Gå til innhold

G71-problemer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm nå for alle Nvidia fans igjen... hahaha hvordan var det når ATI ikke klarte og levere sine produkter for noen måender tilbake slik kommer det til og være når Nvidia nå tenker jeg.. :p

5635219[/snapback]

 

 

ja det ble mye pepper på ATI ei stund... men det er hver sin gang. :D skal vi ikke se g80 i juni.. i samme tid som CeBIT :hmm:

Lenke til kommentar

ville vært rart om de ikke møtte på problemer så ofte som det kommer oppgraderte versjoner av kort som helst skal slå ikke bare forgjengeren, men også være best på markedet.

 

synes egentlig det har vært for mye stress med tanke på å ha ytelsestrona de siste mndene. dette gir riktignok forbrukeren stadig mer ytelse, men problemet blir det at produktene synker så fort i pris at de som kjøpte tidlig tapper mye penger på kort tid dersom de ønsker å oppgradere.

 

jeg kjøpte et xfx 7800gt 29.08.05 for 3500, og allerede for en mnd sia så fikk du tilsvarende kort for 2500...ikke lett å få en god pris nå da dersom jeg ønsker å selge for å oppgradere...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Hmmm nå for alle Nvidia fans igjen... hahaha hvordan var det når ATI ikke klarte og levere sine produkter for noen måender tilbake slik kommer det til og være når Nvidia nå tenker jeg.. :p

5635219[/snapback]

 

Å være "fan" av nVidia eller ATI er noe av det dummeste jeg ser her på forumet. Selv vekslet jeg mellom de to produsentene fra GeForce2 GTS/Radeon 8500 til GeForce 6800LE/Radeon 9800PRO. I det siste har det blitt et par nVidia-kort, men det skyldes floppen ATI hadde med X1800. nVidia hadde også en flopp med GeForce FX5xxx-serien, så da hadde jeg et Radeon 9800 PRO.

 

Man kan ikke bare utelukke den ene eller den andre produsenten...

Lenke til kommentar
ville vært rart om de ikke møtte på problemer så ofte som det kommer oppgraderte versjoner av kort som helst skal slå ikke bare forgjengeren, men også være best på markedet.

 

synes egentlig det har vært for mye stress med tanke på å ha ytelsestrona de siste mndene. dette gir riktignok forbrukeren stadig mer ytelse, men problemet blir det at produktene synker så fort i pris at de som kjøpte tidlig tapper mye penger på kort tid dersom de ønsker å oppgradere.

 

jeg kjøpte et xfx 7800gt 29.08.05 for 3500, og allerede for en mnd sia så fikk du tilsvarende kort for 2500...ikke lett å få en god pris nå da dersom jeg ønsker å selge for å oppgradere...

5635306[/snapback]

 

Man kan ikke klage over at produkter faller for fort i pris vettu :nei:

Selv om du føler at utstyret ditt faller for fort i pris kan man ikke klage til ATI og Nvidia for å komme med noe nytt og bedre ca hver tredje måned.

 

 

PS.

og for de som ikke har så mye penger er det lurt å vente en liten stund til de "nyeste hotte" kortene har falt litt i pris. Jo fortere det skjer, jo bedre.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Hmmm nå for alle Nvidia fans igjen... hahaha hvordan var det når ATI ikke klarte og levere sine produkter for noen måender tilbake slik kommer det til og være når Nvidia nå tenker jeg.. :p

5635219[/snapback]

 

Å være "fan" av nVidia eller ATI er noe av det dummeste jeg ser her på forumet. Selv vekslet jeg mellom de to produsentene fra GeForce2 GTS/Radeon 8500 til GeForce 6800LE/Radeon 9800PRO. I det siste har det blitt et par nVidia-kort, men det skyldes floppen ATI hadde med X1800. nVidia hadde også en flopp med GeForce FX5xxx-serien, så da hadde jeg et Radeon 9800 PRO.

 

Man kan ikke bare utelukke den ene eller den andre produsenten...

5635323[/snapback]

 

Jeg har aldri sett på slikt heller, jeg bare sier ifra til de som lo av ATI når 7800GTX kortene til Envidia kom ut. Jeg har selv hatt like mange kort av hver type og skjøper altid det som er best på pris/ytelse når jeg handler

Lenke til kommentar

nei kanskje ikke...men jeg synes nå de kunne roa ned mini oppgraderingene sine littegrann og heller brukt mer tid/penger på neste generasjon istede. vi så jo hvor langt tid det tok for ati å få ut x1800 kort, så vi veit at det er en lang og vanskelig prosess som bør prioriteres litt mer.

 

dog så vet jeg ikke helt hvordan fordelina mellom de forskjellige avdelingene hos ati og nvidia er satt opp, men det er sånn jeg føler det i alle fall.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvor "Se & Hør" får det fra at nVidia *må* ha 700MHz for å slå ATi...

5635384[/snapback]

 

Man ønsker jo heller ikke en veldig lik ytelse hvor man kun slår X1900 med et par poeng.

Det er jo også hintet til at det kan være at de kommer med 24 pipes og ikke 32, dette vil nok utgjør en langt større ytelsetap i forhold til de ekstra 50mhz.

Lenke til kommentar
Raptor,20/02-2006 : 13:54]Jeg skjønner ikke hvor "Se & Hør" får det fra at nVidia *må* ha 700MHz for å slå ATi...

5635384[/snapback]

 

Man ønsker jo heller ikke en veldig lik ytelse hvor man kun slår X1900 med et par poeng.

Det er jo også hintet til at det kan være at de kommer med 24 pipes og ikke 32, dette vil nok utgjør en langt større ytelsetap i forhold til de ekstra 50mhz.

5635419[/snapback]

 

Leste det var en i bransjen med peiling på sånne arktitekturer som uttalte at Nvidia bør ende opp på 700MHz for å slå ATI.

Lenke til kommentar
Hmmm nå for alle Nvidia fans igjen... hahaha hvordan var det når ATI ikke klarte og levere sine produkter for noen måender tilbake slik kommer det til og være når Nvidia nå tenker jeg.. :p

5635219[/snapback]

 

Oh jess, forsinkelser, dette er jo en kjempefordel for oss forbrukere, så jeg skjønner godt du er fornøyd...

 

AtW

Lenke til kommentar

Det spretter frem og tilbake hele tida.

ATI har ledet før, og nå gjør de det igjen. Og om et halvårs tid er det NVidia sin tur.

 

For oss forbrukere er det en kjempefordel at det er så jevnt mellom det to. Prisene går ned og ytelsen går opp. Det kan ikke bli bedre :)

 

Kan kanskje rettferdiggjøre en oppgradering fra 9800 Pro-en min snart.

Lenke til kommentar

Jeg har tildligere nevnt at jeg syntes 32pipes@700Mhz+ virket for optimistisk. En reiterasjon av en genereasjon på mindre prosess er ofte mest for å redusere kostnader og muligens høyere hz. Tipper nok NVidia bare lager en "ultra" versjon som slår ATI, mens en vanlig 7900GTX selges til rundt samme pris som 7800GTX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...