Gå til innhold

Bluetooth Virtual Keyboard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med norsk versjon og blått eller grønt lys istedetfor det stygge røde kan dette havne på ønskelisten.

Men uansett så er det utrolig mye morsomt som kommer på markedet for tiden, dette er jo bra, lenge leve teknologien.

 

Men hvor stor avstand trengs det fra bakside av boksen til kanten av tastaturet, mange (som meg) har begrenset plass på tastatur-hylle.

 

Synes synd på fingertuppene til storskrivere med dette tastaturet og håndledd siden man ikke kan hvile handene særlig.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Som man ser av videoen må fingrene holdes oppi lufta når man ikke skriver – det er ikke mulig å legge dem ned på tastene for å hvile dem slik man gjør på et vanlig tastatur. Dette er etter vår mening et større ankepunkt mot å bruke Virtual Keyboard til å skrive inn større mengder tekst enn responsmangelen.

Hvorfor nevnes ikke disse to punktene under minusdelen av oppsummeringen...? :hmm:

Lenke til kommentar

Har ett liggendes her hjemme... har hatt det i ca 1 år nå :p gamelt nytt :p

 

Hehe Det fungere ved at det tastene tegnes opp på flaten ved hjelp av laser... så tegner det ett infrarødt lag noen mm over.. når den innfrarøde flaten blir brutt så registrerer tastaturet hvor brytningen skjedde og skriver dermed tegnet...

Bluthoot delen fungere strålende mens derimot den kabla versionen.. (finnes i 2 versioner) er det ett kraftig minus med.. ledningene som følger med er veldig korte og det er bare 9 pins(com1 rett antall pinner... er ikke sikker) hun tilkobling for og koble den til pc, du trenger med andre ord en 9 pins hann tilkobling på pc'n noe som ikke er veldig standard på dagens pc'r og heller ikke laptoppper... på PDA delen derimot følger det med en ymse ledninger til forskjellige pda typer.. mobil støtte finnes ikke på den kabla versionen... USB eksisterer heller ikke :(

 

Noen flere sp.mål angående produktet kan de bare rettes til meg... har hatt flere versioner av det og har fortsatt 2 stk liggendes, så kan teste en del om du vil :)

Lenke til kommentar
Jeg er spent på hva som skjer hvis to taster som ligger nedenfor hverandre blir trykt samtidig? For sensoren vil vel bare se den nærmeste? Eksempel: U og J. Når er det ikke så logisk at noen har behov for å trykke disse samtidig.

 

Men for meg så virker dette veldig tungvindt.

5597628[/snapback]

 

Her vil du først få opp den den tasten du børyt det infrarøde flaten med først og deretter den du brøyt etterpå...

Lenke til kommentar
For en stund siden fantaserte jeg om ett slikt produkt. Bare ha ett lasertastatur på stuebordet som jeg bare kunne slå av. Passer bra for htpc.

 

Er ikke helt god siden du ikke kan hvile hendene men artig sak.

Når den blir liten som en halv fyrstikkask blir den mer aktuell for mobiltastatur for min del.

5597818[/snapback]

 

da ville jeg heller hatt ett touchpadbasert keyboard nedfellt i bordet ;)

Lenke til kommentar
Kanskje dette er noe å kombinere med TabletPC-er?

5599693[/snapback]

Har tenkt på det samme selv, men det er nok et bedre alternativ å kjøpe en tablet med avtagbart tastatur, som Motions tablet-er, eller rett og slett en convertible. Du må jo dra på en ekstra dings likevel, og jeg ville vel tenkt at TIP'en i XP-TPC Ed. er mer konfortabel enn dette lasertastaturet...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...