Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!


siDDis

Anbefalte innlegg

Fekk mitt kort igår og har fått lekt meg mykje med det, endeleg eit kort som putter mitt radeon9700 skikkeleg til side.

 

Eg har POV versjonen frå netshop og fekk den klokka til heile 512mhz på core og 1400mhz minne. Her kjører den heilt smertefritt! Skikkeleg rått med sånn overklokking.

 

Drar i land 3300 poeng i 3dmark06 med default settings.

 

Resten av systemet mitt er 2 GB ram og 3 GHz p4 cpu.

Er kjempefornøyd med det, utenom at det kosta ein heil del :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også kortet. Kjøleren er så stille at den ikke høres.

Sinnsyk ytelse. Har ikke overklokket (hva slags program bruker man til det? Noe ala ATITool så den klokker automatisk helt til den får en artifact, og klokker ned ett hakk igjen hadde vært ideelt).

 

Jeg får ikke kjørt 3dmark06 fordi det idiotiske programmet har default 1280x1024 oppløsning, og det takler ikke den gamle skjermen min, så jeg får svart skjerm i alle grafikktestene. Kan jo ikke stille på noenting i demoversjonen.

 

Men who cares, jeg lasta ned HL2: Lost Coast, og ble trivelig overrasket av at alle grafikksettings automatisk sto på "High", inkludert HDR lighting..og gud bedre, så bra det ser ut! (HDR altså). Og ikke et hint av hakking i grafikken når jeg sprang rundt og drepte Combines.

Det er jo spill som er viktig, ikke en test for å få mest mulig poeng :p

 

Det har scoret kjempebra i tom's hardware guide sine tester også.

Dette kortet har alle de fancy nye grafikktingene som fremtidige spill vil bruke.

Da er det bare å vente på Oblivion :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja.. kjør hele "runden" med 3DMark's.. 01, 03, 05.. 06 favoriserer vel dual-core og sier lite om praktisk ytelse...(nåværende spill.. som ikke støtter dual-core).

Hadde egentlig "glemt" dette kortet pga. skuffelsen over at Nvidia til de grader har "lobotomert" GPU mht pipelines..,men nå ble jeg litt usikker...

Kortet klarer jo over 1000pts mer enn mitt X800XT og 6800GS i 3DMark06, men hvor bra det er ("benchwise") forteller vel 3Dmark03 og 05 bedre.. mener nå jeg.

Ta gjerne "en runde" i AquaMark3 også... :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Orker ikke kjøre pånytt, men jeg husker det var over 6000 i 3dmark05 (har ikke verdens kjappeste CPU, amd athlon 2600+ og 1GB RAM). Veit ikke hva som er "bra" i det programmet, er ikke noen 3dmark-jockey. Hvertfall med det gamle Radeon9800Pro kortet hadde jeg knapt 600-1000 score.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Orker ikke kjøre pånytt, men jeg husker det var over 6000 i 3dmark05 (har ikke verdens kjappeste CPU, amd athlon 2600+ og 1GB RAM). Veit ikke hva som er "bra" i det programmet, er ikke noen 3dmark-jockey. Hvertfall med det gamle Radeon9800Pro kortet hadde jeg knapt 600-1000 score.

5572944[/snapback]

 

:!: "Orker ikke kjøre pånytt"... , men å spille i timesvis det orker du.. :!:

Ha *litt* respekt for at andre kanskje synes det er både gøy å givende å konkurrere med seg selv og andre på "orb'en".. i dette fora.. og andre..

"<sett-inn-ditt-favoritt-spill-her> kjører glatt....."skryt-skryt-skryt".. sier ikke "en puck".. en link/screenshot av en score i 3DMark01, 03, 05...06 sammen med specs.. sier noe *konkret* om hvordan kortet yter... også i evt. spill..

Dersom det var over 6k i 3DMark05 med en Athlon XP? 2600.. så er det høyst godkjent.. 9800Pro klarer forøvrig ca. 2500 i 3DMark05 (i underkant) med den hardwaren du *antyder*.

Lenke til kommentar
Fekk mitt kort igår og har fått lekt meg mykje med det, endeleg eit kort som putter mitt radeon9700 skikkeleg til side.

 

Eg har POV versjonen frå netshop og fekk den klokka til heile 512mhz på core og 1400mhz minne. Her kjører den heilt smertefritt! Skikkeleg rått med sånn overklokking.

 

Drar i land 3300 poeng i 3dmark06 med default settings.

 

Resten av systemet mitt er 2 GB ram og 3 GHz p4 cpu.

Er kjempefornøyd med det, utenom at det kosta ein heil del  :ermm:

5571071[/snapback]

Er det den du har?

Lenke til kommentar

Har nå testet POV kortet mitt: Kjørte 500 på core og 1410 på minnet, fikk imponerende 3425 i 3dmark06, tempen holder seg på ok nivå med original kjøler, men jeg får etter par timer spilling svart skjerm i spill, vet ikke om det er minnet eller core men jeg kjører på 450/1350 problemfritt. Er bare synd min Zalman kjøler ikke passer til dette kortet, kune sikkert klokke noe høyere med den.

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått stablet dataen på hælen igjen og fått testet ut ditta kortet.

 

Med coolbits 2 overklokket den automatisk til 503 / 1.41 ghz, kjørte en runde med 3dmark03 og fikk 14441 uten å overklokke CPU'en. Ganske heftig. Kjøleren til club3D sitt kort er litt bråkete, men det kan være at jeg er vant til støyen fra en artic cooler 4. heftig kort... vet ikke hvor varmt det blir under load, fordu den logger ikke tempen, men idle er den rundt 40-45. helt kurant kort altså!

 

fikk 6788 i 3Dmark05 ^^

og 3376 i 3Dmark06

Endret av Tha Dude
Lenke til kommentar

Supert...samme spec som meg:-) Har twinmos PC3200 så mulig dette drar noe ned.

 

Bare timer igjen oooohhh

 

Les:NVidia Forceware 81.98 WHQL

 

Utdrag fra guru3d.com:

 

NVIDIA decided to "re-released" their Forceware 81.98 drivers. Much of you are figuring that this is a little weird. Pretty much the only thing changed is added support for the GeForce 7800 GS AGP.

 

 

Driveren kan du hente her:

 

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

 

Dere har brukt denne driveren under testene?

 

Ciao

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...