Gå til innhold

Omtale av TOCA Race Driver 3 (PC/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ærlig talt, Gamer.no. Hvor mange gratis-reiser til Syden fikk dere for denne anmeldelsen?

1. Realisme my ass! Ok, det trenger ikke være som å sitte på med mr. Solberg/Schumacher, men dette grenser til NFSU-"realisme"

2. Grafikken er elendig. Prøvde demoen. Skrudde grafikken opp til max. og forventa at det skulle bli slideshow, men til min store overraskelse så hele greia ut som om det skulle være fra 98-99. De bildene dere viser i omtalen er jo Photoshop fra ende til annen.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Ærlig talt, Gamer.no. Hvor mange gratis-reiser til Syden fikk dere for denne anmeldelsen?

1. Realisme my ass! Ok, det trenger ikke være som å sitte på med mr. Solberg/Schumacher, men dette grenser til NFSU-"realisme"

2. Grafikken er elendig. Prøvde demoen. Skrudde grafikken opp til max. og forventa at det skulle bli slideshow, men til min store overraskelse så hele greia ut som om det skulle være fra 98-99. De bildene dere viser i omtalen er jo Photoshop fra ende til annen.

5661064[/snapback]

 

1. Usaklig, vil heller si den ligger midt mellom f.eks NFSU og RBR/LFS. Noe realisme, mye moro. Eneste jeg virkelig mislikte var rally, der er RBR totalt overlegen.

2. Grafikken er jo slett ikke elendig, hva slags hardware har du? Spesielt bilene ser veldig bra ut, sjekket screenshotene, spillet ser minst så bra ut på min pc. Eneste minus for meg er papptilskuerne.

 

Synes spillet er ok, problemet er at det er umulig å få skikkelig følelse med bilene fordi det er hundrevis av forskjellige biltyper med ulik handling.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, Gamer.no. Hvor mange gratis-reiser til Syden fikk dere for denne anmeldelsen?

1. Realisme my ass! Ok, det trenger ikke være som å sitte på med mr. Solberg/Schumacher, men dette grenser til NFSU-"realisme"

2. Grafikken er elendig. Prøvde demoen. Skrudde grafikken opp til max. og forventa at det skulle bli slideshow, men til min store overraskelse så hele greia ut som om det skulle være fra 98-99. De bildene dere viser i omtalen er jo Photoshop fra ende til annen.

5661064[/snapback]

Vi fikk tre gratis sydenreiser, og én kasse cola. Takk for at du spør.

 

1. Jeg sier vel aldri spesifikt at spillet er realistisk, eller har jeg dårlig husk? Men du har delvis rett. Jeg mener spillet er autentisk, ja - med visse huller. Disse peker jeg på i omtalen. Kan hende du har bedre greie på bil enn meg, men det er slik jeg oppfatter Race Driver 3 i Pro Career og høy vanskelighetsgrad + "pro-simulation handling" (vet ikke hva du har testet).

 

2. Jeg skryter heller ikke uhemmet av PC-grafikken, les avsnittet én gang til. Skjermbildene som vi har er ikke fra selve spillet, det stemmer. Hadde problemer med å få ut bilder av skikkelig kvalitet, noe jeg beklager.

Lenke til kommentar

Siden jeg er glad i bilspill, plukket jeg opp dette spillet i går. Betalte 399,- for det på EBgames. Her er en liten miniomtale..

 

Grafikken:

Må si jeg ble skuffa over grafikken, det jeg har sett på bilder og slik har jeg ikke sett i spillet. Selv om grafikken er helt ok, hadde jeg forventa mer av å sett bilder.

 

Lyden: Helt ok. Du har en skotte som kommenterer kjøringa di, noe som er litt gøy i begynnelsen, men kan bli irriterende etter hvert.

 

Realisme: Ikke arkade, men heller ikke simulator. Har du gått lei av need for speed serien og har lyst på mer realisme, ville jeg kanskje gått for dette, selv om realismen ikke er på høyde med rendyrkede simulatorer som GTR og LFS. Jeg visste hva jeg gikk til da jeg hadde spill toca 2 på xbox.

 

Spillbarhet: Mange moduser. Du har karriere modusen, som er en fordel å komme seg igjennom først, da denne åpner opp forskjellige konkurranser, og konkurranser er noe som det er mer enn nok av. Litt for mye vil noen si. Etter å ha vunnet noen konkurransen i karrieremodusen kan det være verdt å titte på noen av de andre modusene. Du har selvfølgelig den gode gamle timetrialen. Det jeg savner i timetrialen, fra xboxversjonen, er et rankingsystem, så man kan se hvordan din bestetid på en bane er mot de beste. Dette husker jeg var veldig morsomt på toca 2 på xbox. Du har selvfølgelig også muligheten til å spille online. Her er det ganske lett å finne spillere.

 

Konklusjon: Synes du Toca 2 var bra, eller er ute etter et bilspill med stor holdbarhet, og ikke trenger den aller beste grafikken for å nyte et spill, vil jeg anbefale dette spillet. Er du ute etter ren realisme eller nestegenerasjons grafikk, styr unna.

Lenke til kommentar

Etter noen timer med spillet (med ff-ratt naturligvis) må jeg si det har en viss underholdningsfaktor. Men hva realisme angår.... skuffer det stort. Jeg forventet mer KJØREFØLELSE! Jeg hadde ærlig talt forventet bedre av dette spillet, og jeg syns artikkel ga litt vel sterkt inntrykk av at dette spillet var "the real thing".

 

Naturligvis har jeg enablet alt som skal øke realismen. Til tross for dette føltes det mest ut som å flyte på vannet da jeg rattet gokarten i Simulation Mode :( Akkurat gokarten syns jeg de har bommet stygt med, men det er da også eneste løpsbil jeg har kjørt i virkeligheten.

 

Mitt sammenlikningsgrunnlag av realistiske spill er bla. følgende:

Richard Burns Rally, GTR, Live For Speed, Racer (D1GP)

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...