Gå til innhold

Black Pearl, The Curse [01.06]


Anbefalte innlegg

BlackPearl3.gif

Gir Glisevask all creeden for denne fette logoen. :love:

Stor takk til Caliber som laget den første.

 

Dette er mitt første casemod. ;)

 

Nå har jeg bestemt meg for å modde mitt gode gamle Chieftec Matrix kabinett som bare har stått og råtnet i enn måned eller to. Kjøpte meg et premoddet Logisys Dracula kabinett som jeg skammer meg over og angrer på at jeg kjøpte. Det var kankje fett i to uker før jeg gikk lei av det.

 

Og hvorfor ha et premoddet kabinett med masse plastik og en elendig lakk, når jeg har et Chieftec kabinett såtende med masse moddemuligheter? Halve morra er jo å modde kabinettet selv og få litt persomlig preg over det :D

 

Så sier jeg bare til dere alle, ikke kjøp premodda kabinetter. Kjøp ett kjedelig et og modd det selv ;)

 

 

 

 

Sponset av:

  • (alle bildene er klikkbare, trykk på dem så kommer du til hjemmesiden demmes)
Shg.jpg
600-700 kr rabater og fri frakt på en hel haug med varer:
2x Vifter, 8x griller, 3x leds, 1x 80>120mm adapter, 20x thumbscrews.
 
vendur.gif
En gratis silenX 120mm vifte (14dB) med blå leds og fri frakt
 
3dfxcool.jpg
2x Y-spilt til vifter (3pin)
8x Vifteskruer
- Avance Frontpanel
 
 
oscommerce.gif
20x Motstandere
4x Uv leds på 8000mcd (5mm)
2x Blå leds 5mm
 
hcs0ve.jpg
- Akasa PAX støydempingsmmate kit
2x Akasa viftegrill 80mm
 
utennavncustom9ye.png
2 nice falske bulgin brytere

Jeg brukte en krl time på å tegne motiv, det ble sånn:

Tegning.jpg

 

Jeg maskerte opp døra og tegnet i vei. Og resultatet ble sånn, etter veldig mange kutte skjiver. Det var jo F*** mæ 1mm tykt stål. huff å huff

P1010063Custom.jpg

 

P1010064Custom.jpg

 

P1010065Custom.jpg

 

Venstre hjørne i topp ble ikke helt bra, det fikset jeg neste dag. Ble ganske fornøyd men jeg må slipe kante litte grane.

P1010078Custom.jpg

 

 

P1010079Custom.jpg

 

 

Verktøy og arbeidsplass:

 

Arbeidsplass:

 

P1010130LargeCustom.jpg

Snekkerverkstedet

 

P1010131LargeCustom.jpg

 

P1010132LargeCustom.jpg

 

P1010133LargeCustom.jpg

 

1010015LargeCustom.jpg

Lakkeringsrom/"Badstu"

 

Verktøy og utstyr som er brukt under modden:

  • - Dremel
    - Stikksag
    - Båndsag
    - Søylebor
    - Elektrisk drill
    - Slagdrill
    - Plansliper
    - Båndsliper
    - Sentersliper
    - Vamepistol
     
    - 78mm og 110mm hullbor
    - Pussepapir (p80-p240-p400-p600-p800-p1200)
    - Autosol
    - Isopropanol
    - Lakk (Sort matt lakk og grunning)
    - Diverse borrer
    - Poleringmiddel

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stuff som er kjøpt inn og fått av sponsorer

 

 

 

Shg.jpg

SHG.no

 

P1010052Custom.jpg

  • 4x Sharkoon Fan Grill Blade, 120mm
    4x Sharkoon Fan Grill "Blade" 80mm
    6x Revoltec Thumbscrews Silver, 4 stk RZ006
    1x Sharkoon Laser LEDs, Blue
    1x Zalman VF700-Cu-LED, Cobber VGA Cooler
    2x Revoltec 80x80 Fan, Dark Blue RL021
    1x Revoltec Fan-Adapter 80-120mm
    1x RJ45 T.Pair 30 m uskærmet
    1x RJ45 T.Pair 15 m uskærmet
    1x Revoltec Cold Cathode Twin-Set, Blue
    1x Sharkoon Fan Grill "Biohazard"
    1x Revoltec Thumbscrews Gold, 4 stk RZ009
    1x Sharkoon 80x80mm Fan, UV LED, Green
    1x Floppy Cable, 45cm, Round, Black
    1x Floppydrive Alps 3.5", Black
    1x KOSS SB45 Headset M/MIC

vendur.gif

Vendur.no

 

