Gå til innhold

Halo 2 utvikles for Windows Vista (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var for meg egentlig ikke en stor overaskelse. Microsoft har jo ikke akkurat tjent noe særlig på spill-avdelingen i det siste. Dette på grunn av tap på produksjon av Xbox-konsollene og nå tap på sine Xbox 360-konsoller. Derfor virker det på meg helt naturlig for forholdsvis lite penger å porte spillet til Vista slik at de kan håve inn masse penger på en av verdens mer populære fps.

 

Kom forresten nettopp på enda en ting. Jeg tror a grunnen til at spillet blir "Vista-only" er fordi de ønsker å selge operativsystemet mens det enda er forholdsvis nytt og relativt dyrt. Tenk hvor mange som nå kjøper Vista med en gang for å kunne spille Halo 2 på PC. Det høres jo ganske sannsynlig ut. Og Microsoft har alltid vært noen sleipe men gode forretningsmenn/forretningskvinner.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
OMFG!OMFG!OMFG!

 

 

YESYEYSYEYS!

 

OMFG! OH MY FUCKING GOD! Halo 2 TIL PC!

 

Okay, så var jeg ikke så glad, men dette er jo gøy. Enda en eksklusiv tittel mindre til Xbox.

 

... På den annen side må man betale for en helsikes PC som kjører Vista.

5579667[/snapback]

Når Halo 2 kommer til PC, er Halo 3 på Xbox 360, så jeg føler ikke at en ekslusiv tittel forsvinner fra xbox. Dette hjelper også bare på populariteten til serien, og jeg håper inderlig at det kan bli et populært LAN-spill. Dette hadde selvfølgelig også virket inn på Halo 2 på xbox, og det ville også blitt fler LAN for xbox.

 

At PC får denne tittelen er jo dog kjipt nok i seg selv. :hrm:

Lenke til kommentar

Er vel det neste Microsoft skal prøve å presse gjennom. Et system som gjør at du bare kan spille next gen spill på Vista.

 

Dette er jo typisk Microsoft mentalitet som vi har sett så alt for mange ganger. Overasker meg ikke at de krever slik da.

 

Men hva legger de til grunne for at du bare kan spille Halo2 på Vista? Er det noe super spesialet med systemet og spillet eller bare en bitte liten programmerings kode som gjøre at det bare funker på Vista. Rare Microsoft.

Lenke til kommentar
Dette var for meg egentlig ikke en stor overaskelse. Microsoft har jo ikke akkurat tjent noe særlig på spill-avdelingen i det siste. Dette på grunn av tap på produksjon av Xbox-konsollene og nå tap på sine Xbox 360-konsoller. Derfor virker det på meg helt naturlig for forholdsvis lite penger å porte spillet til Vista slik at de kan håve inn masse penger på en av verdens mer populære fps.

 

Kom forresten nettopp på enda en ting. Jeg tror a grunnen til at spillet blir "Vista-only" er fordi de ønsker å selge operativsystemet mens det enda er forholdsvis nytt og relativt dyrt. Tenk hvor mange som nå kjøper Vista med en gang for å kunne spille Halo 2 på PC. Det høres jo ganske sannsynlig ut. Og Microsoft har alltid vært noen sleipe men gode forretningsmenn/forretningskvinner.

5579841[/snapback]

Jepp, tenkte på det samme med én gang jeg leste det... Jeg har lyst på Vista, joda, men det er alt for dyrt, og jeg syntes at det er feigt av Microsoft å gjøre dette.

Lenke til kommentar

halo2 er et utrulig bra spill,men grafikken er ikke bra sammenlignet med pc.pc versjonen av det første halo var utrulig dårlig kodet,selv med den beste pc på marked så gikk det dødstregt.nå som halo2 kommer ut bare på vista så regner jeg med at de har konvertert halo2 slik at den bruker en del dx10 funkjoner.

