Gå til innhold

GHz-minne fra OCZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva i svarte granskauen er alt dette maset om rambrikker som er god for spilling? finnes det noen innebygde algoritmer i disse brikkene som utløser et fps skred over "vanlige" brikker.

 

jeg gremmes. jeg gremmes stadig over brukeranmeldelser og reklamer som maser om at en visst modell er bra for spilling. hva i helvete har dette med spilling å gjøre? en rambrikke er en rambrikke. data ut data inn. om noe er raskt for prime95, så er det jo raskt for spiling og. og databaser for den del. hva blir det neste? at usb tilleggskort som musen plugges i er bra for spilling? skjermkort som er "jææævli bra til kompilering"? . at svartlakk er bra for rallycross?

Lenke til kommentar

Det ser ut som helt greie moduler som i følge spesifikasjonene skal klare en god del overklokking.

 

Håper dette er med på å presse DDR2-800 ned til mer normale priser. (Per i dag koster jo DDR2-800 omentrent dobbelt så mye som DDR2-533). Jeg tror at DDR2-800 kan bli standarden fra og med 2006 til 2008 slik som DDR-400 har vært standarden mellom 2003 og 2005. Så snart prisene på denne hastigheten begynner å bli normale så tror jeg man kan forvente å kunne bruke brikkene sine ganske lenge, 2-3 år, selv om man skifter hovedkort i den perioden.

Lenke til kommentar
hva i svarte granskauen er alt dette maset om rambrikker som er god for spilling?  finnes det noen innebygde algoritmer i disse brikkene som utløser et fps skred over "vanlige" brikker.

 

jeg gremmes.  jeg gremmes stadig over brukeranmeldelser og reklamer som maser om at en visst modell er bra for spilling.  hva i helvete har dette med spilling å gjøre?  en rambrikke er en rambrikke.  data ut data inn.  om noe er raskt for prime95, så er det jo raskt for spiling og.  og databaser for den del.  hva blir det neste?  at usb tilleggskort som musen plugges i er bra for spilling?  skjermkort som er "jææævli bra til kompilering"? . at svartlakk er bra for rallycross?

5646847[/snapback]

 

 

 

Kan ikke sies bedre. Det er så mye informasjon idag om alt mulig, men det har sin bakdel......Folk som ikke vet bedre blir jo lurt trill rundt, men slik har det jo vært i alle år.

 

Folk bør bruke hue før lommeboka....

Lenke til kommentar
hva i svarte granskauen er alt dette maset om rambrikker som er god for spilling?  finnes det noen innebygde algoritmer i disse brikkene som utløser et fps skred over "vanlige" brikker.

 

jeg gremmes.  jeg gremmes stadig over brukeranmeldelser og reklamer som maser om at en visst modell er bra for spilling.  hva i helvete har dette med spilling å gjøre?  en rambrikke er en rambrikke.  data ut data inn.  om noe er raskt for prime95, så er det jo raskt for spiling og.  og databaser for den del.  hva blir det neste?  at usb tilleggskort som musen plugges i er bra for spilling?  skjermkort som er "jææævli bra til kompilering"? . at svartlakk er bra for rallycross?

5646847[/snapback]

Du har et sinnsykt godt poeng der

Lenke til kommentar
og er det ikke slik at ram med timings som f.eks. 2-2-2-5 er bedre(mer fps) enn f.eks. 4-4-4-4-8?

5647122[/snapback]

Vel, det kommer an på hva man måler de tallene ut fra. 2 klokkesykluser a 400MHz er f.eks dårligere responstid enn 4 klokkesykluser a 1000MHz.

 

Men hvis man sammenligner brikker som går på samme klokkefrekvens så er det riktig det du sier. Vel og merke, dersom responstiden på minnet spiller noen rolle for det spillet og oppløsningen som brukes. Og selv da bruker det å ha relativt lite å si. Så ja, det har noe å si, men det er kun i bestemte situasjoner og forskjellen er ikke særlig stor. Når vi snakker om å få best mulig spill-opplevelse for et gitt budsjett så må man også vurdere dette opp mot andre ting å bruke pengene på. F.eks vil det i mange situasjoner lønne seg å heller velge dobbelt så mye minne med vanlig responstid i stedet for vanlig mengde med lav responstid. Eller f.eks bruke en tusenlapp mindre på minne til fordel for å heller bruke den tusenlappen på et litt råere skjermkort.

Lenke til kommentar
og er det ikke slik at ram med timings som f.eks. 2-2-2-5 er bedre(mer fps) enn f.eks. 4-4-4-4-8?

5647122[/snapback]

Vel, det kommer an på hva man måler de tallene ut fra. 2 klokkesykluser a 400MHz er f.eks dårligere responstid enn 4 klokkesykluser a 1000MHz.

 

Men hvis man sammenligner brikker som går på samme klokkefrekvens så er det riktig det du sier. Vel og merke, dersom responstiden på minnet spiller noen rolle for det spillet og oppløsningen som brukes. Og selv da bruker det å ha relativt lite å si. Så ja, det har noe å si, men det er kun i bestemte situasjoner og forskjellen er ikke særlig stor. Når vi snakker om å få best mulig spill-opplevelse for et gitt budsjett så må man også vurdere dette opp mot andre ting å bruke pengene på. F.eks vil det i mange situasjoner lønne seg å heller velge dobbelt så mye minne med vanlig responstid i stedet for vanlig mengde med lav responstid. Eller f.eks bruke en tusenlapp mindre på minne til fordel for å heller bruke den tusenlappen på et litt råere skjermkort.

5647220[/snapback]

 

 

Tenkte ikke en sammenligning mellom DDR og DDR2, men siden jeg ikke har greie på timings på DDR2, så brukte jeg DDR som eksempel.

 

Forskjellen er nok minimal, og grunnlaget for å kalle disse "spillebrikker" er nok veldig tynn, men skal du ha det absolutt beste til spill, er det vel entusiastbrikker som gjelder(f.eks. disse).

Lenke til kommentar

"Xtreme Thermal Convection" ? Skal de termiske egenskapene til minnet bli bedre ved at man limer på perforert metall på det? Som nevnt i denne tråden så er det synd at så mange med lite peiling skal bli lurt av produsentene. Ting begynner å anta latterlige dimensjoner, bare se på disse Stupid1ty-kortene til creative

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...