P1010126Custom.jpg

  • -SilenX 120mm vifte med blå leds (14dB)

3dfxcool.jpg

3DfxCOOL.no

 

pict00014vb.jpg

  • - 2stk Y-spilt til vifter (3pin)
    - 8stk Vifteskruer
    - Avance Frontpanel med audio, usb og firewire.

oscommerce.gif

Hobbyelektronikk.no

 

pic14custom3om.jpg

  • 20x Motstandere
    4x Uv leds på 8000mcd (5mm)
    2x Blå leds (5mm)

hcs0ve.jpg

HCS.no

 

hcssponscustom0jn.jpg

  • - Akasa PAX støydempingsmatter
    - 2stk. Akasa 80mm standard viftegriller i chrom

utennavncustom9ye.png

EXIM A.S

 

p1010203custom1dd.jpg

  • - 2stk sykt digge "Bulgin" brytere

 

Netshop.no:

 

pic12custom4px.jpg

Alt

 

pic13custom7ad.jpg

480x480x3mm UVblå og Sotet AC Ryan plexi

 

Byggmakker:

 

pic15custom8jl.jpg

Dremel-settet jeg fikk av bestemor til jul :D

 

Bygg & Bo

 

Klika_bZerk_Innkjop2.JPG

Chuck og poleringpute av til sentersliperen

 

Biltema:

 

p1010168custom8ne.jpg

  • - Våtslipepapir. (p240-p400-p800-p1200)
    - Rubbing
    - Slippekloss
    - Krympe slanger (ø 2,4 ø 3,3 og ø4)
    - Diggbare aluminiumsføtter
    - M4 umbrako og sekskant skruer på 10mm, pluss mutre.

LeGranDuc:

 

p1010172custom8rx.jpg

  • - Sinsykt råe aluminiumsføtter og spacere :thumbup:

Clas Ohlson:

  • - 1mm Aluminiums plate på 25x40cm

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 18.10

 

I dag har jeg pusset kantene på døra, gadd ikke å ta bilder av det. må uansett ordne litt mer på den.

 

Jeg har ordnet viftehull, men selve hullene passet ikke overens med hullene som var der.

P1010084Custom.jpg

 

 

Jeg så bare en løsning på det, den kom fra Pain 193 sitt prosjekt Blue Lightinig. En stor takk til Pain 193. Her er updaten jeg tokk ide'en fra ;)

 

Jeg skjærte ut en firkant med dremel. Jeg gikk tom for skiver, så jeg tokk fatt i stikksaga.

P1010085Custom.jpg

 

 

Jeg skærte ut lexanen med stikksaga også, litt bedre en å bruka baufil sånn som jeg gjorde sist. det ble ikke særlig bra, og var veldig tidskrevende.

Jeg markerte opp en firkant å skjærte den ut, så tokk jeg en 80mm vifte som jeg hadde liggende å brukte som mal til å skjære etter. Jeg festet den med maskerings tape. Selve hullet malte jeg meg frem til nåt jeg la lexan bitten forran hullet. Så tokk jeg å tapet fast viften etter hullet, tokk et bor som passet akkurat i viftehullet å borret i vei. Så festet jeg det med PSU skruer som jeg hadde liggende. Lexaen er ikke festet enda, men det skal jeg gjøre når jeg har fått lagget noenviftehull i lexan til alle fir viftene

P1010086Custom.jpg

 

 

P1010087Custom.jpg

 

Ordnet en til grill :dribble: det er den nederste ;) hullene til vifta ble ikke helt som planlagt :dribble: de ble litt skjeiv, men men jeg overlever sikkert.

 

Har pusset kantene på begge viftehullene, håper det blir bra efekt når jeg setter vifter med blå leds i grillene :D kanskje tilogmed kanten lyser opp.

 

P1010090Custom.jpg

 

P1010091Custom.jpg

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Mini Update 23.10

 

Her er det nye viftehulet, det ble ganske bra . Det er ikke renset/vasket på bildet, så det ser bedre ut nå

P1010092Custom.jpg

 

Her er hullet som jeg skjærte ut, ikke fedig pusset og fikset

 

P1010093Custom.jpg

 

Her er hullet ferdig pusset og tilpasset . jeg klarte å lage veldig mye riper :cry: . I love pussepapir :D

P1010097Custom.jpg

 

P1010103Custom.jpg

 

Nei denne ble knekt, døra ble ikke helt bra. noen om vet hvordan jeg kan fikse denne?

