Gå til innhold

DVI forsvinner innen 2008?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til lyd og bilde støtter det vel også DRM? ..så mister vi forbrukere enda mere rettigheter.. ;)

 

Synd de aldri klarer å bli enige om en standard som kan vare litt lenger. VGA-pluggen har jo holdt en 'evighet'. En god skjerm har lang levetid og overlever gjerne flere plattformutskiftninger til pc'n.

Lenke til kommentar
godt med mer framgang i dataverden uansett mener nå jeg... Hva er egentlig fordelene til hdmi framfor dvi??

5570601[/snapback]

 

det står jo det.. kompitabillitet med tv'er og høyere overføringsevne som igjen kan gjøre att du kan kjøre større oppløsninger osv

5570636[/snapback]

 

Men er det høyere overføringsevne på HDMI, jeg trodde ikke det?

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror helt klart HDMI kommer til å ta over for dvi, og erfaringsmessig kan overganger skje overraskende fort i databransjen.

 

Men tegne på at vi ikke kommer til å ha overgang er at ingen skjermer (monitorer) i dag har HDMI innganger.

 

Å melde om en slik overgang burde først gjøres når produsentene tilbyr produktene....

 

Men HDMI er mindre og tilbyr en bedre overføring enn DVI, ergo er det ikke umulig å tenke i disse baner.

Lenke til kommentar
Arvtakeren vil bli HDMI som gir bedre kompatibilitet med andre enheter (f.eks. TV-er) og høyere overføringshastigheter.

Er dette fakta? Jeg skulle likt å se noe dokumentasjon på det. (så vidt jeg har lest til nå så støtter de akkurat de samme overføringshastighetene)

5570745[/snapback]

Jepp, det er vel heller motsatt da HDMI ikke støtter duallink..

 

Ellers så var det vel EVC som var et alternativ til DVI som inkluderer både usb, firewire og lyd i en kontakt tilsvarende DVI bare med flere pinner, men single-link.

Lenke til kommentar
Arvtakeren vil bli HDMI som gir bedre kompatibilitet med andre enheter (f.eks. TV-er) og høyere overføringshastigheter.

Er dette fakta? Jeg skulle likt å se noe dokumentasjon på det. (så vidt jeg har lest til nå så støtter de akkurat de samme overføringshastighetene)

5570745[/snapback]

Jepp, det er vel heller motsatt da HDMI ikke støtter duallink..

 

Ellers så var det vel EVC som var et alternativ til DVI som inkluderer både usb, firewire og lyd i en kontakt tilsvarende DVI bare med flere pinner, men single-link.

5570788[/snapback]

 

Men hdmi type B tilsvarer vel dual-link?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var spesiellt. DVI har jo vært her en stund, men jeg har ikke investert i noe utstyr som har slikt, bortsett fra de DVI pluggene som en får med på skjermkort.

 

Vil si at levetiden for DVI er kort da hvis 2008 holder stikk. Kanskje jeg har fått kjøpt meg DVI monitor innen den tid da. :dribble: De fleste skryter jo bare av DVI..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...