Gå til innhold

Bærbar projektor fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne vil jeg se test av!

Har vanskelig for å tro at lysdioder kan gi tilfredsstillende bilde.

5662645[/snapback]

 

Hvor har du vært de siste årene?

 

Dioder tar over på alle typer som trenger bakgrunnsbelysning etter hvert. LCD TVer har begynt å få disse, neste genereasjons TV teknologi, SED bruker kun dette, noe som skal gi en kontrast på opptil 100.000:1, stor forskjell fra dagens 5.000:1 (maks i dag har 10.000:1)

 

De vil også bli benyttet i større projektorer etter hvert også. Grunnen er at diodene gir ett jevnt og sterkt lys, bedre enn vanlig pærer. Og det er ikke snakk om de runde greiene med to bein som kan loddes på hvor man måtte ønske, men en litt annen type.

Lenke til kommentar
LED blir brukt som hovedlys på endel nye biler og busser så jeg tror ikke vi skal være for bekymret over lysstyrken :)

5664046[/snapback]

Det har jeg til gode å se enda. Har du noen eksempler?

5664382[/snapback]

 

Jeg har ihvertfall sett det på endel stopp-lys og blinklys bakpå busser her i trondheim, men kan ikke hsuke å ha sett det på hovedlys. (Ihvertfall ikke lagt merke til det)

 

AtW

Lenke til kommentar

Stilig hvis en skal ha en kjapp informasjonskjerm som bare skal stå å vise noe data. 7000 er jo rimelig i forhold til 42" skjerm og hvis en slipper evinnelige lyspærene for 24timers drift så er det jo helt genialt.

 

Kan tenke meg at prosjektorprodusentene kommer til å lage en versjon med nedtellingsur på de lysdiodene, når de oppdager flausen :)

 

(Nå er det ikke sånn at lysdioder er evigvarende, men de blir bare gradvis dårligere og ikke like kjapt som lyspærer.)

Lenke til kommentar

300 lux er vel litt lite til presentasjoner? Desverre så er jeg litt usikker på hvordan man måler ansilumen,ellers kunne man brukt denne konverteringen.

 

Denne teknologien er nok litt umoden ennå!

 

BTW, SED bruker ikke denne teknologien.. Da er du på villspor.

 

Kjapt bilde.. Her ser du at man bruker teknologi fra CRT verdenen, bare mye mer avansert... :

 

disp05.jpg

Lenke til kommentar

Haha - nå er jeg ikke så stø i japansk så jeg er glad jeg har lest artikler om sed fra før :)

 

Dette blir lett en definisjonskrangel:

 

Hva er lignende teknologi?

 

Sed bruker punkter som lyser opp. Led er noe som lyser opp. Ergo det samme.Ok så er det som lyser opp punktene annerledes (men ikke veldig).

 

300 lux er ikke mye, men er greit i et mørkt rom og på kort avstand. Kanskje vise oppskrifter på kjøkkenbenken og slikt?

Lenke til kommentar
300 lux er vel litt lite til presentasjoner? Desverre så er jeg litt usikker på hvordan man måler ansilumen,ellers kunne man brukt denne konverteringen.

5665452[/snapback]

Jeg tror forholdet mellom ANSI Lumen og Lux er 1:1. Men det kan være jeg tar feil.

 

Tror faktisk at jeg hadde kjøpt denne om den hadde 1280x768+ oppløsning og 600+ Lux.

Endret av Mental
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...