P1010106Custom.jpg

Her har jeg skjert til lexan som jeg skal ha 2 stk vifter i, blir en del tilpassinger der ja. popplaglene stikker ut på innsiden, ble ikke ferdig med den i dag

 

P1010108Custom.jpg

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

UPDATE 25.10

 

P1010114Custom.jpg

Slik ble det etter jeg hadde gått over den med dremel og skjært hul til viftene, synes det ble ganske bra :D

Etterpå gikk jeg over alle kantene og de store hullene med sandpapir, tilslutt så renset jeg det med et stært stoff

 

P1010115Custom.jpg

 

P1010119Custom.jpg

Her tester jeg om viftehulle passer. Ja de passet perfekt :w00t:

 

P1010120Custom.jpg

Her har jeg montert viftene, disser er bare test vifter, Det blir 2 vifter med blå leds :D

 

P1010122Custom.jpg

Liten closeup :love:

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 01.11

 

I dag/kveld så har jeg pusset sidedøra, toppen og bunnen. må bare vannslipe/rense med noe kraftig. eller pusse litt mer på fronten og der bakke.

 

Her er bilder fra kuttinga av plexien :hmm:

 

P1010134Custom.jpg

Her er første kanten skjært, enda ikke pussa

 

P1010135Custom.jpg

Bildet tatt fra en annen vinkel

 

P1010136Custom.jpg

Nå har jeg markert opp neste kant

 

P1010137Custom.jpg

Ferdig kuttet

 

P1010138Custom.jpg

Her markerte jeg kuttingen rund håndtaket

 

P1010139Custom.jpg

Skjært ut litt

 

P1010140Custom.jpg

Ferdig utskjært og pusset, ble ikke helt fornøyd. men det dette blir på innsiden da :D

 

P1010141Custom.jpg

Her er bilde av bakpartiet som er pusset, ble det ikke bra? :love:

 

P1010142Custom.jpg

Her ser du hvor nice plexien er :thumbup::w00t::dribble:

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 05.11

 

101006Custom.jpg

Her har jeg maskert og tegnet opp ruta som jeg måtte holde meg innenfor når jeg skulle kutte. Det tok veldig lang tid og var knotete

 

101007Custom.jpg

 

101008Custom.jpg

 

Toppvindu5Custom.jpg

Her er selve motivet som jeg skulle kutte ut

 

101011Custom.jpg

Her har jeg tegnet opp motivet, tegnet først med blyany så med tusj. jeg kunne ikke ha formen helt som jeg ville pga at viften tok mer plass en jeg trodde og den sota plexien som var til overs var ikke mer en 15,5 cm bred.

Så det ble slik med noen modifikasjoner på designet ;)

 

101014Custom.jpg

Her er det jeg brukte til å merke opp

 

101013Custom.jpg

Her er arbeidsbanken min, ordna meg litt lys, men den pæra gikk mens jeg hoødt på å kutta. så jeg fant frem en annem lyskaster og hengte i stativet etter hvert

 

101018Custom.jpg

Her er vinduet kuttet, jeg ble ganske fornøyd med pussinga selv :w00t: . Har ikke så veldig mye erfaring mer dremel da :hmm:

I need more praktice

 

101020Custom.jpg

 

 

101021Custom.jpg

Sånn ble det etter at jeg hadde pusset en del med p120 papir. støvet er ikke blåst vekk enda.

Det er ikke ferdig pusset, men det blir pussa mer i morra da :thumbup:

 

101022Custom.jpg

Hva syns folket om dette da? :hmm:

 

101016Custom.jpg

Her ser du et dremeltryne :nei: Må bruke værnebriller og maske neste gang, kanskje til og med hørselsværn.

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 06.11

 

1010023Custom.jpg

Slik ser kabinettet ut nå :D jeg demonterte det litt. Det blir vel mye enklere å pusse og lakkere nå :yes: .

