Gå til innhold

Big Typhoon får en lillebror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man får vel ikke akkurat nye termiske egenskaper ved å snu rotasjonshastigheten på vifta da.

 

Eneste er at hvis man har en luftstrøm , så kan man forandre litt på den og få større kjøleegenskap, men da blir det mer støy ,og jeg tviler på at det egentlig har noe å si i det hele tatt bortsett fra litt gimick.

Lenke til kommentar
man får vel ikke akkurat nye termiske egenskaper ved å snu rotasjonshastigheten på vifta da.

 

Eneste er at hvis man har en luftstrøm , så kan man forandre litt på den og få større kjøleegenskap, men da blir det mer støy ,og jeg tviler på at det egentlig har noe å si i det hele tatt bortsett fra litt gimick.

5614318[/snapback]

 

Ja, jeg er litt skeptisk til hvor mye mindre lyd det skal bli selv, skulle likt å se noe dokumentasjon på dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

har selv prøvd vifteopplegg me vifta "feil" vei det fungere bra om kjølern eller feste anordningen som på bildet her "hjelper" på luftstrømmen

 

>ang støy kan ikke jeg se og merket noe forskjell men.fungerte bra gjorde det<

 

 

dette ser interesangt ut og støynivået ser fristetende ut

hadde jeg ikke kjørt vankjøling ville jeg nok prøvd denne.. :hmm:

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar
den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille!

5614494[/snapback]

 

En 2200 rpm vifte tett inntil en ribbe? Jeg er villig til å vedde ganske mye penger på at jeg fint kan høre den :)

 

AtW

5614509[/snapback]

 

Hvis de greier å få den like stille som storebror så hører du ingenting.

 

 

Og hvor blir det av testen av Big Typhoon? Overlokking.no var vist i gang, men har de droppet den etter at de ble slått sammen med Hardware igjen?

Lenke til kommentar
den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille!

5614494[/snapback]

 

En 2200 rpm vifte tett inntil en ribbe? Jeg er villig til å vedde ganske mye penger på at jeg fint kan høre den :)

 

AtW

5614509[/snapback]

 

Hvis de greier å få den like stille som storebror så hører du ingenting.

 

 

Og hvor blir det av testen av Big Typhoon? Overlokking.no var vist i gang, men har de droppet den etter at de ble slått sammen med Hardware igjen?

5615473[/snapback]

 

Hvor fort rundt går storebror da? Som sagt, jeg er villig til å ta et veddemål :)

 

AtW

Lenke til kommentar
den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille!

5614494[/snapback]

 

En 2200 rpm vifte tett inntil en ribbe? Jeg er villig til å vedde ganske mye penger på at jeg fint kan høre den :)

 

AtW

5614509[/snapback]

 

Hvis de greier å få den like stille som storebror så hører du ingenting.

 

 

Og hvor blir det av testen av Big Typhoon? Overlokking.no var vist i gang, men har de droppet den etter at de ble slått sammen med Hardware igjen?

5615473[/snapback]

 

Hvor fort rundt går storebror da? Som sagt, jeg er villig til å ta et veddemål :)

 

AtW

5615481[/snapback]

 

Produsenten sier 1300 RPM, mens Everest hos meg sier 1430.

Lenke til kommentar
den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille!

5614494[/snapback]

 

En 2200 rpm vifte tett inntil en ribbe? Jeg er villig til å vedde ganske mye penger på at jeg fint kan høre den :)

 

AtW

5614509[/snapback]

 

Hvis de greier å få den like stille som storebror så hører du ingenting.

 

 

Og hvor blir det av testen av Big Typhoon? Overlokking.no var vist i gang, men har de droppet den etter at de ble slått sammen med Hardware igjen?

5615473[/snapback]

 

Hvor fort rundt går storebror da? Som sagt, jeg er villig til å ta et veddemål :)

 

AtW

5615481[/snapback]

 

Produsenten sier 1300 RPM, mens Everest hos meg sier 1430.

5616892[/snapback]

 

OK, ligger nok i området 25 dba (på 1 meters avstand)når det er inntil en sånn ribbe da tenker jeg, relativt stille, men godt innenfor rekkevidden av min hørsel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dagens Judo-triks: jeg har en Tt Big Typhoon, vifta var helt OK den, men byttet med en SilenX vifte (14db modellen, 64CFM =ca. 108,5cm3 -støynivået er oppgitt til 14db, men jeg kan tenke meg sånn 16db er mer reelt.)(se hos Vendur.no)

 

Uansett; den flytter langt mer luft, og er veldig stillegående. Jeg har vifta å gå på max allerede ved 34 grader i BIOS, og merker knapt noe til vifta.

 

Kjøp 92mm, den må jo duge.

Lenke til kommentar
Friksjon... Vifta har blader som buler ut. Dette kan selvfølgelig ha noe med lyd å gjøre. Som kjent er det friksjon som lager lyd dermed kan det å snu vifta ha mye å si hvis vifta er lagd for det.

:tease:

5622223[/snapback]

 

Som kejnt er det friksjon som lager lyd? Strengt tatt er det vel lydbølger som vanligvis lager lyd? Men i vifters tilfelle er det vel stort sett strømingshastigheten som har mest å si ville jeg tro.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...