Gå til innhold

Omtale av Serious Sam II (PC/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er i grunn veldig enig i denne testen. Desverre. Spillet mista mye av sjarmen i 2'ern. Personlig liker jeg First Encounter best, for der er spillopplevelsen reinest. I Second Encounter virket det som de mistet tråden littegrann, men ikke mye. Ting skulle liksom begynne å gi mening og bli variert.

 

Klarer ikke å sette fingern helt på hva som er galt i 2'ern. Jeg tror det har noe med måten bretta er lagt opp på og hvordan monstrene kommer fram. Det er på en måte mindre strukturert kaos, eller evt. strukturert mer liknende vanlige spill, og dermed blir mye av sjarmen borte. Og de cutscenene kunne de greit droppa. Det er bare tamt.

Lenke til kommentar

Helt enig med anmelder. Har bare spilt Second Encounter og må uttale meg i forhold til den. Det er noe som mangler! Det gikk en stund før jeg skjønte det men lydene er dårligere. Ikke selve kvaliteten på lydene, men skummeleffekten er borte. Når enkelte av dyrene har opptrekksmekanismer på ryggen gjør ikke det ting særlig mer skremmende. Selvmordsbomberne driver deg ikke til vannvidd lenger, og det drønner mindre av motstanderne. På slutten ble jeg også kraftig lei. Å kjempe seg gjennom brett på brett med nesten samme innhold gjorde at det ble kjedelig.

Jeg hadde gledet meg til denne utgivelsen, og kjøpte den straks den var released, men, anbefales desverre ikke :hrm:

Lenke til kommentar

Det kontrollerte kaos med 500 okser som kommer mot deg, store åpne områder som bare vrimler av fiender savner jeg liksom. Humoren er tatt litt for mange steg over i useriøsitetns områder så er ikke så festlig lenger. Litt krampeaktig?

 

Nå er jeg ikke helt ferdig med spillet enda, men har bare 2 "biter" igjen, så tror ikke det endrer seg så voldsomt mot slutten.

 

Litt billig morro er det alikavell.

 

Så trenger du et spill hvor hjernen ikke trenger å arbeide; sett spillet på easy og mos deg gjennom ikke fullt så mange fiender og la det stå til :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...