 

1010024Custom.jpg

 

1010025Custom.jpg

Jeg fant ut at pappa har så si alt mulig jeg kan tenke på, som jeg trenger til prosjektet, denne viste jeg ikke om en gang. Nå er jeg bare på leting etter en hullbor som jeg tenker på å bruke til vitfehullet, jeg er blitt tipset om noen som har en så da er nesten problemet løst da. Men jeg kjenner ikke han som har en :hrm: , han som tipsa meg sa den var 120mm men blir det for stort? :dontgetit: eller er det kanskje en 117mm han mener.

 

1010027Custom.jpg

In action bilde.

Dremel på høy hastighet og plastik = En ekkel stank. :no:

Så da justerte jeg ned hastigheten.

 

1010029Custom.jpg

Sån ble det etter jeg hadde kuttet, først prøvde jeg å bare kutte litt innenfor der viduet skulle være men det gikk ikke. Det var bare å kutte noen små fester på baksiden. :blush:

 

1010030Custom.jpg

Her er den pene biten som ble til overs, er det noe denne kan brukes til i det hele tatt?

 

1010031Custom.jpg

Her testet jeg for å se hvordan det kom til å bli. :whistle:

 

1010034Custom.jpg

Et litte bilde av selve kuttet, etter at jeg hadde filt litt da.

 

1010035Custom.jpg

Et bilde til

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

UPDATE 10.11

 

P1010038Custom.jpg

Dette var vel stort det alt jeg brukte på den første plata, bortsett fra maskaringstapen som jeg glemte å legge med.

 

P1010041Custom.jpg

Slik ble logoen når jeg hadde gravert den, Jeg ble ganske fornøyd til at dette var første gangen jag hadde prøvet meg på gravering. Det meste gikk helt greit bortsett fra at jeg klarte å flytte dremelen feil vei da jeg graverte opp til flere ganger slik at det ble en strekk her og der som ikke skulle være der. Som du ser så ble den delen til høyre litt skjev forde jeg hadde ikke feste papiret godt nok i laxaen. :ohmy: (på neste plate så er det mer nøye forklart fremgangsmåte da)

 

P1010042Custom.jpg

 

P1010044Custom.jpg

Her startet jeg på den siste lexan platen som jeg hadde.

Alt som jeg brukte var en Dremel professional med en graverings bit i (hva er forskjel på pro og multipro?, et ark med logoen på, liten lomelykt som du fester på øret (for å se bedre når du holder på å gravere), maskeringstape for å feste papiret til lexan biten og en del av et lakken elns for å ikke ripe opp lexanen.

 

P1010045Custom.jpg

Jeg startet med omriset rundt bokstavene på den venstre delen, så tok jeg bokstavene som var der. Jeg ble veldig fornøyd med selve bokstavene i forhold til på den forige :thumbup: . Så tok jeg omriset rundt bokstavene til høyre og bokstavene til slutt. Så prøvde jeg meg å lage en linje rund omriset, det ble ikke så veldig vellyket. Jeg prøvde å ordne på det men det ble ikke helt perfekt da. Jeg tror jeg slørvet litt på den siste delen for da hadde jeg så vondt i ryggen etter å sitte i feil stillig i veldig lang tid. Jeg er ikke sikker på hvor lang tid dette tok, men det var ganske tidskrevende. Jeg satt i feil stilling fordi selve bordet/benken var for høy.

 

P1010046Custom.jpg

Slik ble resultatet etter jeg hadde renset det med et kraftig stoff. Jeg brukte en lyskaster for å lyse det opp.

 

P1010047Custom.jpg

 

P1010049Custom.jpg

Sånn her så vel fronten ut en gang. :blink: bye bye old front :evil:

 

P1010050Custom.jpg

Her kuttet jeg bort festene som holdt plast delen fast. Det aler værste var å kutte bort hjørnene, det var en sant hæl****. Jeg kjørte dremelen på 5000 RPM, men plastiken smeltet fortsatt.

 

P1010051Custom.jpg

Ja sånn ble det se'ende ut da :) har bare pusset litt på selve front døra og den er nesten ferdig, det ble ikke tid til å kutte lexan i dag. Så jeg tar det neste gang jeg fyrer i gang stikksaga.

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

"Update" 12.11

 

Nå har jeg montert grillene og viftene på lexanbitene som jeg laget viftehull i, det ble bare "noen få" bilder :innocent:

 

 

PICT0013Custom.jpg

Slik ble det med vanlig lys.

