir enn bare programvaren til denne mobile enheten.

Lenke til kommentar
Blir sikkert gøy når den får bluescreen. :D

5673095[/snapback]

Der sa du det gidt :!: Hvem husker ikke når selveste Bill Gates skulle vise fram Windows 2000 (eller noe slikt) og så fikk han Bluescreen til alles store fornøyelse. Nei, blir spennende dette her. Men tviler på at jeg kommer til å kjøpe den. Har nok annet og spare penger til.

5673383[/snapback]

Bill fikk blå skjerm under fremvising av Windows 98 og XP ivertfall. Jeg lurer på hvordan BSOD blir denne gangen...
Lenke til kommentar
Bill fikk blå skjerm under fremvising av Windows 98 og XP ivertfall. Jeg lurer på hvordan BSOD blir denne gangen...

5675095[/snapback]

Dette har kun skjedd en gang i forbindelse med Microsoft sine store presentasjoner - det i forbindelse med en presentasjon av Windows 98 et par måneder før operativsystemet ble sluppet. Tilsvarende blundere har ikke skjedd med hverken Win2K eller XP i presentasjonssammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...