Gå til innhold

Google spiser seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha :!: De rare forretningskonseptene som har dukket opp i det siste virker mer som planer om å gjøre seg rik på enarmet banditt, T5PC eller poker enn reelle forretningskonsepter med reelle varer å selge. Sikkert morsomt en stund .. til det går over ende.

5657530[/snapback]

Poker var vel et heller dårlig eksempel siden det fins proffesjonelle pokerspillere som tjener millioner i året. Selv tjener jeg like mye på poker som jeg gjør på min vanlige jobb.

 

Men når det er sagt så har du et poeng. Jeg tolker nok dette mer som et morsomt påfunn enn en genial forretningside :p

Lenke til kommentar
Det blir vel etter at sola har slukt jorda når den esser ut og etterpå blir en liten dverg. Jorda vil nok overleve dette, men uten noe liv.

5657646[/snapback]

 

Kan man da kreve erstating i noen form siden den avtalen(om at du får penger når gwei har tatt over google) går i dass(eller h*lvete som sikkert passer bedre)

Lenke til kommentar
Det ser ut som de er noe rotete i regningen sin, det står jo år nevnt i millioner år, milliarder år og billiarder år. Ikke det at det har så mye egnentlig å si hva som er riktig

5657792[/snapback]

Om dte det er 3 milliarder år eller 3 milliarder millioner år betyr jo litt da :) Mulig det bare er en bekymring for oss som har tenkt å bli gamle.

Lenke til kommentar
Nå tjente mannen bak "milliondollarhomepage" seg rimelig fet da Simen1.

5657535[/snapback]

Jeg har ikke sagt at det ikke går an å tjene seg rik på meningsløse konsepter ;)

 

Haha :!: De rare forretningskonseptene som har dukket opp i det siste virker mer som planer om å gjøre seg rik på enarmet banditt, T5PC eller poker enn reelle forretningskonsepter med reelle varer å selge. Sikkert morsomt en stund .. til det går over ende.

5657530[/snapback]

Poker var vel et heller dårlig eksempel siden det fins proffesjonelle pokerspillere som tjener millioner i året. Selv tjener jeg like mye på poker som jeg gjør på min vanlige jobb.

 

Men når det er sagt så har du et poeng. Jeg tolker nok dette mer som et morsomt påfunn enn en genial forretningside :p

5657666[/snapback]

Nei, jeg synes det var et godt eksempel. Hverken poker eller GWEI produserer noe som helst. Det baserer seg kun på at folk har så mye penger at det ikke gjør noe om de bruker litt på meningsløse konsepter. Med meningsløst mener jeg konsepter der penger flyttes i et intrikat system uten at det byttes mot eller produserer miningsgivende varer eller tjenester. (Som er definisjonen på hva penger er - et byttemiddel for varer og tjenester)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det ser ut som de er noe rotete i regningen sin, det står jo år nevnt i millioner år, milliarder år og billiarder år. Ikke det at det har så mye egnentlig å si hva som er riktig

5657792[/snapback]

Hm, arti.

 

hoved/front siden står det nå:

3.443.287.037 Million years

until GWEI fully owns Google.

Mens på siden spesifikt om google aksjer står det nå:

3.443.287.036 Years

until GWEI fully owns Google.

 

Det vil jeg si er en vesentlig forskjell.

 

 

Og uansett hvilke av disse to tallene som er rett har programmer.no feil i sin artikkel:

Om alt går etter planen vil Google Will Eat Itself (GWEI) ha kjøpt nok aksjer i Google om 3,44 millioner år.
INFO TIL PROGRAMMER.NO:

Avhengig av hvilket tall en stoler på overtar GWEI google om 3443 millioner år eller 3443287037 millioner år.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Nå tjente mannen bak "milliondollarhomepage" seg rimelig fet da Simen1.

5657535[/snapback]

Jeg har ikke sagt at det ikke går an å tjene seg rik på meningsløse konsepter ;)

 

Tar jeg feil når jeg sier at milliondollarhomepage ikke var ett meningsløst konsept, da det nok førte til stor publisitet for de som valgte å reklamere på siden.

Lenke til kommentar
Nå tjente mannen bak "milliondollarhomepage" seg rimelig fet da Simen1.

5657535[/snapback]

Jeg har ikke sagt at det ikke går an å tjene seg rik på meningsløse konsepter ;)
Tar jeg feil når jeg sier at milliondollarhomepage ikke var ett meningsløst konsept, da det nok førte til stor publisitet for de som valgte å reklamere på siden.

5664775[/snapback]

Vel, nå mener kanskje jeg litt annerledes enn mange andre, men jeg ser ikke på reklame som noen meningsfull vare eller tjeneste. Ingen får noen fysisk vare av det (f.eks et eple) eller noen meningsfulle tjenester utført (f.eks klippet håret). Som sagt, det er sikkert mange som er uenig med meg i det at reklame ikke er noen meningsfull vare eller tjeneste men det får så være.

 

Edit: Reklame et samfunnsproblem

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...