Lenke til kommentar

ja ja, vil ms tape penger så la den gjøre det, hvor mye kan de tjene på å slippe et spill et OS som ca. 1000 mennseker har, og kanskje 100 av dem vil kjøpe det.

 

og si at det koster 5 000 000 å utvikle spillet, og da 100 kjøper det, må de selge det for.. 50 00pr stykk, og ingen kjøper spill til 50 000 så da kjøper ingen det, og de selger ingen spill. helt greit for meg, da jeg som så mange andre ikke liker MS noe serlig..

Lenke til kommentar
ja ja, vil  ms tape penger så la den gjøre det, hvor mye kan de tjene på å slippe et spill et OS som ca. 1000 mennseker har, og kanskje 100 av dem vil kjøpe det.

 

og si at det koster 5 000 000 å utvikle spillet, og da 100 kjøper det, må de selge det for.. 50 00pr stykk, og ingen kjøper spill til 50 000 så da kjøper ingen det, og de selger ingen spill. helt greit for meg, da jeg som så mange andre ikke liker MS noe serlig..

5580391[/snapback]

 

1: hvorfor tror du bare 1000stk kommer til å kjøpe Vista? Alle kommer til å gå over til Vista akkurat som alle har gått over til XP.

2: greit spillet koster mye å utvikle, men å porte det til en pc fra en allerede ferdig xboxversion koster ikke 5mill.

Lenke til kommentar
ja ja, vil  ms tape penger så la den gjøre det, hvor mye kan de tjene på å slippe et spill et OS som ca. 1000 mennseker har, og kanskje 100 av dem vil kjøpe det.

 

og si at det koster 5 000 000 å utvikle spillet, og da 100 kjøper det, må de selge det for.. 50 00pr stykk, og ingen kjøper spill til 50 000 så da kjøper ingen det, og de selger ingen spill. helt greit for meg, da jeg som så mange andre ikke liker MS noe serlig..

5580391[/snapback]

Vel koster nok ikke så utrolig mye og porte et spill fra xbox til windows.. og jeg regner da med at dem har solgt en del tusen kopier av halo2 til xbox så de går nok ikke så veldig i tap med og selge det kun til vista.. og jeg trur ganske mange kommer til og skifte til vista etterhvert..

 

Edit: rulleguru så ikke din før etter jeg hadde skrevet.. men akkurat det som du skrev jeg mener

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de bare kommer til å porte spillet. Da ville jo ingen gidde å kjøpe det. Jeg regner med at de kommer til å gjøre følgende:

 

Moddelere alle karakterer på nytt

Øke teksturoppløsning og generell opløsning

Eventuelt forbedre banemodellene

Ta i bruk nye funksjonaliteter i directX 10

Fikse på skygge og lyseffekter

Lenke til kommentar
Hvorfor alt klagingen på WinVista?

Har dere i hele tatt prøvd Vista?

 

Vista er et utrolig behagelig operativsystem å jobbe med, og jeg kommer definitivt til å skaffe det så kjapt det er ute..

5580913[/snapback]

Det tviler jeg ikke på, som nevnt har jeg lyst på det selv. Men det er litt feigt av Microsoft å utvikle det bare til Vista, syntes jeg. Tror ikke det burde være noe problem å fikse det for XP også...

Lenke til kommentar
Hvorfor alt klagingen på WinVista?

Har dere i hele tatt prøvd Vista?

 

Vista er et utrolig behagelig operativsystem å jobbe med, og jeg kommer definitivt til å skaffe det så kjapt det er ute..

5580913[/snapback]

Det tviler jeg ikke på, som nevnt har jeg lyst på det selv. Men det er litt feigt av Microsoft å utvikle det bare til Vista, syntes jeg. Tror ikke det burde være noe problem å fikse det for XP også...

5580977[/snapback]

Men nå er det jo Microsoft og bungie som har utvikla spillet.. så syns egentlig at det er greit jeg at folk som vil spille halo2 får enten kjøpe seg Vista fra microsoft eller Xbox fra microsoft

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...