 

PICT0007Custom.jpg

Slik ble det uten lys :cool:

Jeg prøve å ta bildene med mitt gamle 1.3 megapixel kamera, de bildene ble helt sugen. så da henta jeg heller bare pappa sitt kamera :)

 

PICT0006Custom.jpg

 

PICT0005Custom.jpg

 

PICT00042Custom.jpg

 

PICT00032Custom.jpg

 

PICT00022Custom.jpg

 

Hva syns dere om effekten da?

 

Dette er bilder av en revoltec laserled:

 

PICT00053Custom.jpg

 

PICT00043Custom.jpg

 

PICT00033Custom.jpg

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 15.11

 

Idag så har jeg fått gjort noe gravering, jeg prøvde meg på logoen som glisevask laget. Denne var mye enklere å gravere, ;)

Skal jeg heler bare si at bilder sier mer en tusen ord?

BlackPearlLogo.gif

Logoen :love:

 

P1010076Custom.jpg

Her har jeg gravert inn bokstavene, jeg ble veldig fornøyd med bokstavene :w00t:

 

P1010080Custom.jpg

Her har jeg gravert alt ferdig, det ble ganske greit det der da

 

PICT0001Custom.jpg

Her tok jeg hjem lexa'en og fikk den opplyst med 2stk blå'e katoder.

 

PICT0003Custom.jpg

 

0004Custom.jpg

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 22.11

 

I dag fikk jeg gjort enda mer gravering på skolen, må bare si at jeg blir mer og mer fornøyd med resultatene.

 

P10100922Custom.jpg

Her er vel jeg ferdig med å gravere, *stolt*

Ble veldig fornøyd med resultatet :w00t:

venter bare på resten av logoen

 

P10100992Custom.jpg

Her ser dere graveringen bedre ;)

 

P10101022Custom.jpg

Et til

 

P10100982Custom.jpg

Fikk nok tid til å begyner på en til, fikk bare gjort omrisset på "black" i dag da. skal se om jeg får gjort det ferdig i dag :D Mye mer vanskelig å gravere rett på papiret, må jo ikke gjøre sånn at papiret blir helt borte.

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 23.11

 

I kveld så prøvde jeg å gravere siste rest av logoen som jeg fikk i dag :)

Mer forklaringer og teks kommer til å stå under bildene ;)

 

PICT0012Custom.jpg

Her er arbeidbenken min som jeg brukte under graveringa.

Hadde to lyskastere, en rett på siden av meg og en på stativet. den som var rett på siden av meg ble vist ikke med på bildet :hmm: (glemte å ta bilde etter jeg satte den på plas.

 

PICT0030Custom.jpg

Så her ble det til slutt da :hrm: som du ser så var det ikke så lett å gravere små bokstaver, gikk jo ganske greit på de store da. dette var vel in fortsettelse på den forige graveringa.

Deg klarte i gravere litt for dypt på en god del plasser og litt feil, jeg plagdes en god del med dugg på lexa'en da. var ikke så alt for vart i kjelleren da.

Selve omrisset rundt bokstavenne ble litt overdrevet, skal fikse på dette når jeg graverer, skal bare ta kanten rund, ikke alt krims kramset som var invendig.

 

PICT0031Custom.jpg

Her er et bilde til, jeg la litt sottet plexi under slik at dere skulle se det bedre ;) selve ripene er støv sånn bare for å ha det sagt.

 

PICT0032Custom.jpg

Så tok jeg lystesten da, for å vise litt bedre ;)

 

PICT0033Custom.jpg

 

PICT0034Custom.jpg

 

 

 

 

PICT0023Custom.jpg

Det var litt kaldt i kjeleren, så jeg plagdes noe sinnsykt med dugg på lexa'en :cry:

Dette var jeg en av de tingene som spilte inn, og derfor ble det et dårlig resultat. Den andre grunnen er vel min egen skyld da? Må øve litt mer da.

Alt kom ikke på ret plas, sikkert min feil det også. Noen graveringsfeil der også.

 

PICT0024Custom.jpg

Så ble graveringa på sotta plexi. hehe, bare litt dårlig fokus og masse støv. Jeg var vel litt ustabil på hånden også tipper jeg.

 

PICT0036Custom.jpg

Ble dette bildet bedre da?

Var ikke fornøyd med denne heller da. Men det var ikke min skyld her da. vanskelig å gravere rett på papiret, for det blir ganske fort borte osv.

