Gå til innhold

Valve jobber med Half-Life 2: Episode 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bør Valve snart gi slipp på Half-Life. To spill får holde. Historien er heller ikke så bra at den fortjener en fortsettelse. Den fungerer slik den skal, men egentlig er den ganske dårlig. Spesielt innslagene av følelser er håpløse. Ellers må jeg få legge til at jeg for tiden er hektet på Half-Life 2, og ikke er noen Valve-hater.

 

Som tilhenger av Matrix må jeg forøvrig si meg uenig med rulleguru. De to siste filmene er svært gode. De er bare ikke perfekte, slik som den første. :)

Endret av tåa
Lenke til kommentar

And here we go, the EA syndrome.

 

Walker fortalte også at Valve forventer at det skal ta mellom fire og seks timer å spille gjennom Half-Life: Episode One

 

:mad:

 

Mellom 4 og 6 timer? Det var meget lite synes jeg, da bør de ikke koste mer enn 50 spenn. Med tanke på at HL2 hadde en effektiv spilletid på rundt 20 timer, så er HL2: Episode one sin spilletid alt for kort.

 

Og så jobber de med episode 2. Jeg er redd dette er slutten på det som var bra med HL2. En gjennomtenkt historie og et gjennomført spill. Nå ender vi vel opp med rusha episoder som går 1 vei. Rett ned.

 

Og må nok bare si meg enig med rulleguru ang Matrix. Siste filmen var bare latterlig, og jeg håper at det ikke skjer med HL2 og hele Half-Life konseptet.

 

Nei, de skulle holdt seg til Aftermath, for så å komme med Half-Life 3 og gjort det slutt der.

Lenke til kommentar
Nå bør Valve snart gi slipp på Half-Life. To spill får holde. Historien er heller ikke så bra at den fortjener en fortsettelse. Den fungerer slik den skal, men egentlig er den ganske dårlig.

Det er bare å ikke kjøpe spillene det :)

Selv ser jeg veldig fram til oppfølgerne. Har ikke fått nok av half-life universet enda.

Lenke til kommentar
Mellom 4 og 6 timer? Det var meget lite synes jeg, da bør de ikke koste mer enn 50 spenn. Med tanke på at HL2 hadde en effektiv spilletid på rundt 20 timer, så er HL2: Episode one sin spilletid alt for kort.

Husk at du bare snakker om første episode. Sannsynligvis blir den billig, og de neste er nok rett rundt hjørnet. Men apropos det, så synes jeg at folk burde slutte å snakke om spilletid i timer. Det varierer enormt fra person til person. Selv spiller jeg alltid grundig og får med meg alt. Når noen klager på kort spilletid, er det meget mulig at det er deres egen feil.

 

Og må nok bare si meg enig med rulleguru ang Matrix. Siste filmen var bare latterlig

Litt utenomtematisk må jeg få lov til å si at jeg er strengt uenig. Selv synes jeg Revolutions er bedre enn Reloaded. Min teori er at folk hadde gledet seg til å se Neo grisebanke Smith og ødelegge Matrixen, og ikke forstod hvorfor dette ikke hendte. Til sammenligning har vi slutten på Ringenes Herre, som jeg likte betydelig dårligere. Jeg hadde ikke sansen for måten hele konflikten plutselig var over, og ondskapen ble beseiret for all evighet. Litt i overkant idyllisk og lite troverdig, rett og slett. Matrixtrilogien kunne ikke hatt en bedre ende, mener nå jeg.

 

Dersom noen ønsker å diskutere dette videre, så er jeg villig til å bli med i Off topic-forumet. ;)

 

Nei, de skulle holdt seg til Aftermath, for så å komme med Half-Life 3 og gjort det slutt der.

Det endeløse kravet om etterfølgere. Den kreative spillindustrien har det hardt.

 

Nå bør Valve snart gi slipp på Half-Life. To spill får holde. Historien er heller ikke så bra at den fortjener en fortsettelse.

Eh, jo. Særlig siden vi ikke vet hvordan historien egentlig er. Derfor spekulerer mange. Vi vet bare en del av det.

Jeg så ikke dette innlegget i går. Beklager. Joda, det finnes mange ubesvarte spørsmål. Hva har skjedd? Hvorfor? Hvem er G-Man? Likevel tror jeg ikke disse spørsmålene egentlig krever noe svar. Hensikten med dem er å skape stemning. Det morsomt å tenke på, og det gir spillet en herlig følelse av dybde og liv. Dersom for mye blir avslørt, tror jeg litt av denne mystikken vil forsvinne. Når jeg kaller historien ganske dårlig, tenker jeg helst på det som er med i selve spillet. Jeg kan ikke fordra disse karakterene og plottvistene! Problemstillingene mangler originalitet, og det hele når et oppsummerende klimaks idet Mossman sier: "Something I shoud have done long ago." Det begynner å bli vel mange dårlige actionfilmer siden akkurat den replikken ble oppbrukt.

Endret av tåa
Lenke til kommentar
Nå bør Valve snart gi slipp på Half-Life. To spill får holde. Historien er heller ikke så bra at den fortjener en fortsettelse.

Eh, jo. Særlig siden vi ikke vet hvordan historien egentlig er. Derfor spekulerer mange. Vi vet bare en del av det.

5648693[/snapback]

 

Word.

 

Får ikke nok av Half Life før hisorien er fullstendig, og alle spørsmål besvart. :love:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...