Gå til innhold

Kjemper om virtualisering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intels virtualiseringsteknologi er lanseringsklar i løpet av tre måneder, mens AMDs Pacifica ser ut til å ligge litt senere an i løypa.

Les mer

5565698[/snapback]

 

Blir gøy å se hvor bra disse teknologiene virkelig fungerer... Og hva de støtter av hardware oppsett :)

 

Hey Int 20... Gøy å se noen andre som kjenner assembler... Int 20, avslutt programmet ;)

 

:)

Lenke til kommentar
Kommer viritualisering etthvert til å gjøre sitt inntog i desktop-markedet? Eller blir dette mest å se i high-end arbeidstasjoner og servere?

5566546[/snapback]

Spørs jo litt hvilke muligheter det gir. Kan jeg f.eks kjøre en Linux-distro som host OS og WinXP som guest OS og da ha muligheten til å kunne kjøre spill i WinXP så vil jo det her være genialt for min del.

Lenke til kommentar
Spørs jo litt hvilke muligheter det gir. Kan jeg f.eks kjøre en Linux-distro som host OS og WinXP som guest OS og da ha muligheten til å kunne kjøre spill i WinXP så vil jo det her være genialt for min del.

5567111[/snapback]

 

Dette kan du jo gjøre allerede idag med blant annet vmware. Og det går veldig raskt. Er ikke slik som når en kjørte emulatorer for 4-5 år siden. Vmware fikser dette helt fint. Du kan tilogmed legge et speil av din windows installasjon, slik at dersom det blir trangt i registeret, eller du kløner det til på annet vis, kan du legge inn speilet på 5 minutter.

 

Det som blir forskjellen når Intel og Amd kommer med støtte for virtualisering i HW er at hastigheten vil øke. Spesielt AMD sin åpne løsning vil kunne gi mange spesielle muligheter, ting vi ikke har kunne gjort like lett med kun SW virtualisering.

Lenke til kommentar
Spørs jo litt hvilke muligheter det gir. Kan jeg f.eks kjøre en Linux-distro som host OS og WinXP som guest OS og da ha muligheten til å kunne kjøre spill i WinXP så vil jo det her være genialt for min del.

5567111[/snapback]

 

Dette kan du jo gjøre allerede idag med blant annet vmware. Og det går veldig raskt. Er ikke slik som når en kjørte emulatorer for 4-5 år siden. Vmware fikser dette helt fint. Du kan tilogmed legge et speil av din windows installasjon, slik at dersom det blir trangt i registeret, eller du kløner det til på annet vis, kan du legge inn speilet på 5 minutter.

 

Det som blir forskjellen når Intel og Amd kommer med støtte for virtualisering i HW er at hastigheten vil øke. Spesielt AMD sin åpne løsning vil kunne gi mange spesielle muligheter, ting vi ikke har kunne gjort like lett med kun SW virtualisering.

5567910[/snapback]

Mente at det ikke var mulig jeg, men hvis det stemmer. Hvorfor sitter jeg da fortsatt i Windows? :hrm:
Lenke til kommentar
[Mente at det ikke var mulig jeg, men hvis det stemmer. Hvorfor sitter jeg da fortsatt i Windows? :hrm:

5568159[/snapback]

 

For kjip til å kjøpe VMware kanskje:-) Du kan jo sjekke ut deres gratis VMplayer før du kjøper, så kan du se om det er noe for deg. De spillene jeg har testet virker helt fint.

Men dersom du har en skikkelig sur gammel maskin strippet for ram så er det ikke vært å prøve.

Lenke til kommentar
[Mente at det ikke var mulig jeg, men hvis det stemmer. Hvorfor sitter jeg da fortsatt i Windows? :hrm:

5568159[/snapback]

 

For kjip til å kjøpe VMware kanskje:-) Du kan jo sjekke ut deres gratis VMplayer før du kjøper, så kan du se om det er noe for deg. De spillene jeg har testet virker helt fint.

Men dersom du har en skikkelig sur gammel maskin strippet for ram så er det ikke vært å prøve.

5568881[/snapback]

Må åpenbart prøve ut VMware eller lignende. Maskina burde vel klare det. 1GB ram og XP2500@3200 er ikke akkurat direkte utdatert :)
Lenke til kommentar

Ernie:

Test ut VMplayer du. Det ryktes at VMWare kommer med en gratis fullversjon av desktop/workstation løsningen sin ganske snart.Da kan du dra full nytte av windows spillene. Host OS Linux, guest OS WinXP.

Bare et knappetrykk unna spillne når du sitter i Linux. Ingen treg oppstart eller suppe emulatorer.

 

Gratis Beta Vmware Server

 

30 dagers Evaluate VMServer

 

Gratis Vmware Player

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...