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 27.11 :w00t:

 

I kveld så fikk jeg øvet meg litt på selve 120mm viftehullet, jeg tror ikke jeg får lånt meg noe 117mm hullbor. :cry:

Jaja, da leter man litt på nett og finer seg en mal til å borre ut et 120mm viftehull da.

Så stikker man ned og finner seg en 3mm bor, en bit med plexi og maskeringstape. Så setter man musikken på full peising og begynner å jobbe. :D

 

verkty3ja.jpg

Her er alt verktøyet som jeg brukte: En drill (pluss et ekstra batteri), Et sett med masse borrer, Maskeringstape og en bit med plexi (dette var biten fra 80mm hullet)

 

klikkabzerkviftehullmalteipetf.jpg

Her ser dere hvor godt malen vises gjennom litt maskeringstape

 

klikkabzerk120mmviftehullmal7h.jpg

Her er et bilde av malen som jeg lastet ned og rezisa til rette størelse, Veldig praktisk den der da. :thumbup:

 

klikkabzerkviftehullferdig23ia.jpg

Her tok jeg bare stikksagen å kuttet i vei, veldig simpelt. (trenger vel ikke en komplisert forklaring på det der da vel?)

 

klikkabzerkviftemontertivifteh.jpg

Her monterte jeg en vifte, ble je ganske bra det der da. Men siden dette bare var en test så gadd jeg ikke pusse, er jo bare masse unødvendigg arbeid det da. Skal heller borre hullene tettere nestegang, for da skal jeg borre ut to hull i vidnduet til døra og et i vinduet ti toppen.

 

klikkabzerkvifteoggrill6nz.jpg

Det ble jo ikke så aller vært med en grill på da?

 

klikkabzerkmisslyketviftehull8.jpg

Her har dere et bilde av det misslykete 80mm hullet, jeg brukte en 78mm hullbor på denne og en 4mm bor til festehullene. selv om jeg hadde en mal så klarte jeg å borre feil. :dontgetit:

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 28.11

 

I dag så ble det gjort litt forarbeid til i morra, da skulle jo jeg borre ut alle de tre 120mm viftehullene til vinduene. To i sidedøra og et i toppen.

 

Jeg prøvet meg litt mer på å lage viftehull i 3mm plexi, for å øve meg litt mer på teknikken. Det ville jo vært jævlig kjipt om jeg klarte å ødelegge hele plexiglasset til døra da. :cry:

 

klikkabzerkviftehullferdigborr1.jpg

Vel, sånn ble det etter at jeg hadde drillet litt.

Jeg brukte samme fremgangsmåte som i går

- Legge malen på å maskere over.

- Lage små hak til der jeg skulle borre, laget disse mye tettere en forrige gang da.

- Borre i vei med et 4mm bor (brukte 3mm forrige gang, ble ikke fult så bra.)

- Sage ut resten av hullet med stikksag,

- Pusse i vei.

 

klikkabzerkviftehullutskjert8k.jpg

Hullet ferdig utskjært

 

klikkabzerkviftehullpusset5yl.jpg

Her har jeg pusset litt med P80 papir

 

klikkabzerkviftehullpusset26nd.jpg

Så pusset jeg litt mer, dette ble jo ikke så aller verst da. :D

Jeg måte jo bare pusse litt mer for å klare å se hvordan det ble da. :w00t:

 

klikkabzerkarbeidsbenk9el.jpg

Arbeidsbenken min, ganske grei denne da. :thumbup:

 

klikkabzerkdrviftetegning0oh.jpg

Som dere ser her så har jeg valgt å bare bruke en vifte i sidedøra, det ble alt for mye med 2stk. 120mm vifter i sidedøra. Ca. hele døra ble dekt, det hadde kanskje gått med 2stk. 80mm vifter men så langt tenkte ikke jeg da. Men det ble jo ganske bra med en 120m vifte i døra da.:D

 

klikkabzerksidevindumaskert1eu.jpg

Da var døra maskert opp til boring i morra, sånn i siste liten så klarte jeg å finne en 110mm hullbor i kjelleren når jeg lettet etter pussepapir, Så da kommer jeg til å spare meg for en del arbeid i morra da. :)

 

klikkabzerktoppvindugrill5fy.jpg

Hva tror dere om toppvinduet mitt da? :cool: Tror det der kan bli ganske stilig når jeg får lakkert det i sort, men jeg må innrømme at litt sølvaktig ikke så dumt ut det heler da. Kan jo hende at neste prosjekt kommer til å bli lakkert i sølv, høres ikke det bra ut da? :hmm:

 

klikkabzerkallevidumaskert2hm.jpg

Jaja, da var alt klart til å borres da. Tror jeg må finne på noe lurt med den lille ekstra biten med sotet plexi som ble til overs kan brukes til da, sånn BTW så var den på ca 13x16cm. Noen som har gode ideer? Hva med å gravere noe på denne da? :lol:

Tror jeg blir nødt til å ønske meg en fleksibel akse til dremel’n til jul da, jau da bi nu knall da.

