Gå til innhold

Spillåret 2006 – fremgang eller stagnasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, på tross av enkelte gode titler til PC, Oblivion, Nwn2, Gothic 3 så virker det som et magert spillår dessverre. Hvis ikke gamer.no har glemt endel stortitler. Fant foreksempel ikke the Witcher eller Dragonage på denne listen, som skal være store rollespill. Håper dem ikke er utsatt til 2007.

Lenke til kommentar

Det er ikkje så veldig mange spel eg virkelig gleder meg til det komande året. Men nokon er det no. Håper og at det skal dukke opp eit spel frå det store intet og ta oss alle med storm. Ellers kjem no Revolution. Den første konsollen på lenge det kan vere vert å bruke penger på.

Lenke til kommentar

Rart at gdet ikke skrives så mye om Guild Wars. Kjempe spill syntes jeg og om ikke lenge kommer Guild Wars: Factions ut som er neste spill i Guild Wars serien. Og man kan nå invitere 3 venner som ikke har GW til å bli med på GW: Factions beta testing i mars. Siden utvidelses pakken til WoW står på listen så syntes jeg at Guild Wars: Factions fortjener en plass der også, selv om det ikke er like mange som spiller det som WoW.

 

Gleder meg villt til Neverinter Nights 2, Dragonage og Oblivion. Med den suksessen NWN har hatt så får vi håpe at de som har overtatt 2'ren gjør det like bra. Dragonage tror jeg kan bli helt utrolig. BioWare vet hva de gjør når det gjelder slike spill.

Lenke til kommentar

Med tanke på grafikk, så vil det så klart bli skapt nye grafikk-motorer hele tiden.

 

Men, jeg syns ikke det var så stor forskjell mellom MGS3 og MGS4 grafikk messig?

Eller hva syns dere om det? PS3 skal egentlig være helt overlegen på maskinvare, hvorfor så liten forskjell? (Syns jeg da). Jo så klart, i MGS4 så er Snake blitt bedre på å få frem ansiktet (ører, hår, skjegg, fingre osv.). I MGS3 så er Snake litt ''stivere'' på en måte. Når han løper så har han hele tiden samme løpestilling (med hode fram og bøyd rygg, hehe).

 

Men alt i alt så tror jeg MGS4 vil bevise stort i E3 2006, håper det hvertfall!

 

Sammenligning:

 

http://bilder.gamer.no/89/89177/i_89177.jpg (MGS4)

 

http://gamer.no/image.php?productId=9756&imageId=48962 (MGS3)

 

Se også: http://gamer.no/image.php?productId=36873&imageId=89174

 

Betraktelig stor forbedring på ansiktet, elegant! Ser ekte ut jo!

 

Gleder meg stort!

 

Uansett, jeg tror på en framgang. :thumbup:

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Hmmm, på tross av enkelte gode titler til PC, Oblivion, Nwn2, Gothic 3 så virker det som et magert spillår dessverre. Hvis ikke gamer.no har glemt endel stortitler. Fant foreksempel ikke the Witcher eller Dragonage på denne listen, som skal være store rollespill. Håper dem ikke er utsatt til 2007.

5583557[/snapback]

 

Personlig synes jeg det er for tidlig å avgjøre om 2006 har vært/kommer til å bli fremgang eller stagnasjon, evt. magert spillår. Til det har endel softwarehus vært altfor tilbakeholdende med info om de kommende spillene sine.

 

Finnes vel neppe et bedre eksempel enn Dragon Age, der Bioware har holdt på all informasjon om spillet bedre enn de fleste nasjoner holder på hemmeligheter som angår rikets sikkerhet. Hvis noen måtte sitte på noe info her, burde det fungere som en fin opptakseksamen til de beste etteretningorganisasjoner der ute. ;)

 

Virker som om Bioware med søsterselskaper lever etter mottoet: "lave forventinger og lite kjennskap selger pc-spill" om dagen...

 

Selvom utviklerne av the Witcher har fått beundringsverdig mye ut av NWN (Aurora?) motoren, er dette et action-rpg. Forhåpentligvis vil tittelen selge bra, men vil sikkert bare bli en pen parentes i rpg-historien.

Lenke til kommentar

Håper i alle fall at spillåret blir bedre enn 2005 som var temmelig labert.

 

Desverre er den største tittelen som jeg venter på, fremdeles ikke klar og fått noe lansering, nemlig Dragon Age fra Bioware.

 

Men ellers ser jeg jo frem til spill som Gudfaren, NwN2, Drømmefallet og Age of Conan.

 

Men mye skal trekkes opp av trumfkort i løpet av året for at spillåret 2006 skal bli bra. Som vi har sett på listene, er det ikke mye å glede seg til.

 

Skulle ønske Illusion Softworks kunne letta litt på sløret snart ang Mafia 2. Må jo komme snart :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...