 

klikkabzerkbaandsliper2og.jpg

Båndsliperen var konge til å pusse vek ujevnhetene som blir på lexanen etter at du kutter den til med stikksag. Så pusser du bare med litt p120, litten før finish med p250 (ble ikke så aller verst.) Og til slutt så gikk jeg over med p400 papir og dette ble ikke ille i det hele tatt. Tror det kan bli en polering også i morra på de pene lexan vitehullene mine, jeg pussa alle disse i dag. Det eneste som gjenstår er del å pusse det helt jevnt i selve hullene på det doble lexan

viftehullet.

 

klikkabzerkviftehullferdig3nd.jpg

Slik ble det ene lexan viftehullet etter litt pussing med p400 papir, skal polere det i morra.

(Beklager dårlig bilde)

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 29.11

 

klikkabzerkviftehull2ll.jpg

Da var jeg begynt å borre litt da. Dette kommer jo ikke til å bli så aller verst da?

 

klikkabzerkviftehul27vn.jpg

Da var viftehull nr.2 boret ut da, ble jo veldig rett dette da.

Som dere ser så har jeg festet glasset med klemmer og to plankebiter , sånn at ikke hullborren skulle borre nedi metallet.

 

klikkabzerkviftehull31gn.jpg

Her er begge bitene etter boringen, viftehullet i glasset til toppvinduet ble litt ujevnt. For når jeg boret 110mm hullet så snudde jeg plexien og boret i vei, det skulle ikke jeg ha gjort skulle vel langt noen plankebiter under her også da.

 

klikkabzerkviftehull46hp.jpg

Fikk endelig pusset ferdig 110mm hullet, jeg brukte først p40 papir til å pusse det jevnt så gikk jeg over med p120 til slutt. Jeg fant ikke noe finere papir i skapet på skolen (ikke en gang p250)

Så pusset jeg alle kantene helt jevn med p40 og p120 tilslutt

 

klikkabzerksidedoorglass0xo.jpg

Se her, jeg fikk kanten jevn her. Jeg gikk over med kniv og skrapet det jevn, ble faktisk veldig vellykket. Måtte bare gå over med p120 til slutt.

 

klikkabzerkviftehull54hg.jpg

Det tok ikke så alt for lang tid å pusse dette ferdig, pusset med p40, p80 og p120.

Resultatet ble jo tilfresstilende her da.

 

klikkabzerksidedoorglass20qr.jpg

Et lite oversikts bilde av plexien som skal i sidedøren.

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Uppdate 06.12

 

I dag så har jeg gravert litt, nå vil jeg bare ha en tynnere graveringsbit og en flixbel akse.

 

klikkabzerkgravering97do.jpg

Her ser dere graveringen

 

klikkabzerkgravering108ol.jpg

 

klikkabzerkgravering116tl.jpg

Sånn ble den når den ble snudd.

 

Takk til glisevsk som fiksa logoen speilvendt til meg.

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 17.12

 

Da var jeg i siget med lakkeringen, men nå er det tomt for lakk og grunning. Så da må jeg kjøpe litt da. :ermm:

 

Jeg begynte vel å grunne noen av delene som ikke trengte å pusses og sparkles. Gikk vel med 3-4 lag med grunning. Det var forskjelig for hver del av kabinettet da.

 

 

 

Klikka_bzerk_gravering12.JPG

Men det aller første var vel graveringen på tirsdagen da. (jeg var ikke helt våken da *kunne trengt mer kaffe*)

Det er foresten Henrik Ibsen som er grvert da, han var helt rå syns jeg :cool: (bruke det bildet på nestemod? :hmm: )

 

Klikka_bzerk_lexan_grill2.JPG

Et litte bilde av finishen på lexanhullene, hva syns dere?

 

Klikka_bzerk_lexan_grill.JPG

Her er alle i all sin prakt :cool:

 

Klikka_bzerk_sparkeltupakke.JPG

Det geniale karoserisparklet som kostet meg 70kr. :love:

 

Klikka_bzerk_grunning.JPG

Her er noen plater som sparklet tørker på, Jeg har våtslipet grunningen med p1200 papir og renset det med Isopropanol 30-60%. Dette var en god kombinasjon, jeg må bare invistere i noen støvfrien engangsfiller.

 

Klikka_bzerk_lakkering2.JPG

Her ser dere hvordan det går når en ikke pusser sparklet nok, må nok orfre noen ekstra timer for å gjøre dette på nytt da.

 

Klikka_bzerk_lakkering.JPG

Men finishen på frontdøra ble ganske bra. I hvertfall til å være min første lakkering da.

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 13.01

 

pic03custom8te.jpg

Her ser dere fronten, ble ikke så aller verst lakkering da, :cool: men først nå oppdaget jeg noen riper da :cry: (pusse ned å lakke på nytt)

Vil det fungere med karoserisparkel på plast da?

 

pic04custom9xc.jpg

Topp panelet, ganske smooth syns jeg da. men sikkert ikke perfekt da. Hva syns dere da?

 

pic05custom3tu.jpg

Her ser dere den stygge flakken med sparkel som kom frem etter lakkeringa. :( (pusse vek lakken og sparklet og lakke på nytt!)

 

pic06custom3wh.jpg

Bakplaten, ser vel nesten grei ut denne da?

 

pic07custom1vi.jpg

Enda en stygg parkelflekk.

 

pic08custom3wd.jpg

Sidedøren, ble tom for lakk. Så sånn blir den til jeg får mer lakk, skulle bruke opp siste skvetten av lakken og det var ikke nok gass igjen så det ble vel en liten flekk der det randt over. Dette skal pusses lett vekk, bare den lille flekken da.

 

pic10custom9ik.jpg

Her er den lille flekken som randt over

 

pic11custom8fb.jpg

Her er de andre platene som sparklet skal pusses ordentlig på.

 

pic17custom1ky.jpg

Sleeving-pakken

 

pic18custom7xz.jpg

Jippi, en ferdig sleevet vifte.

 

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 25.01.06

 

klikkabzerkbunnkabinett5small4.jpg

 

Selve føtter'ne er det ikke jeg som skal lage, det er LeGranDuc som har laget AluFortyFive by LGD og med han's ferdigheter burde det være null problem å dreie ut noen deilge føtter og spacere

Til gjengjeld så skulle jeg sende han en lexanplate på 1mm x 400mm x 240mm.

 

Så skal jeg bruke m4 umbrako skruer til å feste føtter'ne med, eller hadde det vært bedre med noen vanlige bolter med et veldig flatt hode på.

 

Så den platen som henger ut nederst skal være en 3mm uv blå plexi-plate, i den kommer jeg til å montere en 120mm vifte som fåreløbi er uten leds. Tror jeg rett og slett kommer til å montere 4 5mm uv leds i viften. :thumbup:

 

Og føtter'ne kommer til å bli laget av aluminium.

 

Del 2

 

klikabzerkpoleringsmall0hm.jpg

Her er front plata, noen riper på den ja. Skal bade denne i isopropanol^^ Og polere og pusse mer.

 

klikabzerkpolering2small7vv.jpg

Her er "bjelken" til PSUen, denne ble det ganske bra finish på, du kan til og med se vinduet som blir reflektert på bildet.

 

klikabzerkpolering3small1oo.jpg

Hovedkort platen, det ligger en del skjiten't vann på den som ikke er vasket bort. og den trengs å bades i isopropanol denne også. Men denne håper jeg kommer til å se bra ut når den blir polert.

Så er det PCI og AGP sporene som ikke er fult så bru pusset, tror ikke jeg en gang har pusset vek all lakken på den. Men noen plasser er det ganske ok speil finish da.

Så er det 5.25 brønnen og hestene til 3.5 brønn festene som ikke er pusset på, heller ikke 5.25 brønnen da.

 

klikabzerkpolering4small0pg.jpg

Her er 3.5 brønnene som så vidt er pusset på.

 

klikabzerklcdsmall9eh.jpg

Så har vi LCD displayet, med tekst til og med. :